-
31. Data: 2013-12-30 12:12:33
Temat: Re: Warszawa - Wrocław
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 29 Dec 2013 21:03:39 +0100, Uncle Pete napisał(a):
>> Ja bym pojechał A2, za Łodzią zjechał na Sieradz i później do S8.
> W końcu pojechałem i wróciłem tak jak zamierzałem. Zajęło mi to ok. 4,5
> godziny z jedną 20-minutową przerwą. Nie wiem, czy to zły wynik. Akurat
troche kiepski, prawde mowiac liczylem na 3.5h.
Choc bez przerwy tylko 4:10 - nie jest zle.
> był martwy sezon na drogach, więc ruch był absolutnie płynny i w
> Raszynie, i od Janek do Mszczonowa. Znacznie mniej spodobał mi się
> odcinek między Piotrkowem i wjazdem na S8 za Wieluniem - było sporo
> samochodów, wyobrażam, co tam się dzieje w inne dni.
Hm, wczesniej ruch tam byl maly do sredniego.
J.
-
32. Data: 2013-12-30 12:28:36
Temat: Re: Warszawa - Wrocław
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 30 Dec 2013 10:12:33 +0100, Uncle Pete napisał(a):
> A w ogóle często spotykam się z tym, że kombinowanie z wyborem tras daje
> bardzo małe oszczędności. Często jeżdże do Nowego Sącza i z 3
> najbardziej optymalnych tras wszystkie dają mniej więcej ten sam czas,
> który bardziej zależy od pory dnia, dnia tygodnia czy od tego, czy po
> droze nie będzie jakiegoś wypadku. Komfort jazdy co prawda różny.
normalna sprawa - skoro "z najbardziej optymalnych" to znaczy ze
odleglosci i czasy przejazdu zblizone :-)
Kierowcy dopelniaja reszte, wybieraja te bardziej optymalna i bardziej
ja korkuja :-) Miedzy Warszawa a Wroclawiem grozi nam jeszcze
ciekawsza rzecz - objawienie "network paradox", uklad drog modelowy.
Czyli wszyscy wybierajac lepsza trase doprowadzaja do pogorszenia
calosci.
A pytac trzeba - tu akurat kluczowe jest oddanie kolejnego kawalka S8,
ktory oszczedza pol godziny i ukonczenie remontow, oraz wjazd do
Wroclawia, ktory jak widac trzeba zaczac w Olesnicy.
J.
-
33. Data: 2013-12-30 13:23:58
Temat: Re: Warszawa - Wrocław
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-12-30 12:28, J.F. pisze:
> Dnia Mon, 30 Dec 2013 10:12:33 +0100, Uncle Pete napisał(a):
>> A w ogóle często spotykam się z tym, że kombinowanie z wyborem tras daje
>> bardzo małe oszczędności. Często jeżdże do Nowego Sącza i z 3
>> najbardziej optymalnych tras wszystkie dają mniej więcej ten sam czas,
>> który bardziej zależy od pory dnia, dnia tygodnia czy od tego, czy po
>> droze nie będzie jakiegoś wypadku. Komfort jazdy co prawda różny.
>
> normalna sprawa - skoro "z najbardziej optymalnych" to znaczy ze
> odleglosci i czasy przejazdu zblizone :-)
To akurat nic dziwnego, tylko kluczowy jest komfort.
(...)
> A pytac trzeba
Praktyka mówi że raczej nie warto - zdecydowanie lepiej zaopatrzyć
się w dobrą nawigację. Ewentualnie pomocniczo, jak ktoś bardzo chce.
> - tu akurat kluczowe jest oddanie kolejnego kawalka S8,
> ktory oszczedza pol godziny i ukonczenie remontow, oraz wjazd do
> Wroclawia, ktory jak widac trzeba zaczac w Olesnicy.
Którym to się jedzie z W-wy w obu wcześniej wytypowanych trasach.
-
34. Data: 2013-12-30 14:04:44
Temat: Re: Warszawa - Wrocław
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-12-30 10:12, Uncle Pete pisze:
>> Wynik bardzo przyzwoity, ale i tak nie masz z czym porównać ;)
>
> Tylko z szacunkami Targeo i Automapy dla trasy przez A2 :) Gdybym nie
> zatrzymywał się, wyszłoby mniej więcej podobnie. Wróciłem wczoraj
> wieczorem też w tym samym czasie - dawno nie jechałem przez Janki i
> Raszyn bez jakichkolwiek korków. Ale to taki nietypowy weekend.
To bardzo możliwe - w normalnym układzie Rano warto jednak wybierać
trasę przez A2, wieczorem przez Nadarzyn. Różnica co prawda nie jest
duża (jak pisałem ze 20 minut na korzyść trasy przez A2).
> A w ogóle często spotykam się z tym, że kombinowanie z wyborem tras daje
> bardzo małe oszczędności. Często jeżdże do Nowego Sącza i z 3
> najbardziej optymalnych tras wszystkie dają mniej więcej ten sam czas,
Skoro wybierasz z 3 najbardziej optymalnych tras, to skąd miałyby się
wziąć kosmiczne różnice? :)
> który bardziej zależy od pory dnia, dnia tygodnia czy od tego, czy po
> droze nie będzie jakiegoś wypadku.
Pomijając chwilowo wypadki, to trasy są przewidywalne właśnie w
zależności od pory dnia i dnia tygodnia. Wypadki to losowe historie
i na to mocnych nie ma - nie dalej jak w poniedziałek rozwaliło mi
wieczorem oponę na A1 i tyle miałem z komfortu :)
> Komfort jazdy co prawda różny.
Stąd ja wolę wybierać jazdę lepszymi drogami :)
-
35. Data: 2013-12-30 14:23:29
Temat: Re: Warszawa - Wrocław
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-12-30, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
>
> nie dalej jak w poniedziałek rozwaliło mi wieczorem oponę na A1 i tyle
> miałem z komfortu :)
>
No i co dalej? 112 czy moze waz ogrodowy? ;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
36. Data: 2013-12-30 14:23:57
Temat: Re: Warszawa - Wrocław
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-12-30 12:05, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 28 Dec 2013 21:07:11 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>> W dniu 2013-12-28 19:45, J.F. pisze:
>>> Dnia Sat, 28 Dec 2013 16:30:38 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>> (...)
>>>> Byś się zdziwił. Teraz (czyli ~16) można już się puścić do S8,
>>>> ale nie rano.
>>> A to bym sie zdziwil.
>>> I dokad ci ludzie tak jada w sobotni poranek ?
>> Tak w uzupełnieniu - ja się na temat sytuacji w okolicach Wrocławia
>> o 9 rano nie wypowiadam. Zdaję się ewentualnie na dobrą nawigację.
>
> Zasada ta sama
Wymyślona przez Ciebie :)
Nie, najwyraźniej nie ta sama :P
Ewentualnie źle ją zdefiniowałeś :P
> - co mieszkancow wielkiego miasta ciagnie masowo na
> peryferia w sobotnie przedpoludnie. Na ryby, na grzyby, na narty ?
Akurat Krakowska + Janki to nie tylko wylot na Katowice/Kraków,
ale dodatkowo centra handlowe, właśnie na peryferiach.
-
37. Data: 2013-12-30 14:48:06
Temat: Re: Warszawa - Wrocław
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-12-30 14:23, AZ pisze:
> On 2013-12-30, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
>>
>> nie dalej jak w poniedziałek rozwaliło mi wieczorem oponę na A1 i tyle
>> miałem z komfortu :)
>>
> No i co dalej? 112 czy moze waz ogrodowy? ;-)
Ty się zając śmiej - strzeliła mi nagle lewa przednia przy ~150km/h.
112 było przeciążone zgłoszeniami od J.K. (i podobnych), a wąż ogrodowy
nie był w stanie zastąpić tego, co z opony zostało ;)
-
38. Data: 2013-12-30 15:33:07
Temat: Re: Warszawa - Wrocław
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 30 Dec 2013 13:23:58 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2013-12-30 12:28, J.F. pisze:
>> Dnia Mon, 30 Dec 2013 10:12:33 +0100, Uncle Pete napisał(a):
>>> A w ogóle często spotykam się z tym, że kombinowanie z wyborem tras daje
>>> bardzo małe oszczędności. Często jeżdże do Nowego Sącza i z 3
>>> najbardziej optymalnych tras wszystkie dają mniej więcej ten sam czas,
>>> który bardziej zależy od pory dnia, dnia tygodnia czy od tego, czy po
>>> droze nie będzie jakiegoś wypadku. Komfort jazdy co prawda różny.
>>
>> normalna sprawa - skoro "z najbardziej optymalnych" to znaczy ze
>> odleglosci i czasy przejazdu zblizone :-)
> To akurat nic dziwnego, tylko kluczowy jest komfort.
Jakby ktoras byla bardzo niekomfortowa, to by nia nie jechal :-)
>> A pytac trzeba
> Praktyka mówi że raczej nie warto - zdecydowanie lepiej zaopatrzyć
> się w dobrą nawigację. Ewentualnie pomocniczo, jak ktoś bardzo chce.
A dobra to ktora ?
Bo google nie, nokia nie, automapa@WinCE jak widac tez nie ... zaloze
sie ze Garmin nie, Tomtom nie ..
>> - tu akurat kluczowe jest oddanie kolejnego kawalka S8,
>> ktory oszczedza pol godziny i ukonczenie remontow, oraz wjazd do
>> Wroclawia, ktory jak widac trzeba zaczac w Olesnicy.
>
> Którym to się jedzie z W-wy w obu wcześniej wytypowanych trasach.
Ale tras mozliwych jest wiecej. A o takim oddaniu sprzed tygodnia
nawigacja zazwyczaj nie wie.
J.
-
39. Data: 2013-12-30 15:54:57
Temat: Re: Warszawa - Wrocław
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 30 Dec 2013 14:04:44 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
> W dniu 2013-12-30 10:12, Uncle Pete pisze:
>> który bardziej zależy od pory dnia, dnia tygodnia czy od tego, czy po
>> droze nie będzie jakiegoś wypadku.
>
> Pomijając chwilowo wypadki, to trasy są przewidywalne właśnie w
> zależności od pory dnia i dnia tygodnia.
Wiele tak, wiele nie.
> Wypadki to losowe historie
> i na to mocnych nie ma - nie dalej jak w poniedziałek rozwaliło mi
> wieczorem oponę na A1 i tyle miałem z komfortu :)
tad pytanie o Eurotec ? Za duzo znasz marek opon i takie skutki :-)
Ale jest roznica czy kolo zmieniasz na asfaltowym poboczu, czy w
blocie, czy o milimetry od omijajacych cie ciezarowek wyprzedzanych
przez osobowki :-)
>> Komfort jazdy co prawda różny.
> Stąd ja wolę wybierać jazdę lepszymi drogami :)
Ale na mapie rzadko napisane czy lepsza czy gorsza.
W dodatku nawet polskie firmy jakby przeszly na globalnych dostawcow
map ... i stracily przy tym zdobywana przez lata kategoryzacje ?
Czy to taka promocja uslug on-line ?
J.
-
40. Data: 2013-12-30 17:11:49
Temat: Re: Warszawa - Wrocław
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-12-30 15:33, J.F. pisze:
> Dnia Mon, 30 Dec 2013 13:23:58 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>> W dniu 2013-12-30 12:28, J.F. pisze:
>>> Dnia Mon, 30 Dec 2013 10:12:33 +0100, Uncle Pete napisał(a):
>>>> A w ogóle często spotykam się z tym, że kombinowanie z wyborem tras daje
>>>> bardzo małe oszczędności. Często jeżdże do Nowego Sącza i z 3
>>>> najbardziej optymalnych tras wszystkie dają mniej więcej ten sam czas,
>>>> który bardziej zależy od pory dnia, dnia tygodnia czy od tego, czy po
>>>> droze nie będzie jakiegoś wypadku. Komfort jazdy co prawda różny.
>>>
>>> normalna sprawa - skoro "z najbardziej optymalnych" to znaczy ze
>>> odleglosci i czasy przejazdu zblizone :-)
>> To akurat nic dziwnego, tylko kluczowy jest komfort.
>
> Jakby ktoras byla bardzo niekomfortowa, to by nia nie jechal :-)
Skoro komfort różny, to jednak spokojnie można przyjąć, że niektóre
komfortowe nie są.
>>> A pytac trzeba
>> Praktyka mówi że raczej nie warto - zdecydowanie lepiej zaopatrzyć
>> się w dobrą nawigację. Ewentualnie pomocniczo, jak ktoś bardzo chce.
>
> A dobra to ktora ?
> Bo google nie, nokia nie, automapa@WinCE jak widac tez nie ... zaloze
> sie ze Garmin nie, Tomtom nie ..
Już pisałem, że na polskie drogi polecam na obecna chwilę NE
(od lat) i w zasadzie wszystko jest na bieżąco. Nie wiem jak
Tomtom z live - jeszcze nie kupiłem. O automapa to już swoje
powiedziałem.
>>> - tu akurat kluczowe jest oddanie kolejnego kawalka S8,
>>> ktory oszczedza pol godziny i ukonczenie remontow, oraz wjazd do
>>> Wroclawia, ktory jak widac trzeba zaczac w Olesnicy.
>>
>> Którym to się jedzie z W-wy w obu wcześniej wytypowanych trasach.
>
> Ale tras mozliwych jest wiecej.
Nie kombinuj, ja pisałem nie o tych więcej, a może wręcz inaczej
- ja tych Twoich "więcej" nie polecałem itd.
> A o takim oddaniu sprzed tygodnia nawigacja zazwyczaj nie wie.
Zależy która :)