  • Data: 2014-05-29 19:50:53
    Temat: Re: Warto? Chinczyk [Android] z 512MB RAM i 512MB ROM
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Trybun" 5386d371$0$2152$6...@n...neostrada.pl

    > A z jakiego to niby powodu, myślisz że kolejne wersje Andka
    > to coraz większe zapotrzebowanie na RAM? Przecież już podobno
    > KitKat jest zoptymalizowany pod kontem zmniejszania apetytu
    > na pamięć..

    System operacyjny (Android) to nie wszystko. Gdy pisałem
    o aktualizacjach, także miałem na myśli nie sam system.
    Do tej pory nie aktualizowałem systemu.

    Wiem, że Monster po zaktualizowaniu daje nieco więcej RAMu
    użytkownikowi. Słyszałem też, że zmodyfikowanie ROMu daje
    możliwość jaśniejszego świecenia -- nie wiem, jak wypadnie
    wówczas żywotność wyświetlacza. Mam tu na uwadze oczywiście
    ciemny tablet Overmaxa.

    Ponadto po prostu dojdą nowe aplikacje, które chętnie
    ,,zagospodarują'' i RAM, i ,,dysk''. Zwiększy się apetyt
    i na ilość, i na szybkość.

    Będą szybsze i większe kamery (z większą liczbą pikseli,
    z większą liczbą klatek na sekundę, z większą dynamiką)
    które także pochłoną zasoby.

    -=-

    Najwyraźniej Google to nie Microsoft -- dławiący postęp
    i poniżający swych klientów. Dla mnie smartfon/tablet
    i Android to komputer -- poważniejszy od PeCeta tak
    od strony sprzętu (ARM, czyli szczególny RISC, zamiast
    nieszczęścia i86) jak i od strony softu.

    Obróbka Audio/Video także pochłania miejsce -- tak w RAMie,
    jak i na ,,dyskach''. Nie wątpię w to, że za jakiś czas takie
    programy jak Adobe PhotoShop wejdą na dobre do tabletów czy
    smartfonów pod Androidem. Co więcej -- być może Android
    zawojuje lusrzankami i telewizorami.

    -=-

    Natomiast do dzwonienia -- IMO im tańszy i prostszy, tym lepszy
    telefon. Ja chcę mieć GPS, chcę śledzić własne ,,podróże'', chcę
    mieć dobrą kamerkę, chcę mieć łączność z netem poza mieszkaniem,
    chcę mieć możliwość malowania krzywych (wykresów) czy liczenia
    czegoś, na czym mnie zależy...

    Dzwonienie jest dla mnie dodatkiem.

    Dużym dla mnie problemem jest słabnący wzrok.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'