  • 11. Data: 2010-09-13 14:18:03
    Temat: Re: W której sieci najtańszy internet tak ~100Mb na miesiąc?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:i6kpb1.5eg.0@poczta.onet.pl...
    > To jeszcze mi powiedzcie, moich kochani "kombinatorzy" jaki
    > znacie sposob aby skombinowac taki modem HDSPA do Orange
    > tanio, albo w ogole za darmo :-)

    Nie chce za bardzo przynudzac, ale zapytam bo mi sie przypomnialo, ze
    mam modem PCMCIA z USA, jest to AT&T/Cingular OPTION GT MAX 3.6
    Wyrob to kapkę leciwy i na dodatek 3G w USA zdaje sie po innych megahertzach
    hula niz 3G w Polsce, ale będzie to jako tako dzialać czy trzeba kupic inny?
    Z tylu ma ten wynalazek takie napiy: QUALCOMM 3G CDMA Model GX0202.

  • 12. Data: 2010-09-13 16:32:27
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-09-13 15:49, Pszemol pisze:

    > Brat ma telefon Orange prepaid. Ja chce miec internet w lapku...
    > Czyli kupuje modem HDSPA, karte Orange Free, laduje ja za 100zl,
    > po czym co 5 dni przelewam bratu tyle ile on zużywa i wykorzystujemy
    > prawie cale 100zl. A ja mam w lapku przez pół roku 6gb. Tak?

    Tak.

    Każdy przelew to 20gr. I nie przez pół roku, a 5 miesięcy ;-)

    Co do tego modemu z następnego posta - chyba nic z tego:
    http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=65845

    Będzie pewnie działał w trybie EDGE, ciężko tego używać.

    A skąd wziąć modem? Na allegro coś pewnie znajdziesz w okolicach 100-150zł:
    http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=77798&chang
    e_view=1&order=p

    Możesz też kupić od Orange za 199zł (bez zobowiązań).

    Marek

  • 13. Data: 2010-09-13 17:22:30
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 13.09.2010 15:51, Pszemol pisze:

> [...]

    To silnie zależy od lokalizacji.

    > No to nie wiem - a jak w Krakowie rejon Pl Boh Getta & Rękawka z Orange
    > stoi?

    Generalnie w Krakowie najwięcej stacji 3G ma Play (169). Orange ma 139,
    Era 111, a Plus 98. Oczywiście wszystko zależy od lokalizacji, spójrz na
    mapkę:

    http://malopolska.btsearch.pl/

    Marek

  • 14. Data: 2010-09-15 22:58:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> wrote in message

> [...]
    > http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=77798&chang
    e_view=1&order=p

    > Możesz też kupić od Orange za 199zł (bez zobowiązań).

    Brzmi to troche drogo... :-)
    Zastanawiam sie wlasnie czemu podobne modemy HSDPA w RFN
    sprzedaja sie za bezcen... Np ten:
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=39
    0237189100

  • 15. Data: 2010-10-04 21:54:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> wrote in message

    > Tak.

    Przetestowaliśmy, z tym że jest mały "myk".
    W czasie gdy używam telefonu do internetu (bezpośrednio z ekranu
    telefonu lub przez USB jako modem do komputera) nie tylko nie można
    się do telefonu dodzwonić co nawet dzwoniący nie dostaje poczty głosowej.
    Czemu?

  • 16. Data: 2010-10-04 22:09:29
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-04 23:54, Pszemol pisze:

> [...]
    > telefonu lub przez USB jako modem do komputera) nie tylko nie można
    > się do telefonu dodzwonić co nawet dzwoniący nie dostaje poczty głosowej.

    A co słychać/widać przy próbie połączenia? Jaki telefon działa jako modem?

  • 17. Data: 2010-10-05 01:40:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > A co słychać/widać przy próbie połączenia?

    Musiałbym zrobić eksperyment, bo do siebie nie dzwoniłem :-)
    Ale koledzy mi mówili że nie można się było do mnie dodzwonić.

    > Jaki telefon działa jako modem?

    Pytasz jaki telefon działa? Dziwne... A jaki nie działa?
    Jak masz kabelek USB to chyba wszystkie w miarę nowe tak działać mogę.

    Wypróbowałem dwa Samsungi: SGH-A437 i SHG-A737.
    Ten pierwszy łączy się w Orange na 460kbps, ten drugi na 230kpbs.
    W sumie nie wiem od czego ta prędkość zależy a spodziewałbym się
    że SGH-A737 łączyć się będzie lepiej bo to nowszy/droższy telefon.
    Jak sam widzisz, kupno dedykowanego modułu GSM do komputera
    to lepsze rozwiązanie bo na modemie USB Playa, bodajrze Huawei 156g
    miałem z kartą Orange Free Online 1,5Mbps bez większego wysiłku.
    Ale 737 łączy się również z komputerem bezprzewodowo, przez
    bluetooth, więc Ci nic z komputera nie sterczy i nie ułamiesz sobie płyty
    :-)

  • 18. Data: 2010-10-05 07:56:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-05 03:40, Pszemol pisze:

    > Musiałbym zrobić eksperyment, bo do siebie nie dzwoniłem :-)
    > Ale koledzy mi mówili że nie można się było do mnie dodzwonić.

    To się zdecyduj :-)

    > Pytasz jaki telefon działa? Dziwne... A jaki nie działa?
    > Jak masz kabelek USB to chyba wszystkie w miarę nowe tak działać mogę.
    >
    > Wypróbowałem dwa Samsungi: SGH-A437 i SHG-A737.

    To, co opisałeś, może być zarówno problemem sieci, jak i terminala.
    Teoretycznie obecnie sprzedawane urządzenia są klasy B - gdy pracują
    jako telefon, połączenia transmisji danych są automatycznie zawieszane.
    http://en.wikipedia.org/wiki/General_Packet_Radio_Se
    rvice#Hardware
    Może samsungi są klasy C :-)

  • 19. Data: 2010-10-05 10:29:20
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    >>> Czemu?

    W trakcie trwania transmisji danych pakietowych w sieci GSM (GPRS i
    EDGE) w terminalu klasy B (i C) nie działają połączenia głosowe. Nie
    bardzo tylko wiem, czemu nie działa też przekierowanie na pocztę głosową
    - tu może być bardziej wina sieci niż telefonu. Być może po prostu sieć
    "czeka" na chwilową przerwę w nadawaniu/wysyłaniu pakietów, by
    zasygnalizować oczekującą rozmowę - wówczas połączenie pakietowe
    zostałoby zawieszone, a telefon by zadzwonił. Jeżeli jednak transmisja
    danych trwa non stop, to nie ma ani sygnalizacji rozmowy, ani
    przekierowania.

    Co innego jest w UMTS - można jednocześnie rozmawiać i wysyłać dane
    (choć na samym początku wdrożenia UMTSu w Centertelu mieli też z tym
    problemy, ale teraz już działa normalnie).

    > Wypróbowałem dwa Samsungi: SGH-A437 i SHG-A737.
    > Ten pierwszy łączy się w Orange na 460kbps, ten drugi na 230kpbs.

    Hm, obydwa telefony mogą co najwyżej obsłużyć w Polsce EDGE (czyli
    "ulepszony GPRS"), bo mimo że A737 obsługuje HSDPA, to jednak tylko na
    częstotliwościach "amerykańskich" (850/1900). Nie jest możliwe, by
    przesyłać w tym trybie dane z prędkością 460kbps. To, co pokazuje
    windows jako szybkość połączenia nie musi mieć żadnego związku z
    rzeczywistością - jest to najprawdopodobniej teoretyczna prędkość
    transmisji z samego telefonu do komputera (a nie w sieci operatora).

    > Jak sam widzisz, kupno dedykowanego modułu GSM do komputera
    > to lepsze rozwiązanie bo na modemie USB Playa, bodajrze Huawei 156g
    > miałem z kartą Orange Free Online 1,5Mbps bez większego wysiłku.

    A bo to już technologia UMTS/HSDPA. Teoretycznie do 7,2Mbps oraz głos +
    dane jednocześnie :-)

    Marek

  • 20. Data: 2010-10-05 11:48:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-05 12:29, MarekM pisze:

> [...]
    > zostałoby zawieszone, a telefon by zadzwonił. Jeżeli jednak transmisja
    > danych trwa non stop, to nie ma ani sygnalizacji rozmowy, ani

    Ale wydaje mi się, że to telefon musi zameldować sieci, że jest zajęty
    inną robotą :-) Kanał sygnalizacyjny jest cały czas otwarty, SMS-y
    przychodzą...