eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 60

  • 31. Data: 2019-11-04 01:19:21
    Temat: Re: W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-03, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 03.11.2019 o 11:32, ąćęłńóśźż pisze:
    >> Wyniesione w górę przejścia - to jest to.
    >> Dodatkowo lepiej pasy widać (krawędź wyspy od frontu).
    >> I wpływ na wieśtuningi - zbawienny ;-)
    >
    > Tylko obawiam się, że któryś naprawdę wystartuje (i mam to w dupie
    > dopóki przy lądowaniu kogoś nie uszkodzi). Wiesz - rozmawiamy o
    > ludziach, który nie spodziewają się pieszego na przejściu przed którym
    > ktoś się zatrzymał przepuścić pieszego.
    >
    > Ja rzeczywiście mam wątpliwości czy progi powinny znajdowac się poza
    > tempo 30. Ale skoro nie da się inaczej...

    Odsieje przynajmniej tych, którzy znają teren, bo gro takich debili
    działa osmielona, że znają odcinek i wiedzą, że mogą popierdalać.

    --
    Marcin


  • 32. Data: 2019-11-04 01:52:12
    Temat: Re: W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sat, 02 Nov 2019 10:40:45 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    >> W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    >> http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,2536
    9480,w-jaworznie-od-miesiecy-nikt-nie-zginal-na-drod
    ze-to-zamyka-geby.html
    >>
    >> "Kilkanaście lat temu w Jaworznie zmieniliśmy filozofię budowania miasta.
    >> Sześć lat temu ogłosiliśmy, że jedziemy drogą Vision ZERO - na ulicach
    >> ma nie ginąć nikt. Zero ofiar śmiertelnych.
    >> [..]
    >
    > To jedna czesc, a dalsza:
    > "Pamiętam zachwyt inżynierów transportu, że po 10 latach mogli
    > ponownie zbadać miasto pod względem komunikacyjnym i z tego powodu, że
    > po raz pierwszy badali miasto, gdzie plan inwestycji w drogi został
    > zrealizowany i można było dowiedzieć się, czy prognozy ruchu były
    > trafne. Odchylenia mieściły się w błędzie statystycznym. Czyli
    > inżynieria transportu naprawdę działa, tylko trzeba zrozumieć, że
    > mobilność miejska nie składa się tyle z praw naukowych, tylko
    > niezrozumiałych dla niefachowców paradoksów."
    >
    > Inzynierowie transportu bez PJ :-P

    Raczej bez mentalności, że samochodem masz wjechać wszędzie. Nb. tam też
    był fragment o komunikacji miejskiej, bo to przeciez nie będzie działać
    jak się nic nie da w zamian.

    > W Szwecji jakos zrozumieli, ze Vision Zero jest nieakceptowalne
    > spolecznie :-)
    [..]
    > No coz - demokracje mamy, widac Jaworzanom sie wladza podoba.
    > Choc jak patrze po sobie - wybory to nie jest prosta sprawa :-(

    MZ łatwiej bo stosunkowo małe miasto. Powinno być łatwiej ustawić
    własnie komunikację miejską. Łatwiej też było pewnie przeprojektować
    infrastrukturę, a może w ogóle tam jest (było) jakoś specyficznie, np.
    luźniejsza zabudowa lub generalnie mało dróg?

    --
    Marcin


  • 33. Data: 2019-11-04 02:05:31
    Temat: Re: W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sun, 3 Nov 2019 19:14:54 +0100, Shrek napisał(a):
    >> W dniu 03.11.2019 o 18:45, J.F. pisze:
    >>>> Obejrzyj na google maps.
    >>>
    >>> Ogladalem. Duze.
    >>
    >> Faktyczne miasto ma 4 km długości. No normalnie metropolia;)
    >
    > Google pokazuje tez granice - a te szerokie.
    >
    >>>>> No i to Slask, zycie nie ogranicza sie do jednego miasta.
    >>>> Dokładnie - pozapierdalają sobie u sąsiadów.
    >>> Raczej chodzi mi o to, ze samochod sie przydaje.
    >> No i niech sie przydaje - pierwsze trzy kilosy pojedzie sobie wolniej.
    >
    > A tu wladza Ci mowi - w miescie nie ma miejsca na samochody :-)

    Przecie napisano, że problem jest w dużej mierze polityczny. Nikt się
    nie wychyli suwerenowi. Tu z jakiegoś powodu się udało i mamy dobry
    przykład, że to faktycznie może działać. To bardziej o taki przykład
    chodzi, a nie o roztrząsanie czy da się to zaimplementować gdzieindziej.
    Łatwo się pewnie nie da bo suweren i nie suweren muszą podjechac
    osobiście. Ale też tam gdzie się da bez rewolucji - jakieś nowe osiedla
    z powstającą dopiero co infrastrukturą np., takiego oporu nie bedą
    wykazywać i tam MZ warto.

    --
    Marcin


  • 34. Data: 2019-11-04 06:13:31
    Temat: Re: W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2019 o 01:19, Marcin Debowski pisze:

    >> Ja rzeczywiście mam wątpliwości czy progi powinny znajdowac się poza
    >> tempo 30. Ale skoro nie da się inaczej...
    >
    > Odsieje przynajmniej tych, którzy znają teren, bo gro takich debili
    > działa osmielona, że znają odcinek i wiedzą, że mogą popierdalać.

    Nie wątpię. Ale obawiam się tych co rzeczywiście wystartują, bo słabo
    będą lot kontrolować.

    --
    Shrek


  • 35. Data: 2019-11-04 06:21:13
    Temat: Re: W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2019 o 22:34, J.F. pisze:

    >> A skąd pomysł, że na osiedlach się nie da? Zresztą tam niska zabudowa.
    >> Nawet bloki niskie.
    >
    > "A miejsca parkingowe? Sporej części w śródmieściu się pozbyliśmy z
    > przestrzeni publicznych.

    W "śródmieściu" nie widzę tam osiedli.

    >> - dzieci, uczniowie i emeryci, bezrobotni itd - w polsce pracuje co
    >
    > Owszem, ale bezrobocie ponoc wyjatkowo male teraz :-)
    >
    >> czwarty obyweatel. no to 22 tys.
    >
    > Nie wiem, czy nie za duzo odrzucasz ... choc moze gornika stac na
    > niepracujaca zone...

    Racja - pracuje 40%. 25% to w sektorze prywatnym.

    >> Większość z 22k to 11,000001k. W samej
    >> elektrowni i firmach dookoła? Wcale bym się nie zdziwił - to r0obi na
    >> trzy zmiany, a w takim przypadku na jedną osobę non stop musisz mieć 5
    >> pracowników. 2k z hakiem na zmianie to nie robi już takiego wrażenia;)
    >
    > W elektrowni ?
    > A co 2000 ludzi mieloby tam robic - lopatami wrzucac wegiel do pieca ?

    Zdzwiwiłbyś się. W "zarządzie" samym będzie ze 200 osób.

    > Nie wiem niestety ilu ludzi taka elektrownia zatrudnia, ale jak kiedys
    > czytam, ze elektrownia oglasza przetarg na rozruch ... to chyba
    > niewielu.
    >
    > 100 osob na blok, 20 na zmiane ?
    > http://www.extra.jaw.pl/z-miasta/item/2353-kto-obsad
    zi-blok-910.html

    To jeden blok i to nowoczesny a nie cała elektrownia - samych cieciów
    będzie zapewne z 50.

    > Za to gdzies w okolicy wegiel to niej kopia ...

    To też. Elektrownia to tak jak fabryka czy nawet montownia volksvagena -
    wokół tego tyle dla niej pączkuje...


    --
    Shrek


  • 36. Data: 2019-11-04 07:31:49
    Temat: Re: W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-04, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 04.11.2019 o 01:19, Marcin Debowski pisze:
    >
    >>> Ja rzeczywiście mam wątpliwości czy progi powinny znajdowac się poza
    >>> tempo 30. Ale skoro nie da się inaczej...
    >>
    >> Odsieje przynajmniej tych, którzy znają teren, bo gro takich debili
    >> działa osmielona, że znają odcinek i wiedzą, że mogą popierdalać.
    >
    > Nie wątpię. Ale obawiam się tych co rzeczywiście wystartują, bo słabo
    > będą lot kontrolować.

    To na wysepce też wystartują. Nic nie jest w 100% debiloodporne.

    --
    Marcin


  • 37. Data: 2019-11-04 07:58:02
    Temat: Re: W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-11-02 o 15:42, Shrek pisze:
    > Wątpięm czy literalnie tak, ale... to byłoby to urzeczywistnienie
    > (postulowanej przez wszystkich) zasady podwójnego zabaezpieczenia -
    > pieszy ryzykuje swoje życie i zdrowie, więc ciężko o lepszą motywację, z
    > drugiej strony kierowca jak go potrąci pójdzie siedzieć więc... lepszego
    > podwójnego zabezpieczenia nie wykombinujesz.

    To nie działa. Pieszy będzie myślał "ja mam pierwszeństwo i będzie jego
    wina", a nie o połamanych kościach i bolesnej rekonwalescencji.
    Kierowcy też tak mają.

    Pozdrawiam


  • 38. Data: 2019-11-04 10:30:29
    Temat: Re: W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Głosuję za.


    -----
    > winnym potrącenia pieszego na przejściu dla pieszych jest zawsze kierujący
    pojazdem.


  • 39. Data: 2019-11-04 10:52:58
    Temat: Re: W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W dużym uogólnieniu (bo jest wiele szczegółowych przepisów lokalnych) jadący na
    rowerze nie ma pierwszeństwa przed autem na pasach
    (i musi przejeżdżać"powoli"), ale przeprowadzający rower jak pieszy tak.


    -----
    > A jak z rowerami i hulajnogami?


  • 40. Data: 2019-11-04 11:08:37
    Temat: Re: W Jaworznie od miesięcy nikt nie zginął na drodze.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spalanie to różni się co najwyżej 2:1.
    Przebiegi różnią się 50:1.


    -----
    > od spalania.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: