  • 51. Data: 2023-08-22 10:01:56
    Temat: Re: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - Eurostat
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 22.08.2023 o 09:07, Myjk pisze:
    > Taki cwany jesteś a nie umiesz sobie notowań sprawdzić? W twojej
    > "stolycy" od zawsze wygrywa centrum z lewakami.

    Myjk zluzuj majty

    https://ewybory.eu/sondaze/

    Konfederacja będzie miała 70 posłów

  • 52. Data: 2023-08-22 14:37:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.08.2023 o 23:44, nadir pisze:

    > Ma to, że trzeba dużo surowców zużyć, żeby go wyprodukować,
    > ekologiczniej jest dojeżdżać stare samochody.

    Też się dojeżdża aż przestaje to mieć sens.

    > Pralki, lodówki, wiertarki
    > czy co tam masz, też zmieniasz co 5-6 lat bo taka moda, czy jak się zużyją?

    Jak zużyją ... moralnie.

    Nie będę kupował nowego aku do markowej wkrętarki, która ma żałośnie
    niski moment i której brakuje doświetlenia tylko kupię jakąś nową
    pozbawioną tych słabości. Sprężarka do 40-letniego Mińsk 16A też raczej
    nie przebije tego co dzisiaj można kupić w sklepie co pobiera 1/2
    energii i jakoś nie wymaga rozmrażania co miesiąc. Nie wymienię
    uszkodzonego wyświetlacza w markowym smartfonie 4G bo kosztuje 2/3
    nowego telefonu 5G z nową baterią. Itp itd.

    > W tym roku do swojego grata dołożyłem jakieś 4000 zł na nowe części i
    > jak nigdzie nim nie przypierdolę, to na najbliższe 6-8 lat mam spokój i
    > wywalone na ceny nowych i używanych samochodów.

    No chyba, że przeglądu nie przejdzie.

    > Jest najmniej zawodny bo pozbawiony wszelkiej elektroniki, czysta
    > mechaniczna maszyna, i właśnie do lasu na grzyby albo jak pada i ulice
    > zalewa, to wtedy najczęściej nim jeżdżę. Także znowu pudło.

    Koń jest niezawdny, umie lepiej skręcać i jeszcze wisłę przepłynie w
    razie potrzeby.

    > Znowu coś konfabulujesz, w garażu o którym gdzieś tam pisałem prądu nie
    > mam i nie potrzebuję, a związek był, tylko jak zwykle go nie pojąłeś.

    I mnie prąd w stajni niepotrzebny.

  • 53. Data: 2023-08-22 14:47:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.08.2023 o 23:53, nadir pisze:

    > A do ilu lat liczy się jako nowy? Bo może też taki mam w swojej flocie,
    > tylko o tym nie wiem?

    Chwalisz się starym to chyba sam powinieneś wiedzieć o czym mówisz.

    > Jakoś dziwnym trafem moje dożywają, no ale jak są pierwsze objawy
    > awarii/zużycia, i zamiast reperować katuje się samochód do końca, to i
    > pięciu lat nie dożywają.

    Jak masz do wymiany hamulce to je wymieniasz, ale jak Ci się naturalnie
    kończy silnik to raczej masz już do wymiany połowę samochodu, więc nie
    ma sensu tego robić.

    > Inna sprawa, że czym nowszy samochód tym bardziej jednorazowy.

    A jest "klimat" by nie był?

  • 54. Data: 2023-08-22 14:54:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.08.2023 o 04:45, W pisze:
> [...]
    >>> https://businessinsider.com.pl/gospodarka/najwiecej-
    ekologicznych-samochodow-w-unii-maja-polacy-zaskakuj
    ace-statystyki/vdzxbtb

    > ale to go tak zaniedbałeś, czy dałeś sobie wcisnąć złoma?

    Po prostu silnik wymagał remontu. Normalna sprawa przy dużym przebiegu.
    Ale jak samochód ma 18-lat to masz wykwity rdzy. Wymienisz karoserię by
    mieć pewność, że za rok czy dwa rdza nie wyjdzie w innym miejscu?!

> [...]
    > eksploatowany w sposób ekstremalny jak na samochód cywilny - męczony od
    > startu (zima, lato na dworze), "szybszy" od porsche, tam, gdzie SUVy
    > zawracały on przejeżdżał, śpiący policjanci to było dobre miejsce do
    > wyprzedzania, itp. Ale to raz, że kupowałem samochód z silnikiem, który
    > bardzo dobrze znałem, cieszył się uznaniem np. taksówkarzy, a dwa, że
    > kupiłem od właściciela, który dbał o niego (nawet miałem dość świeży
    > wykres z hamowni) i gdyby go eksploatować normalnie, to pewnie nawet nie
    > trzeba by było dolewać prze kolejne 100 tys. km.

    Aha. To właśnie taki miałem. Przez pierwsze 170 tys (po tym jak go
    kupiłem z przebiegiem 140) nie wymagał ... aż zaczął wymagać, zaczął
    rdzewieć itd

  • 55. Data: 2023-08-22 18:05:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.08.2023 o 14:47, io pisze:

    > Chwalisz się starym to chyba sam powinieneś wiedzieć o czym mówisz.

    Dla mnie kupiony wczoraj czy przedwczoraj to nowy, nie ważne czy z
    fabryki wyjechał 7 dni czy 7 lat temu.
    Albo inaczej, ile miało lat twizy jak jak kupiłeś?

    > Jak masz do wymiany hamulce to je wymieniasz, ale jak Ci się naturalnie
    > kończy silnik to raczej masz już do wymiany połowę samochodu, więc nie
    > ma sensu tego robić.

    No to albo silnik, albo połowa samochodu, bo to nie są zamienne rzeczy.
    Dobrze i przemyślanie skonstruowany silnik jak najbardziej się naprawia.
    Jeden nie widzi sensu naprawić silnik inny nie widzi sensu w jeżdżeniu
    twizy. Różni ludzie mają różne gusta i potrzeby, pogódź się z tym.

  • 56. Data: 2023-08-22 18:50:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.08.2023 o 18:05, nadir pisze:

> [...]
    > Jeden nie widzi sensu naprawić silnik inny nie widzi sensu w jeżdżeniu
    > twizy. Różni ludzie mają różne gusta i potrzeby, pogódź się z tym.

    Znowu nie zrozumiałeś. Możesz sobie silnik remontować, ale jeśli Ci się
    skończył to zapewne cały samochód też się skończył. No chyba, że
    wszystko remontowałeś na bieżąco to jesteś w d..e, musisz dalej remontować.

  • 57. Data: 2023-08-22 22:20:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-22 o 14:54, io pisze:

    > Po prostu silnik wymagał remontu. Normalna sprawa przy dużym przebiegu.
    > Ale jak samochód ma 18-lat to masz wykwity rdzy. Wymienisz karoserię by
    > mieć pewność, że za rok czy dwa rdza nie wyjdzie w innym miejscu?!

    Jeździłem oplem
    dziesięć lat i sprzedałem go znajomemu - jak miał 18 lat,
    to nie miał żadnych wykwitów. Teraz mam auto 15-letnie i
    też nie widać, zeby go gdzieś brało, to na razie nie zmieniam
    i pewnie przez kolejne kilka lat żadnej rudej nie będzie.
    Wykwity to nissany, fiaty i francuzy mają.

  • 58. Data: 2023-08-23 00:08:20
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.08.2023 o 22:20, cef pisze:

> [...]
    > też nie widać, zeby go gdzieś brało, to na razie nie zmieniam
    > i pewnie przez kolejne kilka lat żadnej rudej nie będzie.

    No to się tym Oplom musiało polepszyć bo mój jakoś miał :-)

    > Wykwity to nissany, fiaty i francuzy mają.

    Aha.

  • 59. Data: 2023-08-23 00:48:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 19 Aug 2023 11:13:52 +0200, w <ubq0u8$276$5$Shrek@news.chmurka.net>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Na ko. Wiem - ale co ja poradzę...

    Byś chociaż na TD zagłosował :P

  • 60. Data: 2023-08-23 06:19:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-23 o 00:08, io pisze:

    > No to się tym Oplom musiało polepszyć bo mój jakoś miał :-)

    Miejsce montażu/produkcji.
    Te z Gliwic korodowały, te z Ruesselsheim nie.