  • 1. Data: 2012-02-12 13:19:59
    Temat: WD Caviar Green
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem.

    W zeszłym roku, na gwarancji padł mi WD Caviar Green 500 GB w domowym
    blaszaku. Z dnia na dzień rozsypały się początkowe sektory, w efekcie
    czego system nie mógł się podnieść. Dysk wymieniono w ramach gwarancji
    na taki sam model, system postawiono od zera. Po 3 miesiącach
    eksploatacji w *nowym* dysku pojawiła się *identyczna* wada. Tym razem
    miałem w zapasie klon dysku. Zapewne znowu wymienię dysk na nowy, ale co
    jest grane - ZTCC te Caviary nie są jakieś przesadnie awaryjne.
    Ostatecznie mogę system przenieść na *inny* dysk, a ten 500 GB, który mi
    zapewne wymienią na nowy traktować jako drugi. Co radzicie ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2012-02-12 14:24:38
    Temat: Re: WD Caviar Green
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > te Caviary nie są jakieś przesadnie awaryjne. Ostatecznie mogę system
    > przenieść na *inny* dysk, a ten 500 GB, który mi zapewne wymienią na nowy

    Hmm.. ciężko mi coś poradzić..
    ale w robocie 2 kompy a w nich po 2 dyski WD serii RE16 (w jednym 160GB w
    drugim 250GB) w RAID1.
    No i wszystkie sypnęły sektorami, SMART krzyczał zrób backup, jeden zwolnił
    do 1500kb/s. Mają około 3-4 lat.
    Są jeszcze dwie podobne maszynki ale młodsze o jakiś rok-półtorej i tam
    jeszcze się trzymają.
    No więc 50% awaryjności na mojej małej próbce.

    W domu mam greena 1TB jako dysk na dane bo jest NIEPRAWDOPODOBNIE WOLNY jak
    na taką pojemność i współczesną technikę. Tak szybko chodził ostatnio mi
    chyba Seagate 10GB z tej serii w gumowych koszulkach. No ale on ma być
    Green. No i mam go krótko w komputerze i działa.. jeszcze.... Backupy robię
    na zewnętrznym Samsung Story.

    Posiadane w dużej ilości Seagate od 4.3GB do 250GB z różnych lat mi nie
    padły nigdy. Choć jeden przypadek jest mi znany z dyskiem 20GB.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-02-12 14:32:20
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > te Caviary nie są jakieś przesadnie awaryjne. Ostatecznie mogę system
    > przenieść na *inny* dysk, a ten 500 GB, który mi zapewne wymienią na nowy

    Zielone napędy raczej nie nadają się na dyski systemowe. Ich domeną są
    transfery dużych plików, Windowsy wymagają czegoś innego. Właśnie Seagate
    zrezygnował z rozwijania tej gałęzi produktów.

  • 4. Data: 2012-02-12 15:27:43
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-02-12 15:32, MC pisze:

    > Zielone napędy raczej nie nadają się na dyski systemowe. Ich domeną są
    > transfery dużych plików, Windowsy wymagają czegoś innego.

    A dokładniej czego ? Jestem skazany na wymianę na zielonego WD, ale
    rozważam opcję stosowania go jako *drugi* dysk. Co wobec tego polecasz
    na system ( XP ) ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2012-02-12 15:53:20
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-12 16:27, PeJot wrote:

    > A dokładniej czego ? Jestem skazany na wymianę na zielonego WD, ale
    > rozważam opcję stosowania go jako *drugi* dysk. Co wobec tego polecasz
    > na system ( XP ) ?

    Jeżeli nie chcesz kombinować, to np. 1TB:
    seagate:
    http://luktronik.pl/pl_PL/p/Seagate-1TB-3.5-ST1000DM
    003-7200-64MB-SATA-6Gbs/539
    (1 talerz)

    lub
    WD Blue
    http://luktronik.pl/pl_PL/p/Western-Digital-WD10EALS
    -1TB-3.5-32MB-Caviar-Blue-SATA-II-/160

    jezeli roznica w cenie bedzie znaczaca, mozna pokusic sie o mniejszy
    dysk. (dostepne sa w zasadzie 500GB, czasami 320)

    Czasami w celu zwiekszenia wydajnosci celowo stosuje sie wieksze dyski,
    a wykorzystuje np. 25% powierzchni, bo 1TB na system i mase danych (1
    partycja) nie jest dobrym pomyslem. W miare mozliwosci warto to
    rozdzielic (w zaleznosci od charakteru i ilosci danych).

    Ja bym dla wygody wybral SSD, oczywiscie tutaj ogranicznikiem sa
    fundusze (szybko zwraca, gdy jest to narzedzie pracy).

  • 6. Data: 2012-02-12 16:32:13
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-02-12 16:53, Rafal Lukawski pisze:

    > Jeżeli nie chcesz kombinować, to np. 1TB:
> [...]

    OK, czy wobec tego zastosowanie Green Caviara na system jest błędem
    unieważniającym gwarancję ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2012-02-12 16:43:19
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > OK, czy wobec tego zastosowanie Green Caviara na system jest błędem
    > unieważniającym gwarancję ?

    W żadnym wypadku, seria AADS (jeżeli nie pomyliłem literek) nie wyszła
    WD. zastąpili ją najpierw EARS (3Gb/s), a potem EARX (6Gb/s)

  • 8. Data: 2012-02-12 18:38:04
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-02-12 17:43, Rafal Lukawski pisze:

    > W żadnym wypadku, seria AADS (jeżeli nie pomyliłem literek) nie wyszła
    > WD.

    Faktycznie, dysk ma oznaczenie AADS. Poprzedni który padł, chyba też
    taki był.

    > zastąpili ją najpierw EARS (3Gb/s), a potem EARX (6Gb/s)

    OK. Teraz pytanie, czy dysk tej konkretnej serii nadaje się *wyłącznie*
    na dane, tj. wszystko prócz OS+narzędzia ? Jeżeli tak, to ostatecznie
    mógłby u mnie pracować jako drugi. Tyle że aktualnie nie mam wolnej kasy
    na dysk systemowy. Najchętniej w ramach gwarancji wymieniłbym Green
    Caviara na Blue Caviara z dopłatą, tylko nie wiem czy Western Digital
    przystanie na takie rozwiązanie. W ogóle strona WD nie podaje
    bezpośredniego kontaktu, czyżby konieczna była rejestracja produktu ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2012-02-15 10:11:24
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 12.02.2012 PeJot <P...@m...pl> napisał/a:

> [...]
    > przystanie na takie rozwiązanie. W ogóle strona WD nie podaje
    > bezpośredniego kontaktu, czyżby konieczna była rejestracja produktu ?

    Tak wyłaczenie na dane/archiwum/backup, ten dysk zwalnia talerze i już
    nie przyspiesza ich :).
    Na system poszukaj sobie np 64GB w ssd, a tego wstaw jako drugi na
    dane/multimedia itd. do tego nadaje się rewelacyjnie bo ma przyzwoity
    liniowy transfer ze względu na upakowanie 1TB i jest tani w zł/1GB.
    Seek tego dysku to chyba się liczy za to sekundach :) więc się kompletnie
    na systemowy nie nadaje - lag lagiem pogania - nie mówiąc już czy go dobrze
    (w XP) zpartycjonowałeś! bo on ma adf więc powolny seek + zły podział na
    partycje to już w ogóle katastrofa.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".