  • 21. Data: 2013-01-08 22:23:04
    Temat: Re: W koncu...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-08 22:09, Mariusz [mr.] pisze:
    > No jak to? My mówimy o indywidualnej, idealnie dopasowanej przez
    > ostatnie 30-50 lat różdżce, a Ty chcesz to zastąpić kambodżańską
    > plastikową podróbką dla III świata? ;)

    A Szał-Miał czy jak to zwał - ta skrzynka wielkoformatowa, co się Czarek
    z nią fotografował - coś nie bangla? Bardzo to ładne jest i wykończone
    jak należy. Jak Chińczyk zechce (czytaj - z kijem ktoś stoi obok) to
    zrobi porządnie.

    > Taaa, już to widzę... :)

    Ja to widzę dookoła siebie. Oczywiście, że to niemasowe, ale zaczyna być
    konkretne. Ale i tak za wcześnie jeszcze.

    > Po prostu źródełko wysycha...

    Nie, dzieciaki na pniu skupują. Moda na indywidualizm zaczyna się, na
    razie w innych dziedzinach niż fotografia. Być może nigdy tu nie
    dojdzie, bo ta z definicji jest masowa.

    --
    pozdrawia Adam
    /who ostrzega: życie grozi śmiercią!/

  • 22. Data: 2013-01-08 22:34:44
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Czarek z nią fotografował - coś nie bangla? Bardzo to ładne jest i
    > wykończone jak należy. Jak Chińczyk zechce (czytaj - z kijem ktoś

    A to nawet fajny gadżet jest, bo producenci coś się zawzięli
    przeciwko tilt&shift w mieszku będącym przecież "defaultowo" -
    - potrzebuję płytkiej GO na UWA.

    Robią te bezlusterkowce z b. krótkim rejestrem, a jakoś nikt nie
    proponuje przejściówki T&S i wszystkich obiektywów w systemie
    odpowiednio "krótszych" (i z nieco szerszym polem widzenia),
    sprzedawanych z mocno blokowaną przejściówką "neutralną".
    No niegrzeczni ci producenci...

    [mr.]

  • 23. Data: 2013-01-08 22:42:27
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Tuesday, January 8, 2013 2:46:04 PM UTC-5, Mariusz [mr.] wrote:

    > No, nareszcie mistrzu... :) Choć z drugiej strony jakiś żal, że
    >
    > nieodwołalnie kończy się pewna epoka... :)) Ale trudno trwać na
    >
    > tonącym okręcie,

    Kilka lat tyemu, tutejsi gieniusie, czyli ludzie z dobrym gustem,
    wmawiali mi, ze tylko szczury uciekaja z tonacego okretu.
    Ten, ktoremu odpisujesz, tez do nich nalezal.

    Slon

  • 24. Data: 2013-01-08 22:52:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-08 22:34, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    > odpowiednio "krótszych" (i z nieco szerszym polem widzenia),
    > sprzedawanych z mocno blokowaną przejściówką "neutralną".

    Coś ma wyjść za niedługo, właśnie od Czajna-Samyanga. Oczywiście
    szkiełko, nie przejściówka.

    --
    pozdrawia Adam
    /smak jak znak wznak, rewerencja idiosynkrazji, predylekcja awersji/

  • 25. Data: 2013-01-08 23:52:14
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]

    > odpowiednio "krótszych" (i z nieco szerszym polem widzenia),
    > sprzedawanych z mocno blokowaną przejściówką "neutralną".

    No przecież przelotki z pokłonami są już od dawna, fakt że nie maja
    przesunięcia (przynajmniej ja takich nie znam).

    --
    marcin

  • 26. Data: 2013-01-09 00:13:24
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mt" <f...@i...pl> wrote:

    > No przecież przelotki z pokłonami są już od dawna, fakt że nie maja
    > przesunięcia (przynajmniej ja takich nie znam).

    I bardzo ciężko zobaczyć sample = pewnie winieta jak ta lala.

    Do tego to rozwiązanie pozasystemowe, czytaj: zero AF, zero
    elektroniki, zero systemowych szkieł (chyba że czegoś nie wiem?).
    Słaaabo...

    A przecież wszystko mogłyby zapewniać szkła (także zoomy!)
    systemowe. Wystarczyłoby przewidzieć jedną przelotkę T&S i zwyczajną
    rurkę+powietrze dołączane do każdego obiektywu (to chyba nie jest jakaś
    wielka filozofia?).

    [mr.]

  • 27. Data: 2013-01-09 00:45:00
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-09 00:13, Mariusz [mr.] pisze:

    > Do tego to rozwiązanie pozasystemowe, czytaj: zero AF, zero
    > elektroniki, zero systemowych szkieł (chyba że czegoś nie wiem?).
    > Słaaabo...

    A to są jakieś szkła systemowe T-S z AF? Automatyka to też nie problem,
    przecież bezlustrowce mierzą światło ze wszystkim.

> [...]
    > systemowe. Wystarczyłoby przewidzieć jedną przelotkę T&S i zwyczajną
    > rurkę+powietrze dołączane do każdego obiektywu (to chyba nie jest jakaś

    Ale szkła do takiej przelotki muszą kryć większe pole obrazowe.
    A przykładów w sieci trochę jest i obywa się bez jakiejś większej
    winiety (choć nie wiem czy nie kadrowane).

    --
    marcin

  • 28. Data: 2013-01-09 00:55:30
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mt" <f...@i...pl> wrote:

    > A to są jakieś szkła systemowe T-S z AF?

    Skoro AF już jest napędzany czysto elektrycznie, to nic nie stoi na
    przeszkodzie, tylko producentom jeszcze się nie chce... :(

    [mr.]

  • 29. Data: 2013-01-09 01:03:42
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-09 00:55, Mariusz [mr.] pisze:

    > Skoro AF już jest napędzany czysto elektrycznie, to nic nie stoi na
    > przeszkodzie, tylko producentom jeszcze się nie chce... :(

    Canon od 25 lat ma AF napędzany elektrycznie, ale jakoś do tej pory nie
    stworzył szkła T-S z AF, uważasz że to tylko niechęć?
    Poza tym, skoro chcesz UWA to po co Ci ten AF?

    --
    marcin

  • 30. Data: 2013-01-09 01:36:44
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mt" <f...@i...pl> wrote:

    > Canon od 25 lat ma AF napędzany elektrycznie, ale jakoś do tej pory
    > nie stworzył szkła T-S z AF, uważasz że to tylko niechęć?

    Uważam, że wypuścili dopiero jednego mirrorlessa.

    > Poza tym, skoro chcesz UWA to po co Ci ten AF?

    UWA to był tylko przykład, gdzie mam zastosowanie (krajobraz
    bułhakowski). Równie dobrze może służyć do prostowania architektury albo
    repro poza płaszczyzną obiektywu.

    A poza tym dziwne pytanie - po co chcę. FOR FUN!!! :))

    Niedawno ktoś wypuścił T&S - stałka za bodajże 6 kafli i bez AF,
    krótko mówiąc najlepiej byłoby jeszcze do niego statyw doczepić i w
    wielkim trudzie oraz z wielkim zwracaniem na siebie uwagi walnąć w
    czasie sesji ze 3 dzieła cieknące marmurem. To jest typowy przykład
    starego podejścia, "bo tak się robiło 50 lat temu". A dziś się robi
    rzeczy dla zabawy. Jak ma branża nie przeżywać kłopotów, jeśli
    producenci nie dostarczają masowej rozrywki?

    [mr.]