  • 21. Data: 2010-08-18 18:06:06
    Temat: Re: Warsztatowy zasilacz - jaki?
    Od: "Robgold" <r...@i...pl>

    Kup cos takie np: http://www.ndn.com.pl/index.php?id_dzialu=19&id_firm
    y=15

    Dziala duzo lepiej od tego z Allegro. Odrazu wyjasnie ze ten tez jest
    chinski ale ktos pilnuje jego jakosci i rzeczywiscie te zasilacze dzialaja
    dobrze. Mam wsrod kolegow takich, ktorzy kupilo zarowno NDN'y jak i Thaoxiny
    i kazdy kto chcial zaoszczedzci kupujac tego drugiego teraz zaluje.

  • 22. Data: 2010-08-18 20:44:32
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-18 20:06 Robgold napisał(a):

> [...]
    > dzialaja dobrze. Mam wsrod kolegow takich, ktorzy kupilo zarowno NDN'y
    > jak i Thaoxiny i kazdy kto chcial zaoszczedzci kupujac tego drugiego

    Mam właśnie kupiony w NDN model DF1750SL3A. Sprawuje się bez zarzutu już
    kilka lat. Jedyne jak na razie wady to:
    - mało precyzyjne zadawanie napięcia pokrętłem (może trzeba zrobić
    apgrejd na lepsze potencjometry),
    - zadawanie ograniczenia prądu bez jego odczytu,
    - gniazda akceptujące tylko wtyki bananowe. Dużo lepsze byłyby spotykane
    np. w AMRELach gniazdka bananowo-zakręcane - tam można wkręcić dowolny
    kawałek odizolowanego przewodu. No ale za tą cenę super.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2010-08-18 20:55:14
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

> [...]
    > dobrze. Mam wsrod kolegow takich, ktorzy kupilo zarowno NDN'y jak i
    > Thaoxiny i kazdy kto chcial zaoszczedzci kupujac tego drugiego teraz

    Gdybym chcial kupic to bym sie zapytal o zasilacze dostepne a nie o schemat.
    Tego typu zasilacze mam i mi nie odpowiadaja. Za kilka tysiecy nie kupie bo
    nie wydam tyle na zasilacz. Ale mam kaprych, chwile czasu i kupke czesci
    wiec chce sobie zrobic zasilacz ktory mi bedzie pasowal. Gdzie dokladniej
    ustawie napiecie, gdzie wskazania np pradu beda mialu jakas dokladnosc a nie
    jak w tych zasilaczach 0.01A +_5 cyfr co sie do niczego nie nadaje dla mnie.

    Ale rozumiem ze nikt takich rzeczy nie robil wiec trudno. Zaryzykuje i
    wybiore pierwszy lepszy pasujacy mi schemat dorzuce sterowanie i bede
    szcesliwym lub nie posiadaczem zasilacza wlasnej konstrukjci o parametrach
    takiego za kilka tysiecy a zrobionego za kilkaset zloty.

  • 24. Data: 2010-08-18 21:13:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Chomik,

    Wednesday, August 18, 2010, 10:55:14 PM, you wrote:

> [...]
    > szcesliwym lub nie posiadaczem zasilacza wlasnej konstrukjci o parametrach
    > takiego za kilka tysiecy a zrobionego za kilkaset zloty.

    Nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć powodzenia. Mam nadzieję, że
    pochwalisz nam się udaną konstrukcją. O dokładności takiego za kilka
    tysięcy a zrobionego za kilkaset złoty_ch_.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2010-08-18 21:32:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2010 23:13:16 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć powodzenia. Mam nadzieję, że
    >pochwalisz nam się udaną konstrukcją. O dokładności takiego za kilka
    >tysięcy a zrobionego za kilkaset złoty_ch_.

    Nie musi byc w koncu az taki dokladny.

    J.

  • 26. Data: 2010-08-19 08:00:52
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    > Nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć powodzenia. Mam nadzieję, że
    > pochwalisz nam się udaną konstrukcją. O dokładności takiego za kilka
    > tysięcy a zrobionego za kilkaset złoty_ch_.

    W swojej karierze zrobilem juz na zamowienie wiele urzadzen ktorych normalna
    cena rynkowa siegala kilka do kilkunastu tysiecy a u mnie nie przekraczalo
    to nawet 50%. W swojej branzy siedze juz 30 lat i dobrze wiem ze ceny
    rynkowe wiekszosci urzadzen maja sie nijak do ich rzeczywistej wartosci
    pomijajac dodatkowo ogromne narzuty hurtownikow dystrybutorow itp.
    Szczegolnie jest to widoczne w duzych firmach lub tych ktore maja wylacznosc
    na jakais towar.
    Na codzien mam przyklady jak za zamowienie nie warte wiecej niz 200tys firma
    wziela 2mln. Dlaczego? Dlatego ze prawo zamowien publicznych pozwala na
    marnowanie pieniedzy poprzez debilne konstruowanie wymagan i kazdy normalny
    wie ze cale to prawo to pic na wode a i tak wygra ten co ma wygrac. A kto na
    tym traci....

    Niestey konstrukcjami zasilaczy sie nie zajmowalem wiec daltego szukalem
    sprawdzonego schematu. Reszta czyli montaz i kontroler to "pikus".
    A swoja droga korzystalem z zasilacza z kontrola nazwijmy to cyfrowa ktory
    kosztowal ponad 2500 i procz dodatku w postaci tej kontroli sam zasilacz nie
    charakteryzowal sie czyms specjalnie wyszukanym i jakby nie patrzec nie byl
    wart swojej ceny.

  • 27. Data: 2010-08-19 08:13:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Wednesday, August 18, 2010, 11:32:17 PM, you wrote:

    > Nie musi byc w koncu az taki dokladny.

    To nie ja stawiałem poprzeczkę...

    --
    Best regards,