  • Data: 2009-05-29 18:23:11
    Temat: Re: W jakim programie obrabiać pliki NRW ?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

    kajot04 wrote:

    > tak samo jak plugin do Photoshopa :) Wiadomo ze 90% ludzi w tym
    > kraju ma pirackie oprogramowanie i nie "rozumieją" problemu, ze ktoś

    Upsss, wspolczuje znajomych. Ja mam programy w wersjach legalnych, jesli
    mnie nie stac na coś to uzywam darmowych odpowiedników.

    > kombinuje zamiast pio prostu Camera Raw+PS. Nikon daje darmowy soft
    > do RAWa tak jak kazda inna firma - Nikon View zrobi wszystko co musi
    > zrobić amator na tym etapie i za darmo. Nic tam nie brakuje, a jak

    No ja jestem amatorem, ale za takie "za darmo" to dziekuje. To jest soft do
    obrobki pliku od "wielkiego dzwonu". Przy parunastu plikach mozna sie
    wsciec.

    > ktoś chce zaawansowanych sztuszek, u-piontów i innych bajerów - no to
    > znaczy ze jest już ponad darmowe oprogramowanie i go stać na drobiazg
    > jak NX za 600 zł. Elements tez chodzi z Camera Raw i tez za niewiele

    No taaa na lustrzanke >2000zł to się ma, na obiektyw >1000zł też się
    znajdzie ale na program za 600zł to juz masakra i biadolenie...

    > daje sporo. A do wszelkich prostrzych zastosowani NView wystarczy -
    > do pobrania z działu wsparcia technicznego na nikon.pl. Tam tez i
    > wspomniany NX jako trial na 60 dni. kj

    To woalbym uzywac darmowego RT, UFrawa czy cos innego.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj