  • 21. Data: 2012-11-09 23:35:21
    Temat: Re: W Holandii poprawili.
    Od: tÎż

    Jacek Osiecki wrote:

    > Na początek by wystarczyło, by wszystkie drogi osiedlowe zostały objęte
    > strefą bez pierwszeństwa - czyli obowiązuje wyłącznie zasada prawej
    > ręki.

    Idiotyzm.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 22. Data: 2012-11-10 03:40:08
    Od: makumba <m...@d...pl>

    On 11/8/2012 6:41 PM, Feliksik wrote:
    > Usłyszałem w radiu :
    > W jakimś mieście w Holandii (podali nazwę, ale zapomniałem)
    > wyłączyli światła sygnalizacyjne na wielu skrzyżowaniach.
    > Wiele skrzyżowań przebudowali na ronda, część skrzyżowań
    > oznakowano jako równorzędne (bez pierwszenstwa i bez podporządkowania).
    > Usunięto też część znaków drogowych (po analizie okazały się niepotrzebne).
    > Wszystko to znacznie poprawiło bezpieczeństwo i płynność ruchu.
    > Gdyby tak w Polsce ktoś chciał tak zrobić.

    a co na to piesi...?

  • 23. Data: 2012-11-10 07:34:03
    Temat: Re: W Holandii ...
    Od: "Feliksik" <a...@u...pl>

    Użytkownik "t?" napisał w wiadomości

    > ...to ruch byłby sparaliżowany, co widać co jakiś czas w sytuacji gdy
    > popsuje się gdzieś sygnalizacja świetlna.

    W mojej dzielnicy sygnalizacja popsuła się i od razu ruch był bardziej
    płynny. Korek znacznie mniejszy.

  • 24. Data: 2012-11-11 17:56:26
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 09 Nov 2012 22:35:21 GMT, t? napisał(a):
    > Idiotyzm.

    Bo?
    Obecnie jest debilizm z drogą główną i uliczkami do niej dochodzącymi.
    Debile na głównej potrafią zapierniczać 50-60km/h, mimo że widoczność na
    skrzyżowaniach jest zerowa. Przy równorzędnych skrzyżowaniach miszczowie
    prostej musieliby jechać z bezpieczną prędkością.
    A może Ty jesteś z takich co to muszą każde 100 metrów na osiedlowej dróżce
    przejechać z maksymalną prędkością?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 25. Data: 2012-11-11 20:06:48
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Feliksik" <a...@u...pl> wrote in message

    > Usłyszałem w radiu :
    > W jakimś mieście w Holandii (podali nazwę, ale zapomniałem)

    Drachten.

    http://www.dw.de/european-towns-remove-traffic-signs
    -to-make-streets-safer/a-2143663-1
    http://thecityfix.com/blog/naked-streets-without-tra
    ffic-lights-improve-flow-and-safety/

  • 26. Data: 2012-11-11 21:29:18
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2012-11-11 17:56, Jacek Osiecki wrote:

    > Bo?

    Bo, nie po to wytaczam sie na glowna, zeby sobie dupe zawracac kazdym
    wyjazdem z boku. Bo nigdy nie wiadomo czy to wyjazd z posesji i mozna
    olac czy moze jednak droga i nalezy ustapic.

    Jazda takimi uliczkami to istny koszmar - ciagle trzeba sie wychylac i
    wiercic a do tego porusza sie czlowiek z zawrotna predkoscia 20 km/h.

    Ja jestem aby zycie bylo prostsze i jest prostsze - jestes na glownej
    wiec jedziesz. Chcesz sie do glownej dolaczyc to ustepujesz i czekasz.

    W koncu po to kiedys ktos wymyslil, ze jest droga glowna zeby usprawnic
    ruch i wymusic na tych, ktorzy chca sie dolaczyc obowiazek zaczekania
    jesli trzeba.

    To teraz na skutek zidiocenia spoleczenstwa ta prosta zasada chyba
    zaczyna przerastac sporo jednostek.

    I prosze mi nie pisac, ze ktos zapierdziela albo podobnych bzdetow. Jak
    to robi to lamie prawo i sa na to stosowne paragrafy.
    Odpowiedzialnosc zbiorowa to nie sposob na rozwiazywanie problemow.

    --
    mk4

  • 27. Data: 2012-11-12 19:55:19
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-11-09 09:40, Jakub Jewuła pisze:

    > Bzdura.

    A ja się muszę zgodzić z to, przynajmniej obserwując sytuacje na
    skrzyżowaniu Mochnackiego i Śliwy w Olsztynie gdy padnie sygnalizacja...
    zgroza po prostu... teraz gdy budują "pożalsięboże" buspasy to w ogóle
    samobójstwo na miejscu... z drugiej strony ciężko w Olsztynie znaleźć
    skrzyżowanie bez świateł (nawet co kilkadziesiąt metrów potrafią je
    stawiać) więc i kierowcy w normalnych warunkach nie potrafią już sobie
    radzić...

  • 28. Data: 2012-11-22 21:08:38
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 09 Nov 2012 16:50:21 GMT, t? napisał(a):
    > Kto by miał pierwszeństwo w szczycie, gdy z każdej strony jechałby sznur
    > samochodów? Poza tym po coś daje się priorytet głównym ulicom.

    Jeśli w obecnej sytuacji wysiądą światła, to wszystkie boczne ulice stoją.
    Główne po chwili też stoją, bo wcześniej czy później zablokują się również
    wyjazdy z głównej.

    Przy zmianie na równorzędne - dojazdówki z boku regulują ruch na głównej
    i wszystko idzie nieco wolniej, ale jednak się porusza.

    > Problemem nie są światła, tylko ich głupia konfiguracja, a w

    Problemem jest z reguły to, że światła się projektuje tak by regulowały
    ściśle każdy możliwy kierunek ruchu, nie pozostawiając żadnej decyzji
    kierowcom. Skutek jest taki, że byle większe skrzyżowanie oznacza korek - bo
    cykl świateł trwa w nieskończoność, a kierowców szlag trafia gdy stoją na
    czerwonym mimo że nikt nie przejeżdża/przechodzi.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 29. Data: 2012-11-22 21:17:48
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 21:29:18 +0100, mk4 napisał(a):
    > Bo, nie po to wytaczam sie na glowna, zeby sobie dupe zawracac kazdym
    > wyjazdem z boku. Bo nigdy nie wiadomo czy to wyjazd z posesji i mozna
    > olac czy moze jednak droga i nalezy ustapic.

    Chyba nie doczytałeś: _drogi osiedlowe_. Drogi osiedlowe to takie szczególne
    miejsce gdzie należy się spodziewać dowolnej przeszkody w każdym momencie -
    choćby dziecka wylatującego za piłką czy psem.

    > Jazda takimi uliczkami to istny koszmar - ciagle trzeba sie wychylac i
    > wiercic a do tego porusza sie czlowiek z zawrotna predkoscia 20 km/h.

    Straszne, 300 metrów drogi osiedlowej pokonasz z prędkością 20km/h. Nie
    pomyślałeś że właśnie o to chodzi - by drogi osiedlowe były BEZPIECZNE?

    > W koncu po to kiedys ktos wymyslil, ze jest droga glowna zeby usprawnic
    > ruch i wymusic na tych, ktorzy chca sie dolaczyc obowiazek zaczekania
    > jesli trzeba.

    Wymyślono też ograniczenia prędkości - i "dzięki" temu że są ulice z
    pierwszeństwem przejazdu, nikt tym się nie przejmuje.

    > I prosze mi nie pisac, ze ktos zapierdziela albo podobnych bzdetow. Jak
    > to robi to lamie prawo i sa na to stosowne paragrafy.

    Tak, z pewnością straż miejska ustawi się z fotoradarem na podrzędnych
    uliczkach osiedlowych, by łapać tych co jadą 40km/h zamiast 20km/h. Nie
    żyjemy w idealnym świecie i nie można liczyć na to że wszyscy będą jeździli
    zgodnie z przepisami. Dzięki skrzyżowaniom równorzędnym można się spodziewać
    że ludzie będą jeździli ostrożniej - bo nie będzie "jestem na głównej to
    ruuura".

    > Odpowiedzialnosc zbiorowa to nie sposob na rozwiazywanie problemow.

    Żadna tam odpowiedzialność zbiorowa - po prostu nieco ostrożniejsza jazda.
    Na "główniejszych" ulicach widoczność jest znacząco lepsza niż na
    osiedlówkach, nie trzeba jechać 20 a można 50-60...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944