-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wadliwe koło pasowe?
Date: Tue, 20 Sep 2011 19:18:13 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 30
Message-ID: <j5ahsm$v$1@inews.gazeta.pl>
References: <j59uqb$jb7$1@news.onet.pl>
Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1316539094 31 85.198.212.230 (20 Sep 2011 17:18:14 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Sep 2011 17:18:14 +0000 (UTC)
X-User: twitek4
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
SUSE/3.1.11 Thunderbird/3.1.11
In-Reply-To: <j59uqb$jb7$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2399741
[ ukryj nagłówki ]W dniu 20.09.2011 13:52, Agent pisze:
> Witam,
> Nadal walczę z porannym piszczeniem paska o któym pisałem kilka postów
> niżej. Problem występuje tylko po dłuższym postoju i przypomina trochę
> cykanie cykad :). Po ok. 5 minutach jazdy cichnie. Pasek wymieniłem na
> nowy Bando (na starym objaw identyczny), rolka sprawdzona i dobra,
> napinacz trzyma mocno. Sprzęgło i łożysko na alternatorze sprawdzone i
> dobre. Zaczynam podejrzewać koło pasowe wału. Koło ma wkładkę gumową. Wg
> teorii mechanika gdy auto dłuższy czas stoi to dzięki działaniu stałej
> siły pochodzącej od naciągu paska guma pomiędzy kołami się nieco ściska
> co powoduje delikatny owal koła. Po zapaleniu właśnie ten owal powoduje
> chwilowe duże przyspieszenia na pasku i mikrouślizgi. Po krótkiej
> jeździe owal się wyrównuje i piski się stopniowo uciszają i milkną.
> Diagnozę może potwierdzać to że koło niedawno było zdejmowane podczas
> wymiany rozrządu. Chciałbym poznać Waszą opinię na moją teorię i czy
> ktoś już miał podobny przypadek. Koło jest dość kosztowne (nowe ok.
> 800-1000 zł) i nie chciałbym w ciemno strzelać
pasek przenosi "siłę" z jednego koła na drugie (lub wiecej) jest on
zaprojektowany do przenoszenia takiej, albo mniejszej siły. jeśli siła
jest większa niż go zaprojektowano, będzie miał duży uślizg i piszczał,
potem pęknie. Może istniej powód który czasowo mocno obciąża pasek, może
akumulator zdycha i w piewszej fazie alternator "daje" wszyskto z siebie
zeby go doładować? Gdybam oczywiście. JEśli jednak jesteś w 100% pewien
ze wszystkie koła opięte paskiem chodzą luźno, to weź pskiknij go jakimś
sprayem do pasków i zapomnij. jak niemasz, to sproszkuj kalafonie do
lutownia na pył jak mąka i posyp go troszkę (2 razy tyle co soli na
kanapkę) (kalafonie drastycznie zmniejszy uślizgi.)
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO