  • 11. Data: 2011-01-02 09:38:16
    Temat: Re: WEDGE - jaki program do emulacji klawiatury dla skanera?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4zl4lx6fmzkl$.1li4d6glt1dk9$.dlg@40tude.net...

    > A nie prosciej uzyc konwertera RS232->USB?

    No i?
    Mój Dell nie ma fizycznie RS232. Właśnie podpinam ten skaner pod konwerter
    RS232-USB.
    Ale co za róznica?
    Przecież ten konwerter to port RS232 nadal, tyle że na kabelku z 4-ma
    drutami zwanymi USB.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2011-01-02 09:40:07
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Ze słączem RJ-45 poszerzonym do 10 styków zetknąłem się raz. W karcie
    > 16xRS-232 Boca Board. Skrajne styki były do obsługi dzwonienia w modemie,
    > a pozostałe 8 trzymało się standardu RJ-45 dla kabli RS-232. Tu może
    > być podobnie, warto więc sprawdzić, czy to się trzyma kupy (czy ten
    > kabel jest typowym kablem RS-232 DB9/RJ45). Jeśli tak, to myszowa
    > przejściówka (lub jej "emulacja") powinna zadziałać. Jeśli nie, to
    > można podejrzewać, że PS/2 jest na tych stykach n.c.

    Może, sprawdzę to.

    Z podanej przez Ciebie strony to tak to wygląda:
    http://pinouts.ru/Devices/magellan_barcode_cable_pin
    out.shtml

    Szkoda że do tego Magellana nie ma rozpiski kabla Wedge. W sieci też nie
    namierzyłem.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2011-01-02 11:12:48
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > konwerter RS232-USB.
    > Ale co za róznica?
    > Przecież ten konwerter to port RS232 nadal, tyle że na kabelku z 4-ma

    Hmmm... może tu jest problem... to jest "pełny" RS-232?? Bo skaner
    takiego być może wymaga...

    Konop

  • 14. Data: 2011-01-02 11:20:11
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Wcale nie. Trudno mi sobie wyobrazić jakąś dowolność. A że są głównie
    > w drugą stonę, to dla działań poznawczych nie ma znaczenia.

    > No właśnie, w PS/2 jest masa, zasilanie, linia danych i linia zegara.
    > Myszy rs232 też mają cztery przewody -- i też pełnią te same funkcje.

    No z przejściem na RS-232 na PS/2 to nie jest tak łatwo... te
    przejściówki do myszek nie są uniwersalne... to myszy są uniwersalne i
    wszystko im jedno co się na te piny poda ;)... zauważ, że w RS-232 masz
    typowo napięcia +/-15V, zaś w PS/2 0..5V. To układ musi być kompatybilny
    z dwoma standardami i chyba to, który pin do czego służy, to już kwestia
    pomysłu projektanta. Ja bym obstawiał, że te dwa wolne piny są od PS/2 i
    tyle :)... No ale głowy, to nie dam ;)...
    Swoją drogą - PS/2 to standard podobny do I2C o ile dobrze pamiętam...
    Czy w związku z tym te sygnały nie powinny być podciągnięte do +5V w
    skanerze? Może po tym uda się je zidentyfikować??

    Konop

  • 15. Data: 2011-01-02 14:22:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Konop napisał:

> [...]
    > typowo napięcia +/-15V, zaś w PS/2 0..5V. To układ musi być kompatybilny
    > z dwoma standardami i chyba to, który pin do czego służy, to już kwestia

    Jedna uniwersalność nie przeczy drugiej. Nie każda mysz jest dwusystemowa,
    to jasne. Ale jeśli jest, to jest uniwersalna uniwersalnie względem
    istniejących przejściówek -- zdaje się, że one wszystkie jednakie.
    Jeden projektant musiał zrzynać od drugiego.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2011-01-02 15:35:50
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm... może tu jest problem... to jest "pełny" RS-232?? Bo skaner takiego
    > być może wymaga...

    Jakiś ActiveJet na chipsecie Prolific.
    Ale mniejsza z tym RS, teraz z programem "Metrologic SoftWedge" zapinkala aż
    miło na Win7.

    Mimo wszystko, ponieważ moduł w skanerze jest uniwersalny i tylko
    konfigurując go może zacząć gadać jak klawiatura, chciałbym taki kabelek
    PS/2 spreparować. Bo wtedy żadne Wedge itp nie jest potrzebne. Podpinam pod
    PS/2 i ma działać.

    Irokez

  • 17. Data: 2011-01-02 15:43:59
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > istniejących przejściówek -- zdaje się, że one wszystkie jednakie.
    > Jeden projektant musiał zrzynać od drugiego.

    W skanerze moduł ma małe sygnałowe przekażniki dwa podwójne, dwa układy
    kluczy analogowych 4066 i trochę buforów wejść/wyjść.
    RS'a obsługuje MAX3222.
    Ponieważ typ interfejsu to nie tylko kabelek ale i odpowiednia wbita
    konfiguracja w skaner, sądzę że są przepinane przez te klucze odpowiednio
    piny.
    Analiza płytki jest awykonalna bez rozebrania tego w mak i badaniu każdego
    połączenia miernikiem - 4 warstwy są na pewno. A na koniec i tak nie wiadomo
    co i jak jest przełaczane.

    Podejżewam, że tak dla jaj ten MAX nie siedzi, i jak jest RS232 to jest
    logika +/-15V, a jak Wedge to 5V.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2011-01-02 15:59:31
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 2 Jan 2011 16:35:50 +0100, Irokez napisał(a):

> [...]
    > PS/2 spreparować. Bo wtedy żadne Wedge itp nie jest potrzebne. Podpinam pod

    Myslalem, ze czytniki kodow kreskowych dzialaja na zasadzie symulacji
    klawiatury. Czy sie myle?

  • 19. Data: 2011-01-02 16:08:25
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Myslalem, ze czytniki kodow kreskowych dzialaja na zasadzie symulacji
    > klawiatury. Czy sie myle?

    Nie, nie mylisz się. Są takie w większości.
    Ale oprócz tego modele "industrial" mają obsługę RS po to aby nie było
    problemu spiąć ze sterownikiem, na przykład z serii Siemens S7. No i taki
    kabelek właśnie mam.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2011-01-02 21:37:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Jan 2011 17:00:39 +0100, Irokez wrote:
    >Mam skaner kodów kreskowych z wyjściem RS232 - PSC Datalogic PowerScan RF.
    >Na winXP używałem darmowego programiku "Datalogic Wedge Emulation Utility
    >v2.0.3"
    >Teraz jest Win7 i problem - aplikacja się odpala, ale zestanowanie
    >pierwszego kodu wywala program błedęm odczytu danych.

    W XP byla tez mozliwosc standardowa - "klawisze szeregowe" sie to
    nazywalo, gdzies w control panelu. Moze w Win7 potrafi.

    >Szukam czegoś darmowego, ale nie mogę znaleźć. Komercyjne za drogie jak na
    >używanie tego 3 dni w roku do wczytania kodów do Excela.

    A producent nie udostepnia ?

    J.