  • 101. Data: 2010-02-22 09:55:15
    Temat: Re: VoD pod linuksem
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    ["Followup-To:" header set to pl.comp.os.linux.]
    On 2010-02-22, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Bo co z tego, że odtwarzacz jest zamknięty, skoro można się łatwo
    > podpiąć za nim, skoro system tego nie pilnuje

    Jakby pod Windows system pilnował... (-> sterownik wirtualnego
    monitora).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 102. Data: 2010-02-22 09:56:05
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

    > Bo co z tego, że odtwarzacz jest zamknięty, skoro można się łatwo
    > podpiąć za nim, skoro system tego nie pilnuje

    Gdzie "za nim"? W sterowniku grafiki? Też możesz mieć zamknięty
    (np. nvidia). W systemie zamkniętym możesz mieć swój sterownik,
    łapiący zakazane treści zamiast wyświetlać na ekran (tłumaczono
    Ci to już chyba). Swego czasu używałem jakiegoś programu
    AllRecord czy jak mu tam było (pod Windows)- wstawiał sterownik
    wirtualnej karty dźwiękowej, dało się nagrać cokolwiek
    pod Windą wydawało dźwięk- radio internetowe, windows media plejery
    itp. Wszelkie DRM szły się kochać.

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 103. Data: 2010-02-22 10:59:01
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 20-02-2010 o 02:54:15 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > Być może, no już widziałem przypadki ,,przejścia'', które i tak kończyły
    > się powrotem.

    Odróżnij "przejścia" od "prób przejścia".

    --
    SW3
    ----

  • 104. Data: 2010-02-22 11:17:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-22 11:59, SW3 pisze:

    > Odróżnij "przejścia" od "prób przejścia".

    No wiec przejść nie stwierdziłem w swojej karierze, choć być może jakieś
    są.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 105. Data: 2010-02-22 11:26:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-22 10:52, Dominik & Co pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

    > Podeślij rzeczonego pedeefa. Adres masz w nagłówku.

    Poszło. Sprawdź skrzynkę SPAM.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 106. Data: 2010-02-22 12:20:23
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

    > Poszło. Sprawdź skrzynkę SPAM.

    Proszę:

    http://www.plikos.pl/11pq/pytania-ok.pdf.html
    Da się wyszukiwać i drukować:
    http://www.plikos.pl/11pp/wyszukuj-drukuj.gif.html

    Ale po co ja to piszę, przecież miałeś już mnie nie czytać... ;-)

  • 107. Data: 2010-02-22 12:51:44
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 21-02-2010 o 03:22:13 Jan Stożek <c...@c...pl> napisał(a):

    > EMI/Pomaton - zarówno w sensie ceny, jak i warunków licencyjnych. Jak
    > mi nie odpowiadają, to nie mogę pójść kupić takiej samej płyty z
    > jakiejś innej wytwórni, bo Budka ma wyłączny kontrakt z EMI. Co

    Jak Ci smakuje zupa przyrządzana w akurat tej restauracji, której nie
    lubisz to też nie możesz pójść do innej restauracji i kupić tej samej
    zupy. Na tym polega wybór, że trzeba wybrać: albo kupujesz Budkę albo
    kupujesz co innego.

    > albo muszę się zgodzić na warunki narzucone mi jednostronnie przez
    > producenta. A w takich warunkach nie ma mowy o "godziwym zarobku"
    > czy "godziwej marży", tylko o premii monopolistycznej i pazerności.

    Teraz to Ty piszesz jak socjalista.

    Ogólnie rzecz ujmując chciałbyś produkt bez DRM ale po cenie produktu z
    DRM.

    --
    SW3
    ----

  • 108. Data: 2010-02-22 13:17:35
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 21-02-2010 o 14:05:14 Jan Stożek <c...@c...pl> napisał(a):

    > Da się, da się. Tylko producentowi prościej jest wywrzeć nacisk na
    > państwo, żeby gwarantowało mu przychody, niż walczyć z konkurencją.

    No to w końcu jesteś za tym, żeby producent sam dbał o swoje produkty czy
    żeby osłaniał się państwem? Bo właśnie narzekasz, że producent stara się
    swój produkt zabezpieczyć przed rozpowszechnianiem zamiast dać całkowicie
    kopiowalny i używać państwa do tropienia "piratów".

    --
    SW3
    ----

  • 109. Data: 2010-02-22 13:49:32
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 22-02-2010 o 12:17:41 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > No wiec przejść nie stwierdziłem w swojej karierze, choć być może jakieś
    > są.

    No i na tym to właśnie polega. Jak się ktoś przyzwyczai do pirackiego
    programu to mu potem trudno przejść więc w razie czego nie przejdzie tylko
    kupi. Gdyby na starcie miał wybór: kupić albo "wejść" w darmowe
    oprogramowanie to jest dużo większe prawdopodobieństwo że wybrałby to
    darmowe.

    --
    SW3
    ----

  • 110. Data: 2010-02-22 17:48:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-22 14:49, SW3 pisze:

    > No i na tym to właśnie polega. Jak się ktoś przyzwyczai do pirackiego
    > programu to mu potem trudno przejść więc w razie czego nie przejdzie
    > tylko kupi.

    No właśnie, kupi, o ile będzie jakaś motywacja. Jeżeli założyć, że
    piractwo jest fajne, to nie kupi. Dlatego piractwo domowe działa na
    korzyść wielkich producentów. Bo owszem, w domu spiracą Windowsa, MSO i
    Fotoszopę, a potem w pracy kupią. Tylko już piractwo w firmach tak nie
    działa. No i problem jest z mniejszymi, którzy robią soft na mały rynek.
    Wspominałem np. o Totalnym Commanderze czy Windowsowym Rarze w jednym z
    wątków.

    > Gdyby na starcie miał wybór: kupić albo "wejść" w darmowe
    > oprogramowanie to jest dużo większe prawdopodobieństwo że wybrałby to
    > darmowe.

    Ale i tak dość niskie, z powodu możliwości. Widziałem ludzi, co z bólem
    kupowali MSO, gdy OOo przestawał wystarczać. Widziałem takich, co
    kupowali np. samego Excela, bo Writer im wystarczał zamiast Worda... O
    Linuksach już nie wspominam, bo sam jestem przykładem kogoś, kto
    codziennie za nimi płacze, a i tak wyboru nie było.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek