  • Data: 2013-12-08 15:49:15
    Temat: Re: Waga 150kg domowej roboty
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07-12-2013 07:37, Jack wrote:
    > Cześć
    > Szukam pomysłu/sposobu na zbudowanie dobrej wagi (+- 0.1kg) do ważenia
    > ludzi. Dlaczego nie kupię? Bo w sprzedaży jest taki szajs, że klękajcie
    > narody. Waga w cenie do 50pln potrafi zmienić wskazanie o 3kg w
    > zależności od sposobu stanięcia!!! Waga magazynowa o odpowiednich
    > parametrach to min 200pln - ciut za drogo... Pomysł - zrobić samemu. Z
    > elektroniką sobie poradzę, ale potrzebuję namiarów na tani (do 20pln)
    > czujnik wagowy o dokładności przynajmniej 100g. Myślę, że nawet mogła by
> [...]

    Jak się na pomiarach nie znasz, to się za to bierz, ale licząc się z
    porażką.
    Własnie dlatego, każdemu marzy się tanio i dokładnie, a to się tak, co widać
    po rynku, nie da.
    Chcesz dokładnie, takie kup urządzenie.
    Zrobienie urządzenia pomiarowego o klasie dokładności 0.1% to już jest
    spore wyzwanie inżynierskie, np. skąd wziąść w warunkach amatorskich
    wzorzec masy o klasie lepszej niż 0.1%. Dla zobrazowania, na 1kg wody
    to różnica zaledwie 1cm3.
    Da się,tylko trzeba mieć narzędzia i wiedzę.
    K.