  • 21. Data: 2010-10-05 13:17:48
    Temat: Re: W której sieci najtańszy internet tak ~100Mb na miesiąc?
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-10-05 13:48, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Ale wydaje mi się, że to telefon musi zameldować sieci, że jest zajęty
    > inną robotą :-) Kanał sygnalizacyjny jest cały czas otwarty, SMS-y
    > przychodzą...

    Bardzo prawdopodobne - miałem na myśli "logiczne oczekiwanie" sieci na
    dostępność terminala. Jeżeli sieć czeka, aż terminal odpowie cokolwiek
    (np. "sygnalizuję rozmowę" albo właśnie "zarobiony jestem"), a terminal
    ma to gdzieś, to może być głucha cisza...

    Marek

  • 22. Data: 2010-10-05 14:43:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> wrote in message
> [...]
    > telefon by zadzwonił. Jeżeli jednak transmisja danych trwa non stop, to
    > nie ma ani sygnalizacji rozmowy, ani przekierowania.

    No coś się tam pieprzy, bo ani nie było przekierowania do poczty
    głosowej ani nie przyszło zawiadomienie że ktoś próbował się
    dodzwonić.

    > Hm, obydwa telefony mogą co najwyżej obsłużyć w Polsce EDGE (czyli
    > "ulepszony GPRS"), bo mimo że A737 obsługuje HSDPA, to jednak tylko na
    > częstotliwościach "amerykańskich" (850/1900). Nie jest możliwe, by
    > przesyłać w tym trybie dane z prędkością 460kbps. To, co pokazuje windows
    > jako szybkość połączenia nie musi mieć żadnego związku z rzeczywistością -
    > jest to najprawdopodobniej teoretyczna prędkość transmisji z samego
    > telefonu do komputera (a nie w sieci operatora).

    Kapuję.

    > A bo to już technologia UMTS/HSDPA. Teoretycznie do 7,2Mbps
    > oraz głos + dane jednocześnie :-)

    Akurat w przypadku modemu USB głosowa opcja nie ma dużego znaczenia :-)