  • 11. Data: 2012-11-09 14:15:27
    Temat: Re: W Holandii poprawili.
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 09-11-2012 o 12:55:06 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wyobrazasaz sobie w jakims duzym miescie - skrzyzowanie 3 pasy w kazda
    > strone bez swiatel, co chwila ustepujac pierwszenstwa komus komus z
    > bocznej uliczki .
    > Bezpieczniej moze i tak - bo sie nie mozna rozpedzic ponad 20, ale
    > przejedz tak 10 km ..

    Bo ani światła nie są idealnym rozwiązaniem dla każdej sytuacji, ani brak
    świateł, ani rondo.

    --
    SW3
    ----

  • 12. Data: 2012-11-09 14:26:03
    Od: "Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal" <MW>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Bo ani światła nie są idealnym rozwiązaniem dla każdej sytuacji, ani brak
    > świateł, ani rondo.

    Estakady, kurwa, estakady!!!

    --
    Miranda

  • 13. Data: 2012-11-09 14:33:58
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal" <MW> napisał w wiadomości
    > To prawda, ale przejbaszczone mają piesi wychodzący po sumie z kościoła -
    > albo wciskają się kolumną pod koła i i grupowo przełażą, albo stoją jak te
    > cipy przed pasami.

    Może wystarczyłoby na niedzielę i święta włączać sygnalizację tylko dla
    pieszych albo zrobić na żądanie.

    Marek

  • 14. Data: 2012-11-09 16:35:21
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 9 Nov 2012 02:41:29 +0100, Feliksik napisał(a):
    > Usłyszałem w radiu :
    > W jakimś mieście w Holandii (podali nazwę, ale zapomniałem)
    > wyłączyli światła sygnalizacyjne na wielu skrzyżowaniach.
    > Wiele skrzyżowań przebudowali na ronda, część skrzyżowań
    > oznakowano jako równorzędne (bez pierwszenstwa i bez podporządkowania).
    > Usunięto też część znaków drogowych (po analizie okazały się niepotrzebne).
    > Wszystko to znacznie poprawiło bezpieczeństwo i płynność ruchu.
    > Gdyby tak w Polsce ktoś chciał tak zrobić.

    Na początek by wystarczyło, by wszystkie drogi osiedlowe zostały objęte
    strefą bez pierwszeństwa - czyli obowiązuje wyłącznie zasada prawej ręki.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 15. Data: 2012-11-09 16:37:11
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 09 Nov 2012 07:37:39 GMT, t? napisał(a):
    > ...to ruch byłby sparaliżowany, co widać co jakiś czas w sytuacji gdy
    > popsuje się gdzieś sygnalizacja świetlna.

    Bo u nas jest główna, podporządkowana - i jak nie ma świateł to na
    podporządkowanej bida. Przy ruchu równorzędnym i zasadzie prawej ręki by
    szło wolno, ale szło.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 16. Data: 2012-11-09 17:46:54
    Od: tÎż

    Jakub Jewuła wrote:

    > Bzdura.
    >
    > W Krakowie ku mojemu zdumieniu w kilki miejscach wylaczyli sygnalizacje
    > co _oczywiscie_ poprawilo przeplyw samochodow.
    >
    > Zwalniasz, patrzysz co sie dzieje i reagujesz odpowiednio do sytuacji.

    Wyłącznie przy małym ruchu na małych skrzyżowaniach (tam zwykle i tak nie
    ma świateł), w szczycie większe miasta są zakorkowane, więc brak świateł
    doprowadzi do sytuacji, w której albo nie wiadomo kto ma pierwszeństwo
    (bo każdy ma kogoś po prawej -- przy skrzyżowaniu równorzędnym) albo nie
    da się praktycznie przejechać na drugą stronę jadąc ulicą
    podporządkowaną, bo główną jadą bez przerwy sznury aut.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 17. Data: 2012-11-09 17:50:21
    Od: tÎż

    Jacek Osiecki wrote:

    > Bo u nas jest główna, podporządkowana - i jak nie ma świateł to na
    > podporządkowanej bida. Przy ruchu równorzędnym i zasadzie prawej ręki by
    > szło wolno, ale szło.

    Kto by miał pierwszeństwo w szczycie, gdy z każdej strony jechałby sznur
    samochodów? Poza tym po coś daje się priorytet głównym ulicom.

    Problemem nie są światła, tylko ich głupia konfiguracja, a w
    szczególności to, że np. w Warszawie nadal brak jest systemu, który by
    tym wszystkim zarządzał za pomocą odpowiednich algorytmów (tylko pewne
    obszary są czymś takim objęte). Przy obecnej technologii takie płynne,
    automatycznie regulowanie ruchu pozwalające rozładowywać na bieżąco
    zatory nie stanowi żadnego problemu -- niestety u nas czysto teoretycznie.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 18. Data: 2012-11-09 19:45:46
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-11-09 14:15, SW3 pisze:
    > (...) ani światła nie są idealnym rozwiązaniem dla każdej sytuacji, ani
    > brak świateł, ani rondo.

    I to jest ta sławetna święta prawda. Nie ma rozwiązań
    automatycznych na wszystkie możliwe przypadki.
    Bo przecież ruch jest zmienny, tak w cyklu dobowym,
    jak i w tygodniowym. Nic, ale to naprawdę nic, nie
    zastąpi myślenia i normalnego podejścia, tak naiwnie
    zwanego społecznego. Jeśli odpuścić sobie myślenie
    prospołeczne każdy patrzy na swój czubek nosa i ani
    trochę dalej. Czyli idzie na łatwiznę. Policjant
    drogowy na przykład. Najbardziej jest potrzebny
    w sytuacjach trudnych, ale najczęściej łapie jeleni
    w sytuacjach łatwych. Kiedy ruch jest mały, kierowcy
    niekiedy odpuszczają sobie i np. jadą pod prąd
    uliczką jednokierunkową, żeby sobie skrócić czas
    jazdy. Skoro nikogo innego nie ma, a widać to dobrze,
    zagrożenia nie stwarzają. A tutaj zza krzaczka czy
    innego węgła wychyla się funkcjonariusz i karze.
    Bo on też poszedł sobie na łatwiznę i polował
    na jelenia z zasadzki... Tu już nie obowiązuje
    zasada wzajemnej tolerancji. Bo zaszła sprzeczność
    interesu. Jeden chce oszczędzić czas, a drugi
    zaliczyć mandat.

    A są tu i ówdzie na świecie inne umowy, właśnie
    wynikające z myślenia prospołecznego. Dziś tv
    pokazała film z USA, jak to sąd ukarał kierowcę
    kobietę, że ominęła stojący autobus jadąc po chodniku.
    Karą było nakazanie ww. kierowcy, by przez dwa dni
    stała w miejscu wykroczenia swoim samochodem
    z przyklejoną do szyby tablicą. A na tablicy napis
    głosił: Tylko idiota omija autobus jadąc
    samochodem po chodniku.

    No i od razu nasi specjaliści uprzedzili nas,
    że to nie u nas, że u nas tak nie można, bo takiej
    kary nie ma w kodeksie. I już. Można nie myśleć,
    bo ustawa tego nie przewiduje. A może by to zmienić?
    Pozwolić na myślenie?

    Jan

  • 19. Data: 2012-11-09 21:56:34
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-09 02:41:29 +0100, "Feliksik" <a...@u...pl> said:

    > Usłyszałem w radiu :
    > W jakimś mieście w Holandii (podali nazwę, ale zapomniałem)
    > wyłączyli światła sygnalizacyjne na wielu skrzyżowaniach.

    Nieprawda.

> [...]

    > Usunięto też część znaków drogowych (po analizie okazały się niepotrzebne).
    > Wszystko to znacznie poprawiło bezpieczeństwo i płynność ruchu.

    Prawda:
    Wszystkie skrzyżowania są równorzędne, nie ma świateł, prędkość
    ograniczona do 30 km/h.
    Kupujesz taki patent na Wrocław, Warszawę czy Trójmiasto?
    :-)

    --
    Bydlę

  • 20. Data: 2012-11-09 23:32:09
    Od: tÎż

    Marcin Kiciński wrote:

    > Nie bijcie się ;) Obydwaj macie rację. Są miejsca, gdzie brak
    > sygnalizacji może spowodować paraliż (skżyżowanie głównej arterii w
    > mieście lub drogi krajowej - bez świateł praktycznie nie ma możliwości
    > przejazdu w poprzek lub włączenia się), ale wiele skyżowań ulic w
    > centrach miast, gdzie przepustowość krzyżujących się dróg i ilość
    > samochodów na nich jest podobna, lepiej funkcjonuje bez sygnalizacji.

    Bez sygnalizacji funkcjonują dobrze tylko skrzyżowania o małym ruchu,
    ewentualnie ronda. Problemem jest zła synchronizacja (lub zgoła jej brak)
    poszczególnych świateł, zbyt krótkie cykle (im krótszy cykl tym większy
    procent czasu marnuje się na "żółte" i ruszanie), brak zielonych
    strzałek...

    --
    ss??q s? ??u??ou??