  • 71. Data: 2015-11-15 16:24:57
    Temat: Re: W teście szybkości iPhone6s+puszcza z dymem Galaxy Note 5
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:n2a23j$vts$...@d...me...

    "Ghost" <g...@e...com> wrote in message
    news:564888dc$0$22827$65785112@news.neostrada.pl...

    > "z" <...@...pl> wrote in message

    >Stawienie chochoła już wyćwiczyłeś, teraz wypróbowujesz
    >inny błąd logiczny, false dichotomy?

    Wziąłeś już kredyt?

  • 72. Data: 2015-11-15 16:31:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-15 16:18, Ghost wrote:
    > I w twoim świecie gdy chodzi DMA procesor stoi?

    W tym *tasku* tak. Odpalasz dma i odchodzisz. Przyjdzie przerwanie albo
    zapytasz za jakiś czas czy już. De facto to definicja DMA.

    Oczywiście w tle ktoś może oglądać pornola i cieżko dekodować pixele.
    Więc zdefiniujmy że rola sterownika zazwyczaj kończy się po
    zainicjowaniu DMA. Nasętpnym razem zostanie zawołany jak już DMA
    zakończy. Czy cpu stoi zalezy od innych czynników.

    Jesli procesor nie ma innych tasków do roboty to fizycznie jest
    zatrzymywany na chwile lub dłuzej, zależy od CPU.

  • 73. Data: 2015-11-15 16:33:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-15 16:19, Ghost wrote:
    > Przyciski na obudowie czytane przez DMA???

    Nie. To jeden z przypadków gdy *jest* sterownik i nie wymaga się od
    niego szybkości. Zapewniam że punkt b) też nie ma DMA.

    Uważaj, po cienkiej lini kroczysz próbując łapać za słowa.

  • 74. Data: 2015-11-15 16:55:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Nov 2015 08:51:49 -0600, Pszemol napisał(a):
> [...]
    m-smokes-galaxy-note-5-with-4gb-ram-in-real-life-spe
    ed-test-video/

    > Jak często zdarza Ci się używać telefonu w sposób taki, że
    > siedzisz w jakiejś aplikacji, potem przełączasz krótko na inną,
    > wracasz do aplikacji w której siedziałeś przed chwilą, potem
    > na jeszcze inną, znów powrót - bo dla mnie to jest główny
    > sposób w jaki używam swojego telefonu...

    Poniewaz jest to uciazliwe ... wiec unikam :-)

    Akurat na filmie widac, ze responsywnosc obu jest na dobrym poziomie.
    Co z tego, ze sie chwile dluzej przelacza, jak potem i tak bedziesz
    musial chwile poswiecic na obejrzenie ekranu i przyswojenie
    informacji.

    Dalej - tezy artykulu sa nieprawdziwe. W Androidzie jest przewidziane
    "pozostanie w pamieci", jest tez przewidziane wyrzucenie z tej pamieci
    i zaladowanie z odtworzeniem sladu.
    Jak widac na filmie - ten "Temple Run" tego nie robi, i traci duzo
    czasu. Czy zle zaprogramowane, czy sie nie dalo - nie wiem.

    Ptaki tez cos dlugo startuja - sprawdzam u siebie - wznowienie
    dziala, no ale nie testuje 8 aplikacji w kolko.

    > Np jadę rowerem, na kierownicy mam iPhone z Endomondo,
    > w czasie jazdy dzwonię np. do Polski przez Skype, na przerwie

    No to zobacz ile dluzej to potrwa na Androidzie

    > w czasie jak odsapnę od pedałowania rzucę jakąś fotkę na Fejsa,

    I dzieki iphone mozesz odsapywac trzy sekundy krocej :-P

    > w między czasie zadzwoni ktoś zapytać o coś i w czasie
    > rozmowy przełączę się na aplikację z mailem, albo wejdę
    > na aplikację banku aby sprawdzić ile mam na koncie kasy, itp...

    O to to to - zmierz ile czasu zaoszczedzi ci iphone przy wyslaniu
    trzech przelewow i kopiowaniu hasla z SMS do strony banku ...

    Albo emaila z reklamacja do banku napisz, zamieszczajac wszystkie
    szczegoly - data, kwota, strona obciazajaca ...

    > Przełączanie między ostatnio używanymi aplikacjami jest
    > dla mnie bardzo ważne i powiem Ci szczerze że bardzo mi
    > się spodobało na tym filmie jak się iPhone 6S + zachowuje.

    No coz, Android do wzoru predkosci nie nalezy, ale tez taki ostatni
    nie jest.

    A Apple ... co z tego, ze ramu dwa razy mniej, skoro kosztuje wiecej ?
    :-)

    J.

  • 75. Data: 2015-11-15 17:08:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Poniewaz jest to uciazliwe ... wiec unikam :-)

    Acha :-) A ja tego używam codziennie.

> [...]
    >
    > Dalej - tezy artykulu sa nieprawdziwe. W Androidzie jest przewidziane
    > "pozostanie w pamieci", jest tez przewidziane wyrzucenie z tej pamieci

    Ale wyrzucenie z pamięci i załadowanie z odtworzeniem śladu
    w przypadku np. aplikacji bankowej lub konta dostępu do
    akcji, giełdy papierów wartościowych będzie wiązało się
    z koniecznością ponownego wprowadzenia hasła, czyli kupa.
    To się ma odtworzyć z RAMu. Tego RAMu jest tam w ciul
    i trochę (4GB!) więc jest miejsce, nie ma powodu do
    wyrzucania go z ramu.

> [...]
    >
    > Ptaki tez cos dlugo startuja - sprawdzam u siebie - wznowienie
    > dziala, no ale nie testuje 8 aplikacji w kolko.

    Potestuj 4 - u mnie w iPhone4 nie mieszczą się razem
    Google+, Facebook, Skype i Endomondo. I myślę że to
    głównie wina kobyły o nazwie Facebook i kobyły Skype.
    Obydwie aplikacje pisane są ewidentnie przez amatorów
    i nietestowane na starszym sprzęcie - póki używałem
    iOS6 te aplikacie miały wzbronione upgrady (nowe
    wersje wymagały iOS>7). Po ostatnim upgrade Facebook
    jest ogromny ale działa i wreszcie nie ma 2-3 crash zanim
    załaduje się poprawnie, a w Skype nie jestem już w stanie
    zrobić połączenia audio+video - spieprzone jest i już.

    > No to zobacz ile dluzej to potrwa na Androidzie

    Nie mogę :-) Nie mam uchwytu do 7" Asusa :-)

    > I dzieki iphone mozesz odsapywac trzy sekundy krocej :-P

    Nie, dzięki iPhone mogę zrobić to przyjemnie bez mordęgi
    której Ty unikasz (patrz początek swojej wypowiedzi) i trzy
    sekundy dłużej obserwować praki brodzące po rzece do
    której właśnie dopedałowałem rowerkiem.

> [...]
    >
    > Albo emaila z reklamacja do banku napisz, zamieszczajac wszystkie
    > szczegoly - data, kwota, strona obciazajaca ...

    No właśnie o to chodzi - do tego używam właśnie multitasking.
    A właściwie multiapping :-)

    > No coz, Android do wzoru predkosci nie nalezy, ale tez taki ostatni
    > nie jest.
    >
    > A Apple ... co z tego, ze ramu dwa razy mniej, skoro kosztuje wiecej ?
    > :-)

    Kupując go raz na 2-3 lata stanowi marginalną część 2/3-letniego
    budżetu... Podchodź do ceny chłodniej, bez emocji, bo nie ma sensu
    się zachłystywać tym 4000zł skoro to tylko 4000/24=166/miesiąc.

  • 76. Data: 2015-11-15 17:43:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 10:08:16 -0600, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > akcji, giełdy papierów wartościowych będzie wiązało się
    > z koniecznością ponownego wprowadzenia hasła, czyli kupa.

    No, jak sie nie da, to sie nie da, o to pretensji nie mamy, tylko
    placimy za 4GB :-)
    Wazne, ze sie jednak daje przelaczac.

    > To się ma odtworzyć z RAMu. Tego RAMu jest tam w ciul
    > i trochę (4GB!) więc jest miejsce, nie ma powodu do
    > wyrzucania go z ramu.

    No i z zalozenia nie wyrzuca ... bez potrzeby.

    > Potestuj 4 - u mnie w iPhone4 nie mieszczą się razem
    > Google+, Facebook, Skype i Endomondo. I myślę że to

    Akurat nie uzywam :-)

    > głównie wina kobyły o nazwie Facebook i kobyły Skype.
    > Obydwie aplikacje pisane są ewidentnie przez amatorów

    No widzisz - i czy to wina systemu ?

> [...]
    > wersje wymagały iOS>7). Po ostatnim upgrade Facebook
    > jest ogromny ale działa i wreszcie nie ma 2-3 crash zanim

    Klamczuszek - a kto pisal, ze na gejfonie wszystko po prostu swietnie
    dziala ? :-P

    > a w Skype nie jestem już w stanie
    > zrobić połączenia audio+video - spieprzone jest i już.

    > Nie mogę :-) Nie mam uchwytu do 7" Asusa :-)

    Mozesz przetestowac w domu na kanapie, choc lepiej byloby nakarmic go
    jakas trasa - chocby w samochodzie :-)

    > Nie, dzięki iPhone mogę zrobić to przyjemnie bez mordęgi
    > której Ty unikasz (patrz początek swojej wypowiedzi) i trzy

    Z tego co widze, to przelaczanie jest tak samo trudne.
    przycisk ... a dalej to niestety trzeba sie na obu zastanowic, gdzie
    ta ikonka jest, a nie kolejna na ekranie w wyscigowym tempie naciskac.

    > sekundy dłużej obserwować praki brodzące po rzece do
    > której właśnie dopedałowałem rowerkiem.

    A nie, bo klikasz i mozesz sobie przez pare sekund na ptaki spogladac
    :-)

    > No właśnie o to chodzi - do tego używam właśnie multitasking.
    > A właściwie multiapping :-)

    No to teraz zmierz czasy na obu telefonach ...

    > Kupując go raz na 2-3 lata stanowi marginalną część 2/3-letniego
    > budżetu... Podchodź do ceny chłodniej, bez emocji, bo nie ma sensu
    > się zachłystywać tym 4000zł skoro to tylko 4000/24=166/miesiąc.

    Oczywiscie, tylko co zyskuje w zamian ?
    Wieszajacego sie facebooka, skype bez kamery i trzy sendy wiecej
    gapienia sie na ptaki :-)

    Choc prawde mowiac ten Android mnie wk* :-)
    Ale jeszcze bardziej by mnie wk* swiadomosc, ze wydalem dwa razy
    wiecej i tez sie wk* :-)

    J.

  • 77. Data: 2015-11-15 18:38:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-15 14:39, Pszemol wrote:
    > dyktando. Myślisz, że jak byś stworzył kompatybilną
    > alternatywę dla obecnego jądra Androida to Google nie
    > byłoby Twoim produktem zainteresowane?

    Nie byłoby z wielu wzgledów. Na przykład sytuacja gdy jest kłopot z
    aktualizacją urządzeń jest na rękę producentom. Oni wola sprzedać nowe
    niż czekać aż rozpadną się stare. Dziury w sofcie mobile podnoszą
    sprzedaż i myślę że google o tym wie.

  • 78. Data: 2015-11-15 19:51:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-11-15 o 13:57, Pszemol pisze:
    > Sugerujesz, że Samsung może ale mu się nie chce ? :-)

    O co Ty walczysz i co chcesz wygrać?
    Porównujesz najszybsze ferrari do najszybszego fiata. Po co?

    > Czemu nie zrobią czegoś za 4300zł porównywalnego
    > szybkoscią z iPhone 6S+? Bo nie umieją?

    Po co robić coś szybszego o milisekundy za takie pieniądze.
    Ktoś to kupuje?
    Weź się do jakiego pożytecznego zajęcia. Psa wyprowadź, kwiatki podlej ...
    Nie czujesz że bredzisz?

  • 79. Data: 2015-11-15 20:02:58
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-11-14 14:52, Pszemol wrote:
> [...]
    >

    > Tak, tak, Samsung 4-rdzeniowy, 4-giga ram a wciąż Note 5
    > wolniejsza od iPhone z 2-giga ramu i 2-rdzeniowym procem.

    Pszemol, zanim wyciegniesz ostateczne wnioski warto sie chwile
    zastanowic nad kilkoma sprawami:
    1. Ten test w zdecydowanej wiekszosci uzytkownikow nie ma chyba wiele
    wspolnego z zyciem codziennym. Jak czesto skaczesz pomiedzy tak wieloma
    aplikacjami, z czego czesc to zasobozerne gry? Osobiscie nie przypominam
    sobie takiej sytuacji. Co wiecej, nie pamietam kiedy ostatnio spotkalem
    sie z ubiciem przez system aplikacji, z ktorej korzystalem 20sek temu.
    2. W idealnym swiecie, na idealnym urzadzeniu trzymanie w pamieci
    aplikacji jest bardzo fajnym rozwiazaniem. Niestety nie zawsze ta
    "idealnosc" wystepuje w zyciu codziennym. Wydaje sie, ze w tym przypadku
    Apple dalo troche wiecej niz zwykle swobody developerom. Stad chlipanie
    i biadolenie biednych posiadaczy telefonow z jablkiem: nie dosc ze maja
    male.... baterie to jeszcze paskudny Facebook zre im ta malutka baterie
    w tle:
    https://www.macstories.net/linked/the-background-dat
    a-and-battery-usage-of-facebooks-ios-app/
    Duzo znajdziesz tego biadolenia.
    Jesli wiecej aplikacji potrafi sie zachowac w ten sposob to osobiscie
    wole postawe Samsunga: ubije aplikacje, ktora zatrzymuje zbyt wiele
    zasobow i po zawodach.
    3. Wieloktornie jest tak, ze np odpalona przegladarka www (nie, nie ten
    niedobry podatny na ataki Chrome) siedzi sobie w tle przez kilka godzin
    a byc moze i dni (az tak bardzo nie wnikam w to). Zatem to nie jest tak,
    ze zaraz wszystko jest zamykane w imie Najwiekszej Najczystszej Pamieci.
    4. Spotkalem sie z uciazliwoscia zamykania zwinietych aplikacji na WP,
    bardzo czesto samo schowanie aplikacji, skopiowanie tresci z innej i
    proba przywrocenia tej poprzednio schowanej konczyla sie jej startem od
    zera. Tak, cos takiego moze byc uciazliwe.

  • 80. Data: 2015-11-15 22:44:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 20:02:58 +0100, atm napisał(a):
> [...]
    > "idealnosc" wystepuje w zyciu codziennym. Wydaje sie, ze w tym przypadku
    > Apple dalo troche wiecej niz zwykle swobody developerom. Stad chlipanie

    Ale podobnie jest w Androidzie

    > i biadolenie biednych posiadaczy telefonow z jablkiem: nie dosc ze maja
    > male.... baterie to jeszcze paskudny Facebook zre im ta malutka baterie
    > w tle:

    Ale FB to chyba taka aplikacja, ze uzytkownik tak chce, zeby czuwala i
    zzerala :-)

    > Jesli wiecej aplikacji potrafi sie zachowac w ten sposob to osobiscie
    > wole postawe Samsunga: ubije aplikacje, ktora zatrzymuje zbyt wiele
    > zasobow i po zawodach.

    A gdzie tam. Przeciez najpierw sie nie dowiesz ktore to aplikacje, a
    potem jak ubijesz, to wstana. Niestety - Android nie daje narzedzia,
    aby zapanowac nad aplikacjami.

> [...]
    > a byc moze i dni (az tak bardzo nie wnikam w to). Zatem to nie jest tak,
    > ze zaraz wszystko jest zamykane w imie Najwiekszej Najczystszej Pamieci.

    Ba - ona nawet nie ma funkcji "zakoncz".
    Z zalozenia ma siedziec stale, chyba ze systemowi zabraknie zasobow.

    J.