eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa[Warszawa] Szkolenie: prawo autorskie w fotografii ślubnej.Re: [Warszawa] Szkolenie: prawo autorskie w fotografii ślubnej.
  • Data: 2013-12-14 22:12:32
    Temat: Re: [Warszawa] Szkolenie: prawo autorskie w fotografii ślubnej.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Moze lepiej sie wychodzi jak klient placi dwa razy wiecej niz myslal
    > na poczatku :-)

    Raczej wątpię. Chyba że nastawiamy się na jednorazowego klienta, to może
    tak. Normalnie lepiej dać od razu cenę odpowiednią, a później w ramach
    ukłonu zredukować ją np. o 5%.

    > Chetni sie zawsze znajda i nawet zwiekszony koszt uzyskania przychodu
    > ze sprzedazy praw autorskich nie zrownowazy zyskow z ... zgodnej z
    > prawem procedury :-)

    W przypadku działalności gospodarczej (fotograf raczej nie podpisuje
    umowy o dzieło z młodą parą) nie mamy różnych kosztów. Ale procedura
    jest oczywiście zgodna z prawem.

    > Ale ... fotograf chyba nie moze przekazac ot tak wszystkich praw.

    Owszem, może przekazać tylko prawa majątkowe.

    > Pola eksploatacji musza byc jawnie wymienione, a nie da sie wymienic
    > tych, ktore wymysla w przyszlosci.

    To jest w ogóle pokrętna sprawa, ale nie ma zastrzeżenia o nieważności
    przekazania praw "na wszystkich polach" - więc nie wydaje mi się, by
    było trzeba je wymieniać. Wydaje mi się jednak, że to może oznaczać
    "tylko" wszystkie istniejące w momencie zawarcia umowy "pola
    eksploatacji".

    Z tym że to jest przynajmniej dziwaczne.

    > Juz gdzies widzialem konstrukcje "na wszystkie pola znane w chwili
    > podpisania umowy", ale to nadal tylko na te obecne.

    Tak przypuszczam.
    --
    Krzysztof Hałasa