  • 501. Data: 2010-09-30 12:00:57
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: PaPi <...@...3>

    > OK, wygrales, nie bede klocic sie o kilka zlotych.

    Tu nie chodzi o kilka zlotych ile o chrzanienie glupot.
    Pieluchy w Polsce sa TANSZE a nie drozsze o polowe od pieluch
    sprzedawanych w Europie zachodniej.

    > Wez tylko jezcze pod uwage, ze te 10f zarobisz w godzine wykladajac
    > kafelki na budowie. W polsce dostanie za to 4.70zl.

    I co z tego ?
    To sa TE SAME pieluchy. Wg. Ciebie ich producent powinien doplacac do
    sprzedazy w Polsce ?
    Tak samo jak Audi A4 kosztuje w Polsce ~ tyle samo co w Niemczech mimo
    tego, ze w Polsce srednie zarobki sa okolo 2.5 x nizsze od niemieckich.

  • 502. Data: 2010-09-30 12:05:06
    Od: PaPi <...@...3>

    > Pomieszkasz taniej:

    W norze i/albo w dzielnicy zamieszkalej przez kolorowych przyjaciol,
    gdzie co tydzien kogos zasztyletuja.
    W Gdansku na dolnym miescie czy orunii tez wynajmiesz mieszkanie 2-3x
    taniej niz w tzw. normalnych dzielnicach

    > Samochod kupisz taniej

    Bo nigdzie indzie w Europie nim komfortowo nie pojezdzisz. Ot taka
    premia odmiennosci.

    >, o tak banalnych rzeczach jak pieluchy dla
    > dzieciaka pisalem wyzej.

    Pisales bzdury.

  • 503. Data: 2010-09-30 12:11:25
    Od: PaPi <...@...3>

    > Dom w przytulnym malym miasteczku 25min pociagiem od centrum stolicy, 4
    > sypialnie (jedna z lazienka) + salon, garaz itd:
    > http://www.s1homes.com/Dunfermline-property-for-sale
    /2010092107414809.shtml

    > Teraz podobny dom obok podobnego miasta w Polsce - Swarzedz pod Poznaniem:
    > http://swarzedz.nieruchomosci-online.pl/domy,sprzeda
    z/953574.html

    Co Ty pierniczysz ???
    Przeciez ten dom w Szkocji to ma ze 40 lat i nadaje sie do remontu.
    Porownujesz go z domem postawionym w ciagu ostatniego roku, dwoch lat, z
    lepszych materialow.
    Znajdz jakas rudere w podpoznanskiej wiosce - zaplacisz 150 tys. zlotych
    czyli 2x mniej.

    > Srednie zarobki w Edynburgu, 26.800 rocznie brutto, czyli ok 1720 netto
    > miesiecznie:
    >
    > http://edinburghnews.scotsman.com/topstories/Capital
    39s-average-wage-rise-beats.6063106.jp

    > Przecietne wynagrodzenie w Poznaniu - 2907zl netto:
    > http://www.sprawdz-zarobki.pl/poznan/

    I Ty zarabiasz miesiecznie 1720 funtow netto ? Tak ?
    Bo w Poznaniu 2900 netto to byle przedstawiciel medyczny/handlowy wykreca.

    > To by bylo na tyle w kwestii tanich mieszkan w Polsce.

    Porownuj porownywalne bo znow wyjdzie jak z tymi pieluchami.

  • 504. Data: 2010-09-30 12:20:49
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "PaPi" <...@...3> wrote in message news:4ca45fd9$1@news.home.net.pl...

    > Tu nie chodzi o kilka zlotych ile o chrzanienie glupot.
    > Pieluchy w Polsce sa TANSZE a nie drozsze o polowe od pieluch
    > sprzedawanych w Europie zachodniej.

    Nie sa tansze, przed chwila podalem link.

> [...]
    > Tak samo jak Audi A4 kosztuje w Polsce ~ tyle samo co w Niemczech mimo
    > tego, ze w Polsce srednie zarobki sa okolo 2.5 x nizsze od niemieckich.

    http://pl.engadget.com/2008/08/06/sprawdzilismy-90-s
    przetu-tansze-w-niemczech/

    Przeciez to TEN SAM sprzet, wiec jak to?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 505. Data: 2010-09-30 12:28:01
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> wrote in message

    > Dokladnie. Jest coraz mniej emigrantow, ktorzy robia "byle co". Powiedzmy
    > dla scislosci, ze nawet jesli jedno z pary robi "byle co" to drugie
    > pracuje w zawodzie ;)

    A ci, ktorzy robia 'byle co', czesto robia to z wyboru. Kolega raz na pol
    roku wpada tu popracowac przez jakas agencje byle gdzie, po czym pare
    miesiecy zwiedza rozne zakatki ziemi. Ostatnio na kubie pomieszkiwal, z
    oszczednosci po paru miesiacach kelnerowania na wyspach moze posiedziec
    kolejnych pare w jakims tanim egzotycznym kraju i tak mu dobrze, nie planuje
    szukac stalej pracy bo po co? :)

    > Mnie tylko martwia przyklady, kiedy czlowiek po studiach pracuje w
    > magazynie i tez nie ma zamiaru wracac, bo wie, ze tutaj wyksztalci swoje
    > dzieci a w Polsce pracujac w zawodzie bedzie miec z tym problem.

    E tam, martwia zaraz. Wez pod uwage, ze duzo ludzi w Polsce konczy studia bo
    musi, a nie chce. Znam kilka osob, ktore w polsce pokonczyly rozne
    pierdologie stosowane, byle nie isc do wojska i przepekac jeszcze pare lat
    na garnuszku rodzicow, bo do pracy za 900zl po samej sredniej nie chcieli
    isc. Na zachodzie moga robic to, co lubia. Kolega po studiach prowadzi
    autobus miejski, bo zawsze chcial to robic, ale w Polsce z wyplaty kierowcy
    nie mialby szans na wlasne mieszkanie, wakacje co roku i rozwijanie swoich
    hobby.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 506. Data: 2010-09-30 12:39:54
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "PaPi" <...@...3> wrote in message news:4ca460d2$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > W Gdansku na dolnym miescie czy orunii tez wynajmiesz mieszkanie 2-3x
    > taniej niz w tzw. normalnych dzielnicach

    Podawalem juz wyzej przyklad 4-sypialniowego domu, ktory bez problemu kupisz
    w UK za srednia pensje i jeszcze 1000 funtow w kieszeni zostanie co miesiac.
    Kupujac taki sam dom w podobnym miejscu w Polsce, ze sredniej pensji
    zostanie 1000 zlotych. Widzisz roznice?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 507. Data: 2010-09-30 12:40:37
    Od: PaPi <...@...3>

    > Nie sa tansze, przed chwila podalem link.

    Sa tansze.
    Paczka pieluch pampers ktore kupuje w Leclercu kosztuje mnie 42 zl.
    Masz gdzie po niecale 9 funtow ?

    > http://pl.engadget.com/2008/08/06/sprawdzilismy-90-s
    przetu-tansze-w-niemczech/
    > Przeciez to TEN SAM sprzet, wiec jak to?

    Ano tak to jest ze dobrano niereprezentatywna probke.
    Apple czy Dell to przyklad takiej probki - gowniani dystrybutorzy w Polsce.
    Podobnie np. w sprzecie foto mozna mowic o polskiej dystrybucji Pentaxa.
    Ale juz np. Nikon czy Canon w Polsce jest tanszy.

    Tu masz wyniki wyszukiwania canona 550d z kitowym 18-55 :
    http://www.ceneo.pl/;004+scanon~~M550d
    http://www.idealo.de/preisvergleich/MainSearchProduc
    tCategory.html

    W Polsce najtaniej 2715zl, w Niemczech 711 euro (zeby miec europejska
    gwarancje) co daje 2844zl.

    Podam Ci przyklady sprzetu elektronicznego, ktory kupowany w Polsce byl
    tanszy niz w Niemczech - np. aparat Panasonic GH1 z 14-140 kupowalem w
    Polsce za 4600zl okolo pol roku temu. Najtanszy w Niemczech (nie na
    ebay) kosztowal nie mniej niz 5000zl.
    Rowery - ramy Santa Cruz w Polsce - np. blur kosztuje dokladnie 5100 zl.
    W Niemczech nie ma taniej nigdzie jak 6 kzl.
    W Polsce przygraniczne samochody w ostatnim roku zyly z klienteli
    niemieckiej gdyz te same samochody byly u nas wyraznie tansze.

    Papierosy, wedlina, sery, pieczywo, paliwo (dobrej jakosci) wszystko
    jest albo tansze albo duzo tansze niz w Niemczech.

  • 508. Data: 2010-09-30 12:45:09
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "PaPi" <...@...3> wrote in message news:4ca4624d$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > lepszych materialow.
    > Znajdz jakas rudere w podpoznanskiej wiosce - zaplacisz 150 tys. zlotych

    Stary, wybacz, ale ty pieprzysz. Ten dom nie ma 40 lat, tylko 5-6, bo mniej
    wiecej w 2005r developer zaczal stawiac chatki w ten dzielnicy. Wiem, bo
    itneresowalem sie wtedy ta okolica.

    Remontu? Prosze cie, nie badz smieszny. Remontu moze wymagac wiktorianska
    willa, ale nie ten domek.

    39s-average-wage-rise-beats.6063106.jp

    > I Ty zarabiasz miesiecznie 1720 funtow netto ? Tak ?

    Przyznam, ze o 200 mniej, glownie ze wzgledu na plynne godziny pracy, 35 dni
    urlopu + 1.5 tygodnie zima w swieta i jakies 400 funtow miesiecznie skladek
    emerytalnych.

    Gdybym wybral prace gdzies, gdzie nie ma tych dodatkow, dostalbym spokojnie
    powyzej sredniej krajowej. To jest standardowa pensja pracownika po studiach
    i kilku latach doswiadczenia.

    > Bo w Poznaniu 2900 netto to byle przedstawiciel medyczny/handlowy wykreca.

    Tutaj 2900 funtow dobry przedstawiciel firm farmaceutycznych co miesiac
    premii zgarnia. Wiem, bo pracuje w miejscu, gdzie opracowuje sie m.in.
    szczepionki.

    > Porownuj porownywalne bo znow wyjdzie jak z tymi pieluchami.

    Rozumiem Twoja zlosc, kazdy irytuje sie wiedzac, ze ma przesrane i probuje w
    ten sposob jakos ulatwic sobie zycie. Ale badz realista.

    Pozdrawim
    Kamil

  • 509. Data: 2010-09-30 12:50:47
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "PaPi" <...@...3> wrote in message news:4ca46925$1@news.home.net.pl...

    > Sa tansze.
    > Paczka pieluch pampers ktore kupuje w Leclercu kosztuje mnie 42 zl.
    > Masz gdzie po niecale 9 funtow ?

    Podawales jakies 60szt vs 84 w paczce, ktora ja dalem. Subtelna roznica. ;)

> [...]
    tCategory.html

    > W Polsce najtaniej 2715zl, w Niemczech 711 euro (zeby miec europejska

    Ciekawe, ze podana przez Ciebie wyszukiwarka znalazla:

    http://www.andorio.de/product_info.php?products_id=3
    228

    695 eur.

> [...]
    > Rowery - ramy Santa Cruz w Polsce - np. blur kosztuje dokladnie 5100 zl. W
    > Niemczech nie ma taniej nigdzie jak 6 kzl.

    Zarabiasz 6kzl netto miesiecznie? W niemczech cos kolo 1.500eur to minimalna
    krajowa, z tego co pamietam. :)

    > W Polsce przygraniczne samochody w ostatnim roku zyly z klienteli
    > niemieckiej gdyz te same samochody byly u nas wyraznie tansze.

    Przez odlicanie 22% VATu, nie 19 jak w niemczech. Dlatego firmom spod
    granicy oplacalo sie kupic ten samochod w PL.

    > Papierosy, wedlina, sery, pieczywo, paliwo (dobrej jakosci) wszystko jest
    > albo tansze albo duzo tansze niz w Niemczech.

    Padaly juz w tym watku kompletnie odmienne stwierdzenia, dlaczego mam
    uwierzyc Tobie, a nie im? :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 510. Data: 2010-09-30 13:12:31
    Od: PaPi <...@...3>

    > Podawales jakies 60szt vs 84 w paczce, ktora ja dalem. Subtelna roznica. ;)

    Nie 60 a 70, to raz.
    Dwa dowiedz sie prosze po ile pakowane sa pieluchy w rozmiarze 3 i po
    ile w rozmiarze 4.
    Ja pisalem o rozmiarze 4 Ty o rozmiarze 3...

    Ot i wyjasnienie zagadki.

    tCategory.html

    > Ciekawe, ze podana przez Ciebie wyszukiwarka znalazla:
    >
    > http://www.andorio.de/product_info.php?products_id=3
    228

    > 695 eur.

    Czytaj prosze uwazniej. Pisalem o sprzecie z dystrybucji EU - i taki
    najtaniej jest po 711 euro.

    > Zarabiasz 6kzl netto miesiecznie? W niemczech cos kolo 1.500eur to
    > minimalna krajowa, z tego co pamietam. :)

    Zarabiam wiecej niz minimalna w dowolnym kraju EU, ale nie to jest istotne.
    Placa minimalna w Niemczech w zachodnich landach to 7.6 euro/h we
    wschodnich 6.4 euro/h.
    Przy 40 godzinach pracy tygodniowo daje to odpowiednio 304 i 256 euro
    tygodniowo, co miesiecznie daje ~ 1300 euro i 1100 euro.
    Sa to stawki BRUTTO.
    Minimalna placa w Polsce to 1408 zl tez brutto.

    > Przez odlicanie 22% VATu, nie 19 jak w niemczech. Dlatego firmom spod
    > granicy oplacalo sie kupic ten samochod w PL.

    Nie pisz na temat na jaki nie masz pojecia.
    1. Firmy kupuja samochod za kwote NETTO.
    2. Wiekszosc kupujacych byli to klienci indywidualni, jacy dostawali
    premie za zezlomowanie starego auta. Firmy takich premii nie dostawaly.

    > Padaly juz w tym watku kompletnie odmienne stwierdzenia, dlaczego mam
    > uwierzyc Tobie, a nie im? :)

    Moze dlatego, ze to Pani policjanta, ktora spowodowala wypadek polskiego
    autobusu jechala po papierosy do Polski ?
    Benzyna na stacjach przyautostradowych w Niemczech kosztuje 1.2 euro.
    Cen pieczywa oraz serow czy wedlin nie podam bo nie chce mi sie szukac a
    nie znam dobrych sklepow online w Niemczech by porownac je z cenami almy
    albo piotra i pawla online.