  • 61. Data: 2015-11-15 15:39:21
    Temat: Re: W teście szybkości iPhone6s+puszcza z dymem Galaxy Note 5
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 14:25:54 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Myslisz tak samo jak misie od Androida. Przecież sterownik musi być
    w C.
    > A h... nie musi. Może być równie dobrze w tym ich dalviku czy co
    tam
    > obecnie mają. Nie, nie mówie tego dlatego że jestem ignorantem.
    Wręcz

    No tego nie załapałem a raczej wyczuwam prowokację. Przecież Dalvik
    (VM) to user space, jego aplikacje to warstwa jeszcze wyżej. Jak
    wyobrażasz sobie wydajny i bezpieczny driver w najwyższej warstwie?

    --
    Marek

  • 62. Data: 2015-11-15 15:43:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-15 15:39, Marek wrote:
    > No tego nie załapałem a raczej wyczuwam prowokację. Przecież Dalvik (VM)
    > to user space, jego aplikacje to warstwa jeszcze wyżej. Jak wyobrażasz
    > sobie wydajny i bezpieczny driver w najwyższej warstwie?

    Pewnie tak samo jak twórcy mikrokerneli. Tam drivery nie banglają w
    trybie kernela. Moga sobie banglać ja jednej z wyższych warstw. Nie wiem
    czy user space, warstw może być wiele.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Microkernel

    " [...] Device drivers frequently perform direct memory access (DMA),
    and therefore can write to arbitrary locations of physical memory,
    including various kernel data structures. Such drivers must therefore be
    trusted. It is a common misconception that this means that they must be
    part of the kernel. In fact, a driver is not inherently more or less
    trustworthy by being part of the kernel.[...]"

    Ponadto nic nie przeszkadza aby MV puscic w trybie kernela.

  • 63. Data: 2015-11-15 15:50:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 06:28:56 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Nie, nie słyszałem... teraz mi powiedziałeś o tym :-)

    Co to za firma, gdzie osoba nie znająca takich oczywistości bierze
    udział w merytorycznej ocenie podczas rekrutacji?

    --
    Marek

  • 64. Data: 2015-11-15 16:04:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 15:03:18 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Już od dawna szybkośc sterownika nie ma za wiele wspólnego z
    szybkością
    > hardware. Sterownik ustawia jakieś porty i dalej robi się DMA. Do
    tego
    > nie trzeba C. Nie widze powodu dla którego sterownik dzwięku nie
    mozna
    > napisać w Javie która w tle translowana jest z bytecode do
    natywnego
    > kodu jeśli komuś bez sensu zależy na hiper prędkości tych
    > kilkudziesięciu outb.

    Ta jasne, a wtedy DMA 99% czasu czeka na robotę bo driver szybciej
    nie może go konfigurować.

    --
    Marek

  • 65. Data: 2015-11-15 16:06:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-15 16:04, Marek wrote:
    > Ta jasne, a wtedy DMA 99% czasu czeka na robotę bo driver szybciej nie
    > może go konfigurować.

    1. Dlaczego zakladasz że driver translowany z Javy do x86 miałby byc wolny?

    2. Dlaczego zakaldasz że DMA jest aż tak dziadowskie że wymaga 100% cpu
    aby go co nanosekunde na nowo konfigurować? Nie docedniasz współczesnych
    DMA.

  • 66. Data: 2015-11-15 16:08:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Co to za firma, gdzie osoba nie znająca takich oczywistości bierze udział
    > w merytorycznej ocenie podczas rekrutacji?

    :-) to firma, w której nie zezwala się na otwieranie DAO
    i ładowanie mega-giga-bajtów do ram po co aby tam
    w ramie, na piechotę, robić wyszukiwanie stringami, bo
    w "ramie szybciej, wie pan, nanosekundy a hdd milisekundy".

  • 67. Data: 2015-11-15 16:18:02
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-11-15 14:32, Ghost wrote:

    >Przez 99% czasu to napierdala DMA.

    I w twoim świecie gdy chodzi DMA procesor stoi?

  • 68. Data: 2015-11-15 16:19:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-11-15 14:45, Pszemol wrote:

    >Sa 3 przypadki tak z grubsza:
    >a) urządznie wymaga powolnego odpytywania. Choćby przyciski na obudowie.
    >Tam może dzialać dowolnie wolny kod bo odpytania są tanie

    Przyciski na obudowie czytane przez DMA???

  • 69. Data: 2015-11-15 16:22:26
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    "Ghost" <g...@e...com> wrote in message

    > "Ghost" <g...@e...com> wrote in message
    pl...

    >Sugeruję Ci, że telefony, domy, samochody i rowery są w różnych
    >cenach i nie trzeba mieć nasrane do głowy aby kupić sobie drogą
    >zabawkę - wystarczy mieć więcej szmalu niż Tobie wyobraźnia podpowiada.

    Nie, ty mi sugerujesz, ze skoro rower więcej kosztuje, to można być kretynem
    i tyle samo dać za telefon - jak zwykle sam nie wiesz co piszesz. BTW Manie
    szmalu nie implikuje zdebilenia

  • 70. Data: 2015-11-15 16:23:12
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Obaj wiemy, że bardzo Ci zależy na tym abym Ci
    >odpisywał na Twoje posty - czemu mnie do tego
    >zniechęcasz? Postępujesz wbrew swoim potrzebom.

    Obaj wiemy, że jesteś idiotą.