-
1. Data: 2011-06-27 03:39:40
Temat: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Od: "Pikus'" <p...@o...eu>
Problem podobny jak poniżej u Adama G.
Zakupiłem 11 dni temu w Fotoceny.pl Sigmę 17-50/2.8 DC HSM OS EX. Cena
godziwa na godziwy sprzęt. Pytałem czy rzecz jest na pewno ok. Podoba mi się
szybkość AF, sprawność OS, odporność na podświetlenia i wierność -
niefiltrowanie barw. Ale przy tym wszystkim potężna jedna wada: rozmyty
lewostronnie gdzieś na ok. 1/5 kadru obraz w zakresie krótkich ogniskowych
17-30 i przysłonie 2.8-8. Zanika przy większym przysłonięciu.
Mam dwa pytania do doświadczonych:
1. Który serwis w Polsce rzetelnie usuwa wady asymetrii osi optycznej
obiektywu i czy rzetelnie to zrobią w ramach gwarancji, czy raczej lepiej
podpłacić?
2. Czy można zawalczyć o wymianę na inny po upływie 10 dni. Trochę
zaniedbałem sprawę przez ten długi weekend.
Pozdrawiam
-
2. Data: 2011-06-27 06:36:04
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>
> 1. Który serwis w Polsce rzetelnie usuwa wady asymetrii osi optycznej
> obiektywu i czy rzetelnie to zrobią w ramach gwarancji, czy raczej lepiej
> podpłacić?
> 2. Czy można zawalczyć o wymianę na inny po upływie 10 dni. Trochę
> zaniedbałem sprawę przez ten długi weekend.
Sigma ma tylko jeden serwis w Polsce chyba.
pozdr.
gr
-
3. Data: 2011-06-27 07:57:51
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>
"Pikus'" <p...@o...eu> wrote in message
news:iu8u3h$uab$1@news.onet.pl...
> Problem podobny jak poniżej u Adama G.
> Zakupiłem 11 dni temu w Fotoceny.pl Sigmę 17-50/2.8 DC HSM OS EX. Cena
> godziwa na godziwy sprzęt. Pytałem czy rzecz jest na pewno ok. Podoba mi
> się szybkość AF, sprawność OS, odporność na podświetlenia i wierność -
> niefiltrowanie barw. Ale przy tym wszystkim potężna jedna wada: rozmyty
> lewostronnie gdzieś na ok. 1/5 kadru obraz w zakresie krótkich ogniskowych
> 17-30 i przysłonie 2.8-8. Zanika przy większym przysłonięciu.
> Mam dwa pytania do doświadczonych:
> 1. Który serwis w Polsce rzetelnie usuwa wady asymetrii osi optycznej
> obiektywu i czy rzetelnie to zrobią w ramach gwarancji, czy raczej lepiej
> podpłacić?
> 2. Czy można zawalczyć o wymianę na inny po upływie 10 dni. Trochę
> zaniedbałem sprawę przez ten długi weekend.
>
Odstąp od gwarancji i :
jesli kupowałeś na firme to domagaj sie wymiany z tytułu rękojmi,
a jesli na osobe fizyczną - to niezgodnosc towaru z umową.
Oba uprawnienia przysługują Ci względem sprzedawcy - tylko nie daj
sprzedawcy wymigać.
Pozdrawiam
Tomek
-
4. Data: 2011-06-27 11:21:59
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Od: "Robert_J" <d...@o...pl>
> Odstąp od gwarancji i :
> jesli kupowałeś na firme to domagaj sie wymiany z tytułu
> rękojmi,
> a jesli na osobe fizyczną - to niezgodnosc towaru z umową.
> Oba uprawnienia przysługują Ci względem sprzedawcy - tylko
> nie daj
> sprzedawcy wymigać.
Zgodnie z Ustawą sprzedawca ma usunąć niedomaganie sprzętu,
natomiast niekoniecznie w drodze wymiany niestety. Może po
prostu naprawić.
-
5. Data: 2011-06-30 10:01:51
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Od: "Adam Z." <m...@g...com>
On 27 Cze, 13:21, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:
> > Odst p od gwarancji i :
> > jesli kupowa e na firme to domagaj sie wymiany z tytu u
> > r kojmi,
> > a jesli na osobe fizyczn - to niezgodnosc towaru z umow .
> > Oba uprawnienia przys uguj Ci wzgl dem sprzedawcy - tylko
> > nie daj
> > sprzedawcy wymiga .
>
> Zgodnie z Ustaw sprzedawca ma usun niedomaganie sprz tu,
> natomiast niekoniecznie w drodze wymiany niestety. Mo e po
> prostu naprawi .
Tylko jesli sie klient na to zgodzi.
O sposobie realizacji reklamacji decyduje klient.
Sprzedawca moze sie najwyzej nie zgodzic i jakims bzdurnym argumentem
spuscic klienta na drzewo.
Wtedy pozostaje sad. I tam sprawa jest jasna i prosta. Tylko komu sie
chce.
-
6. Data: 2011-06-30 11:05:15
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
On 30.06.2011 12:01, Adam Z. wrote:
> On 27 Cze, 13:21, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:
>>> Odst p od gwarancji i :
>>> jesli kupowa e na firme to domagaj sie wymiany z tytu u
>>> r kojmi,
>>> a jesli na osobe fizyczn - to niezgodnosc towaru z umow .
>>> Oba uprawnienia przys uguj Ci wzgl dem sprzedawcy - tylko
>>> nie daj
>>> sprzedawcy wymiga .
>>
>> Zgodnie z Ustaw sprzedawca ma usun niedomaganie sprz tu,
>> natomiast niekoniecznie w drodze wymiany niestety. Mo e po
>> prostu naprawi .
>
> Tylko jesli sie klient na to zgodzi.
> O sposobie realizacji reklamacji decyduje klient.
> Sprzedawca moze sie najwyzej nie zgodzic i jakims bzdurnym argumentem
> spuscic klienta na drzewo.
> Wtedy pozostaje sad. I tam sprawa jest jasna i prosta. Tylko komu sie
> chce.
Zgadzając się na gwarancję zgadzasz się na jej warunki.
--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu
-
7. Data: 2011-06-30 14:37:00
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Od: "Robert_J" <d...@o...pl>
> Tylko jesli sie klient na to zgodzi.
> O sposobie realizacji reklamacji decyduje klient.
Nieprawda. Akurat temat cwiczylem pare miesiecy temu, nawet
konsultowalem sie z radca prawnym :-). Owszem, dostaniesz
nowy sprzet jesli sprzedawca nie zmiesci sie w
dwutygodniowym terminie od momentu zgloszenia niezgodnosci
lub naprawa bedzie wiazala sie z niewspólmiernie duzymi
kosztami.
> Sprzedawca moze sie najwyzej nie zgodzic i jakims bzdurnym
> argumentem
> spuscic klienta na drzewo.
> Wtedy pozostaje sad. I tam sprawa jest jasna i prosta.
> Tylko komu sie
> chce.
Zycze szczescia w sadzie ;-).
-
8. Data: 2011-07-01 05:08:47
Temat: Re: Wadliwy Sigma 17-50/2.8
Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>
<b...@n...pl> wrote in message news:iuhl9b$q2m$1@node2.news.atman.pl...
> On 30.06.2011 12:01, Adam Z. wrote:
>> On 27 Cze, 13:21, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:
>>>> Odst p od gwarancji i :
>>>> jesli kupowa e na firme to domagaj sie wymiany z tytu u
>>>> r kojmi,
>>>> a jesli na osobe fizyczn - to niezgodnosc towaru z umow .
>>>> Oba uprawnienia przys uguj Ci wzgl dem sprzedawcy - tylko
>>>> nie daj
>>>> sprzedawcy wymiga .
>>>
>>> Zgodnie z Ustaw sprzedawca ma usun niedomaganie sprz tu,
>>> natomiast niekoniecznie w drodze wymiany niestety. Mo e po
>>> prostu naprawi .
>>
>> Tylko jesli sie klient na to zgodzi.
>> O sposobie realizacji reklamacji decyduje klient.
>> Sprzedawca moze sie najwyzej nie zgodzic i jakims bzdurnym argumentem
>> spuscic klienta na drzewo.
>> Wtedy pozostaje sad. I tam sprawa jest jasna i prosta. Tylko komu sie
>> chce.
> Zgadzając się na gwarancję zgadzasz się na jej warunki.
>
i dlatego reklamując towa, należy odstapic od uprawnien wynikajacych
z gwarancji i powołac sie na niezgodnosc z umową lub rękojmie.
A tu zalatwianie reklamacji regulują stosowne ustawy.
Tomek