    From: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: WD Caviar Green
    Date: Sun, 12 Feb 2012 16:53:20 +0100

    On 2012-02-12 16:27, PeJot wrote:

    > A dokładniej czego ? Jestem skazany na wymianę na zielonego WD, ale
    > rozważam opcję stosowania go jako *drugi* dysk. Co wobec tego polecasz
    > na system ( XP ) ?

    Jeżeli nie chcesz kombinować, to np. 1TB:
    seagate:
    http://luktronik.pl/pl_PL/p/Seagate-1TB-3.5-ST1000DM
    003-7200-64MB-SATA-6Gbs/539
    (1 talerz)

    lub
    WD Blue
    http://luktronik.pl/pl_PL/p/Western-Digital-WD10EALS
    -1TB-3.5-32MB-Caviar-Blue-SATA-II-/160

    jezeli roznica w cenie bedzie znaczaca, mozna pokusic sie o mniejszy
    dysk. (dostepne sa w zasadzie 500GB, czasami 320)

    Czasami w celu zwiekszenia wydajnosci celowo stosuje sie wieksze dyski,
    a wykorzystuje np. 25% powierzchni, bo 1TB na system i mase danych (1
    partycja) nie jest dobrym pomyslem. W miare mozliwosci warto to
    rozdzielic (w zaleznosci od charakteru i ilosci danych).

    Ja bym dla wygody wybral SSD, oczywiscie tutaj ogranicznikiem sa
    fundusze (szybko zwraca, gdy jest to narzedzie pracy).