    From: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Walka z kretynstwem
    Date: Mon, 25 Jan 2010 01:14:15 +0100

    news:hjikmg$6kj$2@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Jan napisal:
    > Dokladnie tak. Poslowie tez nie tworza prawa, a biuro legislacyjne.
    > Poslowie to prawo potrafia jedynie popsuc. Nie widze natomiast zadnych
    > przeszkod, aby glosowania mialy charakter bezposredni. Spoleczenstwo,
    > nawet w calosci, nie jest tak glupie, jak jego sejmowa reprezentacja.

    Swoją drogą już widze oczyma wyobraźni wielkie akcje medialne promujące
    jakies tam rozwiązania oczywiście korzystne tylko dla wybranych grup, które
    stać będzie na takie akcje.
    Nasza "demokracja" zaczełą się od d...y strony, trzeba było zacząc od
    rozliczenia złodzei, kolaborantów, kacyków i upadlaczy. Takie wyczyszczenie
    przedpola, takie ogólnonarodowe katharsis. Gruba kreska to idiotyzm, który
    zepsuł całą przemianę. Nie jestem przekonany, czy opcja której tak bardzo
    bał się Michnik&Co, czyli wieszanie - powiedzmy 200 najbardziej
    "zasłużonych" była dwadzieścia lat temu możliwa, ale pozbawienie majątków,
    praw obywatelskich i więzienia rozwiązałyby wiele problemów - ówczesnych a
    przede wszystkim współczesnych. Nie jestem radykałem, ale tu zrobiłbym
    wyjątek, bo utknęliśmy w szambie i babrzemy się w nim, a budowanie ustroju w
    założeniu opartego na równości, sprawiedliwości i prawdzie, w rzeczywistości
    na zaprzeczeniu tych wartości, nigdy nie może skońćzyć się dobrze. Pozostaje
    miec jedynie nadzieję, że nastepne pokolenia będa mądrzejsze. Choć nasza
    historia temu przeczy ;-(

    --
    Yogi(n)