    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    <jv3qhj$pne$1@mx1.internetia.pl> <s...@t...dom.local>
    <jv5ia2$pga$1@inews.gazeta.pl> <jv5k46$lg6$7@mx1.internetia.pl>
    <jv6bvu$beq$1@inews.gazeta.pl> <jv6fjg$lg6$9@mx1.internetia.pl>
    <jv6ola$dkt$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    Date: Mon, 30 Jul 2012 17:17:15 -0500

    On 30 Jul 2012 21:09:59 GMT, PK <k...@n...pl> wrote:

    >Wiedza nie ma w sobie żadnej wartości, ponieważ nie da się jej
    >uporządkować.
    >
    >Co więcej: wiedza, której nie ma zastosowania, nie jest
    >ważna i nie powinno się jej rozwijać. Chcesz przykład czy kumasz?

    >Bo kasa jest dobrze zdefiniowana i można porządkować.

    >Oczywiście nie wszystko. Nierozważnie używasz tego słowa.
    >Masz pewnie na myśli: wszystko co jest istotne dla ludzkości. Czyż nie?
    >
    >Rzecz polega na tym, że nie da się badać "wszystkiego co jest istotne".
    >Trzeba się na czymś koncentrować. Lepiej koncentrować się na rzeczach,
> [...]

    Wielki fizyk Faraday spotkal sie na przyjeciu z szefem Urzedu
    Podatkowego. Pokazywal mu czym sie zajmuje. "I do czego ma to sluzyc?"
    apytal szef Urzedu. "Niew wiem" odpowiedzial Faraday. I dodal: "Ale
    jestem pewien ze jeszcze za swojego zycia bedzie pan za to pobieral
    podatki".

    Bez "niepotzrebnej" nauki siedzielibysmy na dzrewach. Bez
    niepotzrebnej fizyki kwantowej nie byloby transystorow. Bez
    niepotzrebnych liczb zespolonych nie byloby inzynierii elektrycznej.
    Bez niepotzrebnych i abstrakcyjnych rozwazan Maxwella nie byloby
    radia. Z zupelnie abstrakcyjnych rozwazan Turinga na temat
    obliczalnosci powstaly komputery

    Spolecznosc ktorej dzialania i troski sprowadzaja sie do
    przyslowiowego "robiena kupy", automatycznie eliminuja sie z glownego
    nurtu postepu. Niestety, w Polsce "robienie kupy" jest glowna troska.
    Przejawia sie w nieopanowanym gromadzeniu gadgetu i dobr, oraz przy
    kazdej okazji pytan "a co ja bede z tego mial?"

    Na mieco wyzszym poziomie "robienie kupy" sprowadza sie to do
    powszechnych nawolywan ze "uniwersytety powinny uczyc zawodu" a
    "profesorowie powinni pracowac na potrzeby przemyslu"

    Zajmujcie sie Panowie, tylko "potzrebnymi" badaniami. Bedziecie dlugo
    i komfortowo siedziac na galezi. A swiat bedzie pzrechodzil obok

    A.L.