  • 91. Data: 2012-07-26 09:01:56
    Temat: Re: [OT] system kształcenia [BYŁO: zapytanie]
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 21:48:39 +0000, Stachu 'Dozzie' K. napisal:

    > On 2012-07-25, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:
    > [...]
    >
    > Splay trees, zamortyzowany średni koszt operacji insert, delete i search
    > O(log n). Dowód proszę, bez użycia zewnętrznych źródeł.
    > To samo dla operacji delete w drzewach AVL. I jeszcze, w przerwie na
    > kawę, dowód poprawności szyfrowania i deszyfrowania w algorytmie RSA dla
    > dowolnej pary wykładników publiczny-prywatny, nie tylko par względnie
    > pierwszych z \phi(n).

    Spróbuję, nie znam dowodów. Pewnie będzie fail, ale spróbuję dla sportu,
    z RSA z góry się poddaję, kryptografia to nie jest czysta algorytmika.

    To co mogę udowodnić w 5 minut to fakt, że nie masz wyczucia proporcji.
    Mógłbyś mi powiedzieć, jak się ma "chcę się nauczyć PHP" do budowy
    drzewa AVL? W ciągu pierwszych 3 lat programowania w PHP, ile razy
    trzeba będzie użyć posortowanej struktury (dowolnej) a ile razy
    _zaimplementować_ w pehapie zbalansowane drzewo? Biorąc to pod uwagę,
    zestaw razem "PHP" i Wielką Algorytmiczną Wiedzę, najlepiej ze
    słowem Ironia.

    Edek

  • 92. Data: 2012-07-26 09:02:48
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "PK" <k...@n...pl> napisał:

    > A ta książka jest wszechobecna (w bibliotekach, w internecie,
    > w księgarniach też widuję).

    I bardzo dobrze, bo to bardzo dobra i wolno starzejaca sie ksiazka.

    AK

  • 93. Data: 2012-07-26 09:04:50
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 26 Jul 2012 01:24:59 +0100, Andrzej Jarzabek napisal:

    > No i chyba poza tym na uczelniach (a zwłaszcza na takich uczelniach)
    > zakłada się, że studen nie chodzi tylko na jeden wykład, tylko robi cały
    > program, więc ma np. odpowiednią wiedzę z matematyki.

    Jaką matematyczną wiedzę zaproponowałbyś do programu nauczania jako
    wymaganą przed przystąpieniem do wstępu do programowania? Albo
    powiedz, ile semestrów matematyki potrzebne jest wcześniej.

    Edek

  • 94. Data: 2012-07-26 09:05:10
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > Dodatkowo, zakładając, że rzeczywiście tak jest, czy naprawdę uważasz, że akurat
    pod tym względem
    > książka Wirtha jest szczególnie godna polecenia? Tzn. z niej właśnie waldi się
    szybciej nauczy?

    Szybciej to nie, ale _napewno_ dobrze i w sposob ogolny/nie starzejacy sie.

    SP: C# w 24h to raczej ksiazki, domena i sposob nauki mlodego pokolenia :)

    AK

  • 95. Data: 2012-07-26 09:10:25
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał:

    > Gwoli jasności, szybciej dałoby radę rozpracować dany algorytm niż
    > wyłuszczać procedurę korzystania z wiedzy książkowej podaną powyżej.
    > To co w 80tych załugiwało na speech na konferencji dzisiaj większość
    > rozgarniętych ludzi potrafi rozkminić w dzień na kartce, a robi
    > się to często tylko po to, żeby sprawdzić potem na wikipedii,
    > czy własna rozkminka jest lepsza, gorsza czy zbliżona do Wielkiej
    > Algorytmicznej Wiedzy.

    Edziu

    Tu juz odjechales calkiem niczym po marysze :).

    AK

  • 96. Data: 2012-07-26 09:11:43
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał:

    > Jakbym nie znał angielskiego i chciał się nauczyc programować, to
    > zapisałbym się na kurs angielskiego:).

    Da sie i bez angielskiego (nie znam go do dzisiaj i juz chyba nie poznam...).

    AK

  • 97. Data: 2012-07-26 09:18:25
    Temat: Re: Zapytanie
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    waldi <w...@g...com> napisał(a):

    > Do psycholog to chodz=EA. Krytyka mnie nie rusza. =AFyczyli mi nawet =B6mie=
    > rci. Dobra geniusz napisz mi chod=BC cz=EA=B6=E6 psudokodu na drugie zadani=
    > e.Bo chce si=EA z tymi zadaniami przej=B6c na wydzia=B3 in=BFynierii oprogr=
    > amowania PG. Mo=BFe po roku zrobi=EA te 3 zadania.

    to nie jest krytyka tylko ichnie zwyczajne głąbienie :O
    2/3 tutejszych grupowiczow to mentalne miernoty ktorych
    jedynym osiagnieciem intelektualnym jest ichnia pensja
    wokół której tańcują jak swiete krowy

  • 98. Data: 2012-07-26 09:36:22
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-07-25 09:52, waldi pisze:
    > Nie czuję się idiotą. Nie jestem tchórzem. Niestety mam małą wiedzę. Nie stać mnie
    na certyfikaty i kursy. Pozostały mi tylko fora, wydziały np. Politechniki Gdańskiej,
    samouczki w internecie, dokumetacja angielska w necie. Ludźmi się nie przejmują każdy
    kiedyś cielęciem był.

    Przyłączę się chóru. Nie chcę zniechęcać, stwierdzę fakty - czeka Cię
    na starcie kilka miesięcy *) z książkami o podstawach. Polecam starą,
    dobrą formę drukowaną. Mam nadzieję, że na 100-200 zł na początek
    będzie Cię stać. Potem dodatkowe kilka miesięcy na "bawienie" się
    zdobytą wiedzą ogólną w kontekście konkretnego języka programowania
    i platformy. Jeśli potem chcesz iść do pracodawcy, to baaardzo warto,
    żebyś mógł pokazać jakiś konkretny efekt tej "zabawy". Może to być
    ambitnie samodzielny projekt, łatwiej i bezpieczniej - jakieś
    uzupełnienie/poprawka w istniejącym otwartym projekcie.

    Z takim "bagażem" spokojnie możesz startować do rekrutacji.

    *) Liczę "hobbystycznie" po 2-4 godziny dziennie - to mogą być dwa,
    ale równie dobrze 9 miesięcy.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 99. Data: 2012-07-26 09:43:53
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-26 09:00, AK pisze:

    > Ze co ? Ze Lisp nadaje sie dla poczatkujacych ?
    >
    > (setq r
    > (let (a 8)
    > (b (+ a 7))
    > (c 12)
    > (d 2)
    > (* (+ a b) (- c d)))
    >
    > PS1: oswiadczam iz "moglem" pomylic sie z tymi nawiasami
    > PS2: pytane dla poczatkujacych: jak myslicie ? w /w jest poprawne ?
    > PS3: pytane dla Lispowcow czy w /w jest poprawne
    > PS4: bo ze jest wybitnie "dla poczatkujacych" to chyba jasne ;)

    Może w jakimś lispie jest poprawne (lispów jest dużo :),
    w Scheme lub Common Lispie na pewno poprawne nie jest,
    chyba że przedefiniujemy ,,let" (co można łatwo zrobić).
    To chyba robi to co miałeś na myśli (w Common Lispie):

    (setq r
    (let* ((a 8)
    (b (+ a 7))
    (c 12)
    (d 2))
    (* (+ a b) (- c d))))

    A teraz może podaj odpowiednik tego kodu w Pythonie,
    bo to poniżej to nie jest to samo:

    a = 8
    b = a + 7
    c = 12
    d = 2
    r = a + b * c + d

    to powyższe można w Common Lispie zapisać analogicznie:

    (setq a 8
    b (+ a 7)
    c 12
    d 2
    r (* (+ a b) (- c d)))

  • 100. Data: 2012-07-26 09:47:28
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 26 Jul 2012 09:10:25 +0200, AK napisal:

    > Edziu
    >
    > Tu juz odjechales calkiem niczym po marysze :).

    Nie byłem po marysze jak chciałem napisać własny parser. Follow-sets
    były szybko oczywiste, zacząłem bottom-up, doszedłem do różnic
    pomiędzy LALR(1) i LR(1), być może nie wszystkich, i do parse dag
    w GLR. Potem dopiero przeczytałem, co to jest bottom-up i że
    to ma takie fikuśne nazwy jak LR(1) i ze ładnie się to
    przedstawia w postaci tabelek. GLR jest z 1984.

    Niektórzy mam wrażenie mają lekko psychopatyczne podejście
    do nauki programowania, niczym "Jasiu, nie pobawisz się klockami
    Lego, bo nie znasz rachunku tensorowego naprężeń. Przecież ty
    nawet nie będziesz wiedział, dlaczego klocki Lego się trzymają
    złączone"

    Edek