  • 1. Data: 2012-06-12 14:21:40
    Temat: Wada wzroku a prawo jazdy
    Od: "Arek" <b...@W...gazeta.pl>

    Cześć

    Będę niedługo robił na stare lata, prawo jazdy. Mam wadę wzroku, noszę &#8722;3,0
    dioptrii, czy jest szansa uzyskać bezterminowe prawko? Wiem że dawniej takie
    dawali, bo mama takie ma a gdy robiła miała wadę wzroku.

  • 2. Data: 2012-06-12 14:26:21
    Temat: Re: Wada wzroku a prawo jazdy
    Od: "Tom" <a...@N...gazeta.pl>

    > czy jest szansa uzyskać bezterminowe prawko?

    Ahh kiedyś to były czasy komuno wróć :]

    A tak serio to niestety nie ma szans.
    Poczytaj: http://e-szkła.pl/soczewki-a-prawo-jazdy/
    Jak dalej zmiany legislacyjne pójdą w tym kierunku to niedługo będziesz zdawać
    co miesiąc...

  • 3. Data: 2012-06-12 14:39:00
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Arek" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takie
    > dawali, bo mama takie ma a gdy robiła miała wadę wzroku.

    zależy od lekarza
    gdy robiłem B miałem -2 i dostałem na rok, potem bezterminowo
    gdy robiłem A od razu dostałem bezterminowo

  • 4. Data: 2012-06-12 14:51:21
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2012-06-12 14:21, Arek pisze:
    > Będę niedługo robił na stare lata, prawo jazdy. Mam wadę wzroku, noszę&#8722;3,0
    > dioptrii, czy jest szansa uzyskać bezterminowe prawko? Wiem że dawniej takie
    > dawali, bo mama takie ma a gdy robiła miała wadę wzroku.

    tak, idz na badanie w soczewkach kontaktowych i nie przyznawaj sie ze
    masz wade wzroku.

  • 5. Data: 2012-06-12 15:13:02
    Od: "gom1" <g...@N...gazeta.pl>

    Tom <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > A tak serio to niestety nie ma szans.

    Wszystko zależy od lekarza. Za pierwszym razem dostałem PJ na 10 lat. Za
    drugim - 5 lat. Za trzecim lekarz stwierdził, że wada mi się nie powiększa (od
    dawna mam -2,5) i dostałem bezterminowo.

    Kod 01:01 mam wpisany w ostatnim wierszu PJ. Na focie noszę okulary ;-)

  • 6. Data: 2012-06-12 15:23:30
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > A tak serio to niestety nie ma szans.

    Z praktyki wiem, ze urzedasy to leniwe gnojki ;-) i nie wpisuja ograniczen
    :-) Mi, jak i kilku znajomym nie wpisali, choc okulista zaznaczyl okulary
    lub soczewki.

    Dysiek

  • 7. Data: 2012-06-12 17:22:18
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 12.06.2012 Arek <b...@W...gazeta.pl> napisał/a:
> [...]
    > dioptrii, czy jest szansa uzyskać bezterminowe prawko? Wiem że dawniej takie
    > dawali, bo mama takie ma a gdy robiła miała wadę wzroku.

    AFAIR mają/mieli w ogóle zlikwidować bezterminowe prawa jazdy,
    pogooglaj. Jeśli jeszcze jest taka możliwość to kluczowy jest świstek od
    okulisty, albo idź w kontatkach, albo po prostu poproś o bezterminowe
    zaświadczenie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 8. Data: 2012-06-12 19:34:47
    Od: "Piotrek" <b...@N...gazeta.pl>

    > tak, idz na badanie w soczewkach kontaktowych i nie przyznawaj sie ze
    > masz wade wzroku.

    a potem jak spowoduje wypadek to się z kryminału nie wykręci...

  • 9. Data: 2012-06-12 19:50:59
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Piotrek

    > a potem jak spowoduje wypadek to się z kryminału nie wykręci...

    Niby dlaczego? Wady wzroku pojawiają się z czasem, pewnie połowa
    kierowców jeżdżących w okularach ma bezterminowe prawka bez takiego
    zastrzeżenia, bo jak je robili, to widzieli dobrze.

  • 10. Data: 2012-06-12 23:30:01
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Arek, Tue, 12 Jun 2012 12:21:40 +0000 (UTC), pl.misc.samochody:

    > Będę niedługo robił na stare lata, prawo jazdy. Mam wadę wzroku, noszę &#8722;3,0
    > dioptrii, czy jest szansa uzyskać bezterminowe prawko? Wiem że dawniej takie
    > dawali, bo mama takie ma a gdy robiła miała wadę wzroku.

    "Dobry" lekarz wypisze Ci bezterminowe...

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.