  • 171. Data: 2015-11-18 15:07:35
    Temat: Re: W teście szybkości iPhone6s+puszcza z dymem Galaxy Note 5
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-11-18 o 14:11, Pszemol pisze:
    > Mniej precyzyjny w działaniu? Ty, może Twój iPhone jest zepsuty?

    Każdy ekran dotykowy jest mniej precyzyjny od myszki czy klawiatury
    którą używam od 20 lat.
    To oczywiste. nie bierz tego do siebie. Znaczy do ajfona :-)

    > I dlatego użytkownicy Androida których znam nic o guziku Home
    > nie wiedzą - używają jak zaczarowani guzika Cofnij po 1000 razy
    > nierwowym ruchem, 990 razy za dużo :-)

    Obracasz się w jakimś dziwnym towarzystwie :-)

    > Safari, przeglądarka internetowa, też ma taki guzik.
    > Ale telefon nie jest internetem :-) Nie ma w iOS niepotrzebnych guzików.

    Programiści przeglądarek myślą inaczej. Ciekawe dlaczego. Co im się
    takiego w zwojach mózgowych poprzestawiało że nie dają "home" bez "wstecz"?
    Dlaczego w innych systemach, programach strzałka do tyłu czy strzałka w
    górę jest naturalna i oczywista?

    > tablecie 7" od Asusa fizyczne guziki są tylko do włączania go
    > i do regulacji głośności - te trzy guziki Androidowe są symulowane
    > na ekranie dotykowym, zabierając na to cały pasek ekranu...

    Chodzi mi o dysonans kiedy po używaniu nokii (home dotykowy) biorę do
    ręki 5C i muszę naciskać fizyczny przycisk.
    Ta tak jakby w windowsie "start" był wielkim skrzypiącym isostatem na
    akranie który musi się zepsuć ;-)

    Takie mam odczucia. Nic na to nie poradzę. Ajfon dla mnie jest dziwny i
    drogi. Oczywiście jest dopracowany sprzęt, system i aplikacje potrafią
    przewyższać odpowiedniki konkurencji, działa płynnie i rozsiewa aurę ;-)
    Ale to za mało żeby podbić moje serce choćby Szanowny Pszemol wymyślił
    superhiper porównania i figury retoryczne.
    Przykro mi.

  • 172. Data: 2015-11-18 15:10:01
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-11-18 o 14:12, Pszemol pisze:
    > Jak to szukać? Jedno spojrzenie na ekran i jest! :-)
    > Jesteś pewny że masz wszystko dobrze z oczami?
    > Może nowe okulary potrzebujesz, co?

    Ech ten niereformowalny Pszemol. Dedykowany przycisk zawsze w tym samym
    miejscu to jak "power" którym odrzuca się rozmowę w kieszeni bez
    wyjmowania telefonu. Dotarło? :-)

  • 173. Data: 2015-11-18 15:16:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

> [...]
    e-ipad-scam-fake-auction-site-facebook-3608522/>

    > Udajesz głupiego czy nie udajesz?

    ty nie udajesz.
    To co odpowiesz w końcu o jakiej konkurencji mówi link, który mi
    wyguglałeś? Czy nie?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 174. Data: 2015-11-18 20:27:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-17 22:24, Marek wrote:
    > komunikować. I
    > pierwsze z brzegu
    > - alokacja pamięci na własne zasoby, wcale to nie musi być operacja
    > jednorazowa

    Mało który sterownik allokuje w trakcie pracy, poza inicjacją. Po drugie
    mało która allokacja przelacza kontekst na kernel. Wdepniecie w
    niezaalokowaną strone pamięci *nie* musi przełaczać w tryb kernela,
    przerwania/wyjątki sprzętowe mają czasem dostateczne uprawnienia aby
    doallokować MMU. Całość zależy od CPU i budowy jadra. Przy czym jak
    mówie - sznse na to że sterownik allokuje pamięc w trakcie pracy przez
    kernel sa bliskie zeru. Prędzej będzie miał pool allokator jesli już
    jest tak kiepsko napisany.

    > - komunikacja statystyczno-konfiguracyjna, analogia proc/sysf.

    Komu to potrzebne? IPC występuje tylko miedzy wysokopoziomowym OS a
    driverem. Kernel nie zajmuje się takimi pierdołami. On tylko zestawia
    połączenia, przełącza procesy i zarządza MMU. Przypominam: to
    mikrokernel. Nie ma w nim nic co jest zbędne, choćby po to aby była
    możliwa weryfikacja formalna jądra. *NIC* co zbędne.

    > Userspace/kernel będzie chciał z driverem wymieniać takie informacje.

    Nie, kernel nie. User space tak. Koszt przełaczenia do drivera taki sam
    jak do kernela. Przy dwóch rdzeniach byc może zerowy nawet przy
    intensywnym korzystaniu.

    > Powyższe nie są oczywiacie overkillem ale nie wyobrażam siebie drivera
    > bez statystyk oraz konfiguracji "on the fly".

    Oczywiście. iPhone nie odpalił by się nawet gdyby sterowniki nie
    allokowały milion razy na sekundę pamięci i nie printowały statystyk co
    milisekundę na podpietym terminalu tekstowym Wyse. Tak, to ironia. Bo
    tylko wtedy miało by to znaczenie.

    > To czasami może być więcej kodu niż podstawowy kod funkcyjny drivera.

    Tak, ponieważ patrzysz na sterowniki Linuxa. Pisane przez nerdów i dla
    nerdów. To tak nie działa w mobile. Tam chodzi o to żeby pornole się
    szybko odtwrzały i można bylo wysłać smsa do ziomala. Nie jest potrzebny
    kprintf ani konfiguracje przez kernelowanie kompila.

  • 175. Data: 2015-11-18 20:35:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-17 22:36, Marek wrote:
    > Jasne, czego dowodem jest ~1.5MB moduł drivera nvidi, rorfl!

    Nie, to nie jest dowód na renderowanie stron www przez nvidię w
    sterowniku. Ani na otwieranie okienek w sterowniku. Na nic to nie jest
    dowód. Nawet jeśli machnołeś się G->M.

    Swoją drogą 1.5MB moduł? Dość niewielki. Do jednej z kart, bodaj
    national instruments, sterownik miał gdzieś koło 300MB na windowsie a
    karta machała kilkoma I/O i czytała wejścia analogowe. Tak, ten ładowany
    w kernel. Nie, nie mam ochoty analizować jak kiepskich programistów tam
    zatrudniali. Ale binarka (.sys czy coś tam) po oglądnięciu luzem w hex
    edytorze miała bardzo dużo mediów (nerdy jak ja widzą to po prostu w
    ascii i hexach).

    > Idealistyczna wizja idealnych driverów gadających z idealnym sprzętem.
    > BTW, wiesz czemu ten driver ma takie rozmiary?

    Jak kiedys opowiadał kolega który takowe pisał dla m.in. wiodącej firmy
    półprzewodnikowej: "czlowieku, nie masz pojęcia jak zjebany jest to
    hardware, workaround na workaroundzie, kod zamknięty chyba głównie ze
    wstydu". Może coś w tym jest.

  • 176. Data: 2015-11-18 22:06:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message
> [...]
    > Ale to za mało żeby podbić moje serce choćby Szanowny Pszemol wymyślił
    > superhiper porównania i figury retoryczne.

    Nie ma powodu aby Ci miało być przykro - po prostu dziwny
    jesteś i wypytuję czemu się tak dziwnie zachowujesz z tym iPhone5C :-)
    Ale wiesz co, masz pełne prawo być dziwny, masz pełne prawo
    lubieć to a nie lubieć tamtego - więc nie widzę problemu :-)

  • 177. Data: 2015-11-18 22:08:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message

    > Ech ten niereformowalny Pszemol. Dedykowany przycisk zawsze w tym samym
    > miejscu to jak "power" którym odrzuca się rozmowę w kieszeni bez
    > wyjmowania telefonu. Dotarło? :-)

    Dotrzec dotarło, z tym że ciągle nie wiem po co Ci ten guzik cofnij...
    Jakąś nieporadność wykazujesz. Ja nawet w przeglądarce rzadko
    go używam - częściej otwieram nową kartę i wybieram stronę
    jaką chcę mieć teraz zamiast sie cofać.

  • 178. Data: 2015-11-18 22:09:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:n2i175$o01$1@dont-email.me...

    e-ipad-scam-fake-auction-site-facebook-3608522/>

    > ty nie udajesz.
    > To co odpowiesz w końcu o jakiej konkurencji mówi link, który mi
    > wyguglałeś? Czy nie?

    Nie wygoglałem Ci *tego* linka, miałeś sto innych do wyboru
    i wybrałeś właśnie takiego nie na temat. Jesteś opóźniony czy co?

  • 179. Data: 2015-11-18 22:39:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-11-18 o 22:08, Pszemol pisze:
> [...]
    > Jakąś nieporadność wykazujesz. Ja nawet w przeglądarce rzadko
    > go używam - częściej otwieram nową kartę i wybieram stronę

    I kto tu jest dziwny.

    Ale cóż. Ta dzisiejsza młodzież nie pamięta czasów gdy się aplikacje
    zamykało i miało świadomość miejsca na dysku. Takie podstawypodstaw
    higieny informatycznej.:-)

    Przed oczami staje mi taki gimnazjalista co "zaikonkował" cały pulpit,
    ma pootwierane pierdyliony aplikacji na raz, zapchany dysk systemowy i
    narzeka że mu coś wolno chodzi.

    Sorry to o pececie. My tu mówimy o wspaniałym mobilnym systemie za kupę
    szmalu. Kto by się przejmował jakimiś zeszłowiecznymi przyzwyczajeniami.
    Genialność i wszechmogąca aura załatwia to w locie bez wiedzy
    użytkownika który jak to Amerykanin nie musi się na niczym znać żeby żyć :-)

  • 180. Data: 2015-11-18 22:45:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-11-18 o 22:06, Pszemol pisze:
    > Nie ma powodu aby Ci miało być przykro - po prostu dziwny
    > jesteś i wypytuję czemu się tak dziwnie zachowujesz z tym iPhone5C :-)

    Może dlatego że ajfon nie pasuje do polskiego normalnego ekosystemu.

    Taka dyskusja jak o kierownicy w samochodzie co to jest w jedynie
    słusznej poprawnej stronie.
    Można sobie kupić anglika (nawet legalnie w Polsce zarejestrować) tylko
    po co się męczyć.
    A i jeszcze taka różnica że angliki są w atrakcyjnych cenach a ajfony
    wręcz przeciwnie :-)