  • 11. Data: 2016-11-06 22:50:39
    Temat: Re: Volvo od 2020 roku nikt nie zginie w naszym aucie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 20:16:49 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > dokładnie.
    > Ale szwedzi już mieli pomysły by zlikwidować wszystkie jednoślady bo się
    > przewracają.

    Szwedzi maja swoja "vision zero". I kto wie, do jakich pomyslow moga
    siegnac aby pomysl zrealizowac. Ogranicznik do 80km/h na przyklad ;-)

    Ale niektore pomysly maja ciekawe ... stwierdzili np, ze duzo wypadkow
    powstaje na skrzyzowaniach ... wiec trzeba zlikwidowac skrzyzowania.
    Ronda sa bezpieczniejsze.

    Likwidacja motocykli do tego pasuje :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-11-06 22:54:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 21:12:02 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > No to akurat dość proste - jak samochód nie widzi po czym jedzie, to jedzie
    > na tyle wolno żeby zawsze zahamować.
    > Nawet jak się okaże, że to oznacza jazdę 40km/h na zakrętach.

    Ale zeby miec 40 w zakrecie, to trzeba hamowac na dlugo przed nim :-)

    > Ale założenia że nikt nie zginie, to mimo wszystko takie tam pitolenie.
    > Prędzej czy później jakieś super bezpieczne Volvo zostanie sprasowane w
    > czołowym zderzeniu przez Kamaza, albo trafi między dwie ciężarówki. Na to
    > systemów nie będzie.

    Kamaz jeszcze robi ciezarowki ?
    to ich do Szwecji nie wpuszcza tylko volvo i scania, z systemami
    automatycznego hamowania :-)

    J.

  • 13. Data: 2016-11-06 23:09:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 22:44:19 +0100, J.F. napisał(a):

    > Czyli ja m w gaz, a on zgasl :-)

    > Ale te 9 modeli jest ciekawe ... to chyba dane z USA.

    Trzeba by uważnie przeanalizować tą statystykę.
    Jak jest kompletna, ile jest wypadków, ile w ogóle jest tam modeli
    samochodów, ile egzemplarzy, od jak dawna.

    Może się okazać że to po prostu jakiś ogon rozkładu normalnego, a nie
    szczególne właściwości danego samochodu.

    Tu raczej bardziej wartościowa wydaje się statystyka ilości rannych do
    zabitych, ale to już by gorzej brzmiało w folderze ;)

    > Mozliwe ze w Szwecji, osteoporoza raczej nie zabija, a o pasy i szyby
    > auto zadba samo ...

    "But as Volvo's CEO Hakan Samuelsson explained to me, Vision 2020 is "the
    only target you can have, you can't say only fifty people should die in a
    Volvo; it has to be zero."

  • 14. Data: 2016-11-06 23:17:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 22:54:43 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale zeby miec 40 w zakrecie, to trzeba hamowac na dlugo przed nim :-)

    Pytanie ile będzie jechał na prostych, bo jak 60 to dużo tego hamowania nie
    będzie.

    Raczej autonomiczny samochód nie będzie jechał zakładając że raczej za
    zakrętem/szczytem nic nie powinno być ukryte i po prostu będzie tam
    zwalniał.
    Lód czy inny olej na drodze pewnie wykryje dużo skuteczniej niż kierowca

    > Kamaz jeszcze robi ciezarowki ?

    Robi robi.
    Na stronie wygląda że nadal te z wysokimi zderzakami co to w osobówce
    trafiają w słupki:
    http://kamaz.ru/en/production/serial/high-sided-truc
    ks/kamaz-43502-45/

    No ale Euro3, czyli w Europie sprzedawać nie wolno, ale tranzytem można
    jeździć.

  • 15. Data: 2016-11-07 11:00:54
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 05.11.2016 o 15:41 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

    > A jeżeli to będzie w tunelu? :)

    To i tak nie zginiesz w aucie ;)

    --
    SW3
    ----

  • 16. Data: 2016-11-09 01:58:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 23:17:17 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Pytanie ile będzie jechał na prostych, bo jak 60 to dużo tego hamowania nie
    > będzie.

    150 - takie bylo moje zalozenie :-)

    > Raczej autonomiczny samochód nie będzie jechał zakładając że raczej za
    > zakrętem/szczytem nic nie powinno być ukryte i po prostu będzie tam
    > zwalniał.

    Mysle, ze to nie bedzie autonomiczny samochod.
    Ale mape moze miec, albo dobra kamere, i zwalniac przed zakretami
    moze.

    > Lód czy inny olej na drodze pewnie wykryje dużo skuteczniej niż kierowca

    Ale ma to zrobic na tyle szybko, zeby zdazyl po wykryciu zwolnic do
    bezpiecznej predkosci zanim sie auto o drzewo rozbije.

    J.

  • 17. Data: 2016-11-10 11:26:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** r...@k...pl pisze tak:

    > Aha. Czyli jeżeli na drodze wojewódzkiej facet z naprzeciwka
    > (jadąc 150km/h) nagle skręci na mnie, to automatycznie zadziała
    > funkcja katapulty? A jeżeli to będzie w tunelu? :)
    >
    > Czyli na sam widok takiego przeciwnika Volvo automatycznie zjedzie
    > do rowu?

    Będzie pancerz reaktywny który odrzuci auto biedniejszego kierowcy.
    Samochody połaczą się z bazą danych i błyskawicznie uzyskaja informację
    kto jest bardziej pożyteczny dla korporacji.

    Do kabiny zostanie wstrzyknięta pianka unieruchamiające kierowcę i
    pasażerów.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 18. Data: 2016-11-10 11:39:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 10 Nov 2016 11:26:18 +0100, w
    <X...@l...net>, PiteR <e...@f...pl>
    napisał(-a):

    > Do kabiny zostanie wstrzyknięta pianka unieruchamiające kierowcę i
    > pasażerów.

    To może nie załatwić problemów z przeciążeniem.

  • 19. Data: 2016-11-10 11:56:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    Thu, 10 Nov 2016 11:26:18 +0100, w

    >To może nie załatwić problemów z przeciążeniem.

    Pamietasz wypadek Kubicy, ten z toru F1 ?

    Dobre pasy i strefa zgniotu bardzo duzo daja.

    J.

  • 20. Data: 2016-11-10 12:02:49
    Od: p...@g...com

    nowe Volvo kosztuje wiec raczej nie trafia w rece domoroslych zapierdalaczy ... no i
    pytanie czy dotyczy wszystkich modeli czy tyko SUV z gornej polki ...
    tu Volvo dalo rade traktorowi
    http://www.poranny.pl/wypadek/art/9380088,karcze-wyp
    adek-smiertelny-na-dk-19-volvo-zderzylo-sie-z-trakto
    rem-rolnik-nie-zyje-foto-wideo,id,t.html
    tu poleglo na ogrodzeniu
    http://www.poranny.pl/wiadomosci/podlaskie/art/55395
    16,zabiele-turosl-wypadek-smiertelny-kierowca-volvo-
    nie-zyje,id,t.html
    tu tez sie nie udalo:
    http://www.kurierlubelski.pl/aktualnosci/art/9245694
    ,smiertelny-wypadek-na-ul-diamentowej-volvo-wjechalo
    -w-latarnie,id,t.html
    tu tez nie poszlo
    https://www.zycie.pl/informacje/artykul/10735,kolejn
    y-smiertelny-wypadek-bmw-zderzylo-sie-z-volvo-zdjeci
    i tu tez

    wypadki w zabudowanym to raczej wina kierowcy wiec komp zredukuje predkosc na
    podstawie znakow lub danych z navi ... zapakowanie w traktor tez jest do ogarniecia
    ale jak chca obejsc ten przypadek z BMW to nie wiem tu nawet asystent pasa nie pomoze
    jak ktos jedzie w trybie kamikadze ... mozna heblowac jesli sytuacja pozwoli i to
    powinno wystarczyc zeby skonczylo sie na rannych

    P.