eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Volvo gearbox i problemy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 11. Data: 2011-05-10 19:43:53
    Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Dnia Tue, 10 May 2011 11:28:18 +0200, Irek N. napisał(a):
    >
    > > Nie mam pojęcia, kontakt tylko z ASO volvo i zakładałem że volvo
    > > wyprodukowało skrzynie.
    >
    > Źle zakładałeś, Volvo ogólnie mało co produkuje, zresztą tak jak i
    > inni producenci.
    > A już szczególnie jeżeli chodzi o automatyczne skrzynie, które to mają
    > ledwie kilku producentów na świecie.
    > Przy czym informacje producentów samochodów są czasami żenująco
    > mylne. Dla przykładu - Citroen podaje, że w skrzyniach ZF nie
    > wymienia się oleju w czasie eksploatacji. Po sprawdzeniu po dokładnym
    > typie fabrycznym skrzyni u ZF okazuje się, że ZF jak najbardziej
    > przewiduje zmianę oleju. W zasadzie OIDW to nie ma na świecie
    > automatycznej skrzyni biegów, w której nie trzeba by zmieniać oleju
    > co 2-3 przeglądy auta. Zresztą różnica kosztów wymiany oleju i
    > remontu skrzyni powoduje, że coponiektórzy co bardziej zapobiegliwi
    > użytkownicy zmieniają olej przy każdym przeglądzie, chyba, że
    > konstrukcja skrzyni to utrudnia - bo są i takie.

    Ano. Sama prawda.

    U mnie jest taka "trudna skrzynia". Żeby zrzucić olej, trzeba oderwać
    miskę olejową - taka procedura serwisowa. Chyba dlatego że genialnie
    jest ona najniższym punktem podwozia i nie jest niczym specjalnie
    trudnym jej pogięcie (a wtedy się rozszczelnia i trzeba ją wymienić).

    --
    Pozdro
    Massai


  • 12. Data: 2011-05-10 19:46:37
    Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robson wrote:

    > > Ile miales aut z ASB?
    >
    > 3. A stycznosc na biezaco z dziesiatkami. Co to ma do rzeczy?

    Szarpanie może być objawem starego oleju. Owszem, objawem przechodzonym
    trochę, ale wymiana oleju może skrzynię na następne parę lat uratować.

    A jak skrzynia padnie, to dopiero remontować. Biorąc pod uwagę
    astronomiczny w PL koszt napraw automatów, finansowo może to być niezła
    strategia.

    --
    Pozdro
    Massai


  • 13. Data: 2011-05-10 22:16:09
    Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2011-05-10 19:46, Massai pisze:
    Biorąc pod uwagę
    > astronomiczny w PL koszt napraw automatów, finansowo może to być niezła
    > strategia.
    >


    No właśnie - czemu to jest takie drogie? Wiem, że konstrukcja bardzo
    skomplikowana, ale przecież te części nie są z platyny.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin


  • 14. Data: 2011-05-10 22:51:35
    Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iqc6e9$f02$1@news.vectranet.pl...
    >
    > No właśnie - czemu to jest takie drogie? Wiem, że konstrukcja bardzo
    > skomplikowana, ale przecież te części nie są z platyny.

    Sama robota to przynajmniej 1000 zl.

    Czesci sa drogie bo nie ma zamiennikow.

    --
    Picasso





  • 15. Data: 2011-05-10 23:25:15
    Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2011 22:16:09 +0200, Mumin wrote:
    >> Biorąc pod uwagę
    >> astronomiczny w PL koszt napraw automatów, finansowo może to być niezła
    >> strategia.
    >>
    >No właśnie - czemu to jest takie drogie? Wiem, że konstrukcja bardzo
    >skomplikowana, ale przecież te części nie są z platyny.

    Ale moga tyle kosztowac :-)

    Na automatach sie nie znam, ale nawet recznych skrzyn sie ostatnio
    rzadko naprawia. Roboty duzo, czesci drogie, wymienic by nalezalo
    sporo, konstrukcja utrudnia - no i konczy sie "kup se pan druga
    skrzynie na szrocie"

    J.




  • 16. Data: 2011-05-11 08:18:30
    Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
    Od: Robson <r...@...pl>

    > U mnie jest taka "trudna skrzynia". Żeby zrzucić olej, trzeba oderwać
    > miskę olejową - taka procedura serwisowa. Chyba dlatego że genialnie
    > jest ona najniższym punktem podwozia i nie jest niczym specjalnie
    > trudnym jej pogięcie (a wtedy się rozszczelnia i trzeba ją wymienić).

    Jedna poprawka: wymiana oleju to nie wszystko, zazwyczaj z olejem
    powinno sie rowniez wymienic filtr. A do tego trzeba zdjac miske. Poza
    ty, w dnie miski jest magnes, wiec jesli _fachowiec_ wymienia olej, to
    przy okazji ocenia jego stan oraz sprawdza obecnosc opilkow metalu na
    magnesie, co duzo mowi o stanie skrzyni. Do misek olejowych skrzyni sa
    uszczelki, ale lepiej jest ja mocowac na silikon, bo dluzej wytrzymuje w
    wysokiej temperaturze w stanie plastycznym i faktycznie uszczelnia.

    R


  • 17. Data: 2011-05-11 08:19:47
    Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Na automatach sie nie znam, ale nawet recznych skrzyn sie ostatnio
    > rzadko naprawia. Roboty duzo, czesci drogie, wymienic by nalezalo
    > sporo, konstrukcja utrudnia - no i konczy sie "kup se pan druga
    > skrzynie na szrocie"

    Tylko czy szrot da gwarancje, ze nie kupisz... szrotu? ;)


  • 18. Data: 2011-05-11 08:22:38
    Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
    Od: Robson <r...@...pl>

    Szarpanie może być objawem starego oleju. Owszem, objawem przechodzonym
    > trochę, ale wymiana oleju może skrzynię na następne parę lat uratować.

    Moze byc objawem zbyt malej ilosci oleju, a przede wszystkim uszkodzonym
    ukladem sterujacym. Najglupsza rzecza jest wymiana oleju a potem
    jechanie ze skrzynia do naprawy, bo stan zuzytego oleju wiele mowi i
    stanie skrzyni.

    R


  • 19. Data: 2011-05-11 18:20:41
    Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-05-11 08:18, Robson pisze:
    >> U mnie jest taka "trudna skrzynia". Żeby zrzucić olej, trzeba oderwać
    >> miskę olejową - taka procedura serwisowa. Chyba dlatego że genialnie
    >> jest ona najniższym punktem podwozia i nie jest niczym specjalnie
    >> trudnym jej pogięcie (a wtedy się rozszczelnia i trzeba ją wymienić).
    >
    > Jedna poprawka: wymiana oleju to nie wszystko, zazwyczaj z olejem
    > powinno sie rowniez wymienic filtr. A do tego trzeba zdjac miske. Poza
    > ty, w dnie miski jest magnes, wiec jesli _fachowiec_ wymienia olej, to
    > przy okazji ocenia jego stan oraz sprawdza obecnosc opilkow metalu na
    > magnesie, co duzo mowi o stanie skrzyni. Do misek olejowych skrzyni sa
    > uszczelki, ale lepiej jest ja mocowac na silikon, bo dluzej wytrzymuje w
    > wysokiej temperaturze w stanie plastycznym i faktycznie uszczelnia.
    >
    > R
    Wymień filtr w JF506E - była stosowana też i w Volvo, Roverze, Fordzie,
    VW :)

    Pozdrawiam !


  • 20. Data: 2011-05-11 18:23:30
    Temat: Re: Volvo gearbox i problemy
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-05-11 18:20, Czarek Daniluk pisze:

    > Wymień filtr w JF506E - była stosowana też i w Volvo, Roverze, Fordzie,
    > VW :)
    >
    > Pozdrawiam !

    Tfu zapomniałem dodać - filtr oleju w JF506E z Mondeo 2006 rok ;)

    Nigdzie nie widnieje do zakupu ;)

    Pozdrawiam !

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: