  • 1. Data: 2011-06-02 21:22:09
    Temat: W sumie to było wiadomo, teraz mamy cyfry
    Od: "Marvin" <m...@n...com>

    Z 55 mld zł od kierowców na drogi wracają tylko 3 mld zł
    Wpływy podatkowe, jakie budżet państwa osiąga w ciągu roku dzięki kierowcom,
    wynoszą ok. 55 mld zł. Tymczasem państwo z tej kwoty na drogi przeznacza
    tylko 3 mld zł - przypomniał dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR,
    Adrian Furgalski.

    http://budownictwo.wnp.pl/z-55-mld-zl-od-kierowcow-n
    a-drogi-wracaja-tylko-3-mld-zl,141809_1_0_0.html

  • 2. Data: 2011-06-02 21:34:58
    Temat: Re: W sumie to było wiadomo, teraz mamy cyfry
    Od: krzysiek <x...@c...barg.cy_ROT13_invalid>

    Dnia Thu, 02 Jun 2011 21:22:09 +0200, Marvin napisał(a):

    > Z 55 mld z? od kierowców na drogi wracaj? tylko 3 mld z? Wp?ywy
    > podatkowe, jakie bud?et panstwa osi?ga w ci?gu roku dzieki kierowcom,
    > wynosz? ok. 55 mld z?. Tymczasem panstwo z tej kwoty na drogi przeznacza
    > tylko 3 mld z? - przypomnia? dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych
    > TOR, Adrian Furgalski.
    >
    > http://budownictwo.wnp.pl/z-55-mld-zl-od-kierowcow-n
    a-drogi-wracaja-
    tylko-3-mld-zl,141809_1_0_0.html

    "Inwestycje drogowe są finansowane ze środków unijnych oraz zaciąganych
    kredytów. Natomiast wydatki na *bieżące utrzymanie dróg oraz ich
    administrację* w budżecie państwa zajmują tylko ok. 3 mld zł."

    to trochę zmienia perspektywę.

    --
    krzysiek

  • 3. Data: 2011-06-02 23:03:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    krzysiek w <news:is8ol2$36b$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > kredytów. Natomiast wydatki na *bieżące utrzymanie dróg oraz ich
    > administrację* w budżecie państwa zajmują tylko ok. 3 mld zł."

    Jak ładnie w jednym zdaniu ujął bieżące utrzymanie *oraz ich
    administrację*...
    No to teraz niech powie ile ta /administracja/ kosztuje podatnika

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2011-06-03 06:25:53
    Temat: Re: W sumie to by?o wiadomo, teraz mamy cyfry
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    > No to teraz niech powie ile ta /administracja/ kosztuje podatnika

    No jak to ile? 55 - 3 = 52 :)

    Bassteq

  • 5. Data: 2011-06-03 10:19:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marvin" <m...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > na drogi przeznacza tylko 3 mld zł - przypomniał dyrektor w
    > Zespole Doradców Gospodarczych TOR, Adrian Furgalski.

    Ciekawe - wydawalo mi sie ze juz raz odpisywalem.

    Te liczby budza watpliwosci. Z akcyzy od paliw powinno byc 15-20
    mld wplywu.
    Z kolei 3 mld to sama Autostradowa Obwodnica Wroclawia pochlonie.

    No chyba ze "wplywy podatkowe " to razem z unijnymi dotacjami, a z
    kolei wydatki to wylacznie czesc polskiego rzadu :-)

    J.

  • 6. Data: 2011-06-03 10:36:58
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.06.2011 21:22, Marvin pisze:
    > Z 55 mld zł od kierowców na drogi wracają tylko 3 mld zł
    > Wpływy podatkowe, jakie budżet państwa osiąga w ciągu roku dzięki kierowcom,

    Ech, dziennikarzyny...

    W następnym odcinku: ile złotych pobranych od właścicieli nieruchomości
    "wraca" na zapobieganie klęskom żywiołowym.

  • 7. Data: 2011-06-03 11:55:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 2 Jun 2011 19:34:58 +0000 (UTC), krzysiek
    <x...@c...barg.cy_ROT13_invalid> wrote:

> [...]
    >kredytów. Natomiast wydatki na *bieżące utrzymanie dróg oraz ich
    >administrację* w budżecie państwa zajmują tylko ok. 3 mld zł."

    tak, pokazuje, że nie 55 mld ale dużo więcej nas to kosztuje.
    Kredyt nie jest za darmo, a "środki unijne" to nic innego niż nasze (i
    innych państw) składki do UE.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2011-06-03 14:17:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-06-03 10:19, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Te liczby budza watpliwosci. Z akcyzy od paliw powinno byc 15-20 mld wplywu.
    > Z kolei 3 mld to sama Autostradowa Obwodnica Wroclawia pochlonie.

    AOW i inne nowe odcinki zapewne nie wchodzą w "wydatki na bieżące utrzymanie dróg
    oraz
    ich administrację" które to "w budżecie państwa zajmują tylko ok. 3 mld zł."

    Czyli generalnie: "na drogi wracają tylko 3 mld zł" to delikatnie mówiąc
    niedopowiedzenie