  • Data: 2010-05-11 21:07:50
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: Jarek <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol pisze:

    > O jakiej to brakującej technologii mówisz?

    Obecnie na rynku nie ma żadnego, seryjnie produkowanego i dostępnego
    samochodu elektrycznego (jeśli nie liczyć Melexa :) ).
    Pomysły typu Nissan Leaf, Chevrolet Volt, czy Dodge Circuit EV to
    dopiero prototypy. Wynika to właśnie z tego że do tej pory brakowało
    technologii. Zanim te samochody staną się popularne, czyli kiedy ta
    technologia się upowszechni, minie jeszcze 5-10 lat.

    > Nissan Leaf ma zasięg 160km na pojedynczym ładowaniu, nie 60km.
    > Po drugie - ile robisz kilometrów dziennie? Większość kierowców nie
    > jeździ w trasy, używa samochodu do wyjazdów lokalnych "do pracy"
    > lub na zakupy... Wiele rodzin ma już dwa samochody, jeden z nich
    > mógłby zająć rolę samochodu miejskiego, właśnie do celów lokalnych
    > podróży o zasięgu 160km dziennie. Zwłaszcza gdyby się okazało że
    > kilometr przejechany takim samochodem kosztuje 2 grosze...

    Masz rację, ale Nissan Leaf to przyszłość. Być może pod koniec roku
    można będzie go kupić w USA. W planach dla rynku globalnego jest na
    2012. Dostępne obecnie niskoseryjne czy prototypowe rozwiązania typu
    G-Wizz mają znacznie mniejszy zasięg.

    > Chevy Volt ma być *znacznie* droższy od Nissana Leaf.

    Tak, ale to zupełnie inna klasa. Chevy Volt
    ma o połowę mocniejszy silnik i może jeździć tylko na benzynie.
    Zasięg Volta to ponad 1000km. To jest samochód funkcjonalnie
    odpowiadający zwykłym samochodom spalinowym.

    Pozdrawiam
    Jarek