  • 121. Data: 2011-07-15 13:43:54
    Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Watpie. Oni chyba tez nie maja zludzen ze te bramki lada moment stana a
    > wtedy sie kary posypia szybko .. i cale rzekome "oszczednosci" diabli
    > wezma.

    To są po prostu głąby nie potrafiące liczyć, więc nie wiedzą że już teraz
    nie mają żadnych oszczędności.

    Nikt normalny nie odżałuje 120 zł, które i tak będzie musiał w końcu wydać,
    ryzykując wysoką karą.

  • 122. Data: 2011-07-15 13:57:50
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F wrote:

    > Smiglowiec tez potrafi "szybowac". Pamietasz Millera ?

    > A zauwazasz ze ma trzy smigla, wiec trzy silniki, czemu nie trzy
    > falowniki i trzy akumulatory ?

    Ale trzy niesymetrycznie rozmieszczone ;-)
    Pewnie, kwestia wagi i ciągu, żeby pojedyncze go potrafiło łagodnie
    posadzić.

    A trzy regulatory, trzy zestawy akumulatorów etc - to potrójne koszty
    drogich elementów.

    > http://lotniczapolska.pl/Icaro-2000-motolotnia-o-nap
    edzie-elektrycznym
    > ,12668

    Ale to motolotnia. Wyłączysz silnik i spokojnie wylądujesz.

    Już prędzej uwierzę w małe, piętnastometrowe sterowce załogowe
    dla 3-4 osób ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 123. Data: 2011-07-15 14:01:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    >Kuzyn ma firmę transportową nie raz i nie dwa dyskutowaliśmy co im
    >najdrożej wychodzi.
    >Problem jest gdzie indziej, każdy się boi podnieść ceny, bo
    >oszukująca konkurencja nie podniesie i wykosi z rynku.
    >A na to sobie nie mogą pozwolić, sam wiesz że szukanie nowych zleceń
    >to niełatwa sprawa.
    >Dlatego ten okres przejściowy, w którym jeszcze nie wszyscy podnieśli
    >ceny za km, to taki ból dla nich.

    I co - na razie omijaja platne drogi ... bo to jednak taniej wychodzi
    ? :-)

    Owszem, kryzys sie skonczy, zlecen przybedzie, pensje wzrosna, nowe
    samochody sie kupi - to sie bedzie oplacalo wozic szybciej.

    >Sami siebie wybierają, ustalając reguły wyborów.
    >Dopóki nie będzie wyborów bezpośrednich nic się nie zmieni.

    I ludzisz sie ze to cos da ? Za ostanie lata wyniki bylyby podobne jak
    w obecnym systemie.

    A dalej .. z jednej strony twierdza fachowcy ze doprowadza to do
    powstania systemu dwupartyjnego, z drugiej - u nas moze sie skonczyc
    systemem 460 partyjnym :-)

    >A Kulczykowe Września-Konin to niby jakie?

    A kto sfinansowal budowe ? Bramki tam sa ? I co pisze na bilecie ?

    J.

  • 124. Data: 2011-07-15 14:17:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomośc
    >Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał

    >Nikt za mnie nic nie dopłaci, bo i tak nie zapłacę i tak.
    >A mój ewentualny przejazd ani nic nie zniszczy, ani nikomu nie
    >zabierze.

    Aaa - chcialbys sie podczepic pod jakiegos tira i udawac ze ty nic nie
    kosztujesz ?
    A ty pasozycie, nie ma tak dobrze :-P
    Nie chcesz placic za drogi - to ci sie ich nie zrobi :-P

    >Za wysokie.

    No coz - patrzac na bramki Stalexportu smiem twierdzic ze odpowiednie,
    a moze nawet za niskie :-)

    Ale tak do archiwum - te sa aktualne ?
    http://www.autostrada-a2.pl/pl/oplaty.html
    Autostrada Wielkopolska A2 lipiec 2011
    Trzy odcinki po ok 50km - Nowy Tomysl-Poznan-Wrzesnia-Konin

    i na kazdym:
    -motocykle i pojazdy o dwoch osiach - 13zl, (czyli chyba osobowe i
    lekkie dostawcze)
    -o dwoch osiach z kolami blizniaczymi lub z przyczepa - 27 zl (wieksze
    dostawcze i male ciezarowki ?)
    -o trzech osiach - 41 zl (srednie ciezarowki)
    -wiecej osi - 63 zl (czyli "tiry")

    Drogo. Poczekamy co z tego wyniknie :-)

    J.

  • 125. Data: 2011-07-15 14:32:12
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-15 12:49, Cavallino pisze:

    > Proste - przez Międzychód,Sieraków,Szamotuły, Baranowo (albo Rokietnica).

    Buhahaha. Bardzo proste :):) Ubawilem sie po pachy :) Jechales
    kiedykolwiek ta trasa inaczej niz turystycznie??? Bo wydaje mi sie, ze
    tylko na mapie google ja widziales. Nie jest nia ani szybciej, ani
    blizej, ani taniej.

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 126. Data: 2011-07-15 14:36:52
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-15 13:36, J.F pisze:

    > Ale akurat przy tym viaboxie, to i pieniadze relatywnie nieduze, i
    > terminy szybkie, wiec tylko venio moze sie czepiac :-)

    Tu nie chodzi o czepianie sie, tylko zdziwienie jak pokornie wszyscy
    przyjmuja bzdurne nakazy. Jak w tym kraju jest takie spoleczne
    przyzwolenie na dojenie obywatela, to nic dziwnego, ze nadal jest jak jest.

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 127. Data: 2011-07-15 14:38:33
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-15 12:44, Cavallino pisze:

    > Nie ma nakazu, nikt nikogo nie zmusza do jeżdżenia po drogach płatnych.

    Odcinki platne sa tak przemyslane, zeby bardzo utrudnic i wydluzyc
    przejazd drogami nieplatnymi. Wiec jest to niejako zmuszanie.

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156

  • 128. Data: 2011-07-15 14:39:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >teraz nie mają żadnych oszczędności.
    >Nikt normalny nie odżałuje 120 zł, które i tak będzie musiał w końcu

    Az takimi glabami nie sa, skoro potrafia prowadzic firme transportowa
    w naszym gaszczu przepisow.
    Wiec chyba jednak o co innego chodzi ... albo to tylko veniowi sie
    wydaje ze to jakis istotny koszt, gdy naprawde to nie wiadomo czy na
    rezerwe w baku starczy .. zreszta chodzi naprawde tylko o odsetki od
    kwoty.

    J.

  • 129. Data: 2011-07-15 15:13:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości

> [...]
    >przyjmuja bzdurne nakazy. Jak w tym kraju jest takie spoleczne
    >przyzwolenie na dojenie obywatela, to nic dziwnego, ze nadal jest jak

    Jak pokornie ? proponuje sie ustawic na jakims ograniczeniu, ciaglej
    linii, czy przy sygnalizatorze - zobaczysz jak spoleczenstwo przyjmuje
    bzdurne nakazy. Mozna tez przejazd kolejowy z polzaporami itp :-)

    Ale tu ? Ustalono ze ciezarowki beda placic w taki sposob, wyznaczono
    termin 1 lipca, bramki rosna jak grzyby po deszczu - przeciw czemu
    chcesz protestowac ?

    Mozemy to sie spierac czy np rowerzyscie przylapanemu w samo poludnie
    bez baterii w lampkach nalezy sie mandat czy nie ?

    J.

  • 130. Data: 2011-07-15 15:37:57
    Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-07-15 15:13, J.F pisze:
    > Ale tu ? Ustalono ze ciezarowki beda placic w taki sposob, wyznaczono
    > termin 1 lipca, bramki rosna jak grzyby po deszczu - przeciw czemu
    > chcesz protestowac ?

    Przeciwko dupowatemu wydawaniu naszych (podatnikow) pieniedzy w sposob
    utrudniajacy tymze podatnikom zycie.
    Generalnie o sposob realizacji i wciskanie w TV ciemnoty, jak to
    wszystko gladko poszlo.
    Ja nie mam na prawde nic do tych bramek, dobrze ze teraz uczciwie beda
    placic.
    Ale wzmozony ruch byl do przewidzenia, nie mozna zatrudnic ciut wiecej
    ludzi i sprzetu ktory by to postawil w nocy?
    Jezeli firma faktycznie bedzie placila kare 1mln/dobe, to chyba to tempo
    realizacji inwestycji im sie nie bardzo oplaci, a do tego codziennie
    powoduja wkur... setek ludzi.
    No i kary - poki system jako calosc nie dziala mozna chyba zatrzymac
    kierowce i dac ulotke z info gdzie to kupic, ile kosztuje, dlaczego
    trzeba zalozyc itp. - jakos bardziej do ludzi wyjsc z tym tematem, a nie
    z usmiechem na twarzy walic mandaty po 3k. Po reakcjach kierowcow na CB
    to dezorientacja w temacie jest duza, bo bez bramek to nawet nie wiedza
    czy im to urzadzonko dziala jak powinno. Non stop ktos pyta kiedy
    przelaczac w jakistam tryb itp.

    > Mozemy to sie spierac czy np rowerzyscie przylapanemu w samo poludnie
    > bez baterii w lampkach nalezy sie mandat czy nie ?

    Ja sie nie lubie spierac, bardziej mnie interesuje punkt widzenia innych :)

    --
    venioo
    Sprzedam Alfa Romeo 156