  • 111. Data: 2011-07-15 12:44:03
    Temat: Re: ViaToll - !@#$@!@
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu.WYTNIJTO> napisał w wiadomości news:

    > Chodzi o sam fakt odgórnego nakazywania pod rygorem dotkliwej kary

    Nie ma nakazu, nikt nikogo nie zmusza do jeżdżenia po drogach płatnych.

  • 112. Data: 2011-07-15 12:49:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dobra, moja wiarygodnosc jest znikoma, wiec Ty jaka trase proponujesz?
    > Odcinek Gorzyń-Poznań codziennie w dwie strony.

    Proste - przez Międzychód,Sieraków,Szamotuły, Baranowo (albo Rokietnica).

  • 113. Data: 2011-07-15 12:59:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości
> [...]
    39.html

    >Nie ma co marzyć, może nasze prawnuki czymś takim polatają.
    >To nie samolot ultralekki, który może latać bez tych wszystkich
    >super ostrych reżimów przeglądów, bo jak silnik padnie, to
    >wyląduje z trudem jak szybowiec. To helikopter więc, po prostu
    >spadnie na ziemię.

    Smiglowiec tez potrafi "szybowac". Pamietasz Millera ?

    >Ergo konieczne byłoby zduplikowanie wszystkich podstawowych systemów,
    >ostre przepisy co do przeglądów etc. Potworna drożyzna, zabawka dla

    A zauwazasz ze ma trzy smigla, wiec trzy silniki, czemu nie trzy
    falowniki i trzy akumulatory ?

    http://lotniczapolska.pl/Icaro-2000-motolotnia-o-nap
    edzie-elektrycznym,12668

    A dla tych ktorzy maja dwa kawalki wiekszego parkingu albo plaski
    dach bez anten

    http://www.youtube.com/watch?v=iVN_qEtBqjg
    http://www.youtube.com/watch?v=CFJ4teIxM9o

    Bo to to chyba przegiecie ?
    http://www.youtube.com/watch?v=b_EjsgLXdb8

    J.

  • 114. Data: 2011-07-15 13:20:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w
    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Wiesz, jego wiarygodność jest znikoma, jak mu się wszystko z jednym
    >kojarzy.

    Tez mi jakas niepewnosc w tym zabrzmiala, ale zgadywal nie bede.

    >Gdyby było tak pisze, to pojechałby inaczej, niekoniecznie przez DK
    >92.

    Byc moze dla niego to jest duzy narzut.

    >Jakie zaoszczędzić? Samochód nie pracuje, bo stoi w korku, kierowca
    >przejedzie mniej, bo pauzę narysuje o 200 km szybciej.
    >To są pozorne oszczędności.

    No wiesz - nie masz firmy transportowej, a oni maja.
    Jakos im bardziej wierze ze potrafia liczyc dokladnie :-)

    Zakladajac oczywiscie ze o to chodzi, bo moze wcale tak nie omijaja,
    albo zalezy od sytuacji.

    > Ale my Polacy wlasny jezyk mamy i nie musimy gegac jak inni :-)

    >Jasne, jak można coś zrobić mądrze lub głupio, to nasz władza zawsze
    >wybierze to drugie rozwiązanie.

    A te wladze wybrali .. oni ? :-)

    >Inaczej nie pojadę taką autostradą i po kłopocie.

    No jakze to - a czasu straconego wlasnego nie liczysz ? :-P

    > Cos mi mignelo ze "doladowac konto" mozna kwota 120zl, a stawka za
    > kilometr .. bedziesz mogl podyskutowac o doplacaniu do transportu,
    > jak minister ustali ze 10gr/km to jest w sam raz :-)

    >Ale to dla ciężarówek.
    >Abo ma być dla osobówek - swoista winieta.

    Ale o ile rozumiem to jest twoja zachcianka. A bedzie co bedzie :-)

    >I Stalexportowi.

    No to w sumie gorzej dla Ciebie, bo zmiana procentowo mniejsza :-)
    Stalexport to im chyba duza czesc zwracal, bo jednak autostrada
    panstwowa, wiec mozliwe ze i zniesc doplaty latwiej.

    J.

  • 115. Data: 2011-07-15 13:27:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości Użytkownik "J.F"
    ><j...@p...onet.pl>

    >Znaczy co, sugerujesz, że nikt tego policzyć nie potrafi?
    >Trochę wiary w ludzi.

    domyslam sie jakie to skomplikowane. I nie wiadomo jakie standardy,
    jaki punkt wyjscia przyjac - postkomunistyczna droge, wspolczesna, a
    jakie odsetki od kredytow ..

    >Dokładnie.

    No coz, w zasadzie popieram, ale beda tacy co popierac nie beda. Bo
    niby dlaczego maja do Ciebie doplacac :-)

    Zysk w tym wszystkim ze moze i na prywatnych autostradach oplaty
    spadna.
    Jakie sa obecnie - tak do archiwum ?

    J.

  • 116. Data: 2011-07-15 13:36:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Jakby kazali mi kupić telefon z kartą do sieci, ale z powodów
    >technicznych nie pobierali opłat za wydzwonione rozmowy, to wcale by
    >mi to nie przeszkadzało.

    Nie klam nie klam - mowimy o sytuacji gdy kaza ci kupic telefon,
    powiedzmy ze drogi, a siec uruchomia za rok, moze dwa. Pierwszy bys
    protestowal :-)

    Zreszta mozemy sprawdzic - poprosimy grzecznie ministra zeby
    przyspieszyl sprzedaz viaboxow dla samochodow osobowych, zobaczymy czy
    tak chetnie kupisz przed terminem, a przeciez z powodow technicznych
    ciagle nie jest pobierana oplata za panstwowe autostrady :-)

    Ale akurat przy tym viaboxie, to i pieniadze relatywnie nieduze, i
    terminy szybkie, wiec tylko venio moze sie czepiac :-)

    J.

  • 117. Data: 2011-07-15 13:38:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>
    >Typowo polskie "na ostatnią chwilę" - tak jak z PIT-ami 30 kwietnia,
    >a potem narzekanie na wszystkich tylko nie dla siebie.

    >Chyba nie masz złudzeń, że o to im chodzi?

    Watpie. Oni chyba tez nie maja zludzen ze te bramki lada moment stana
    a wtedy sie kary posypia szybko .. i cale rzekome "oszczednosci"
    diabli wezma.

    J.

  • 118. Data: 2011-07-15 13:40:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > No wiesz - nie masz firmy transportowej, a oni maja.
    > Jakos im bardziej wierze ze potrafia liczyc dokladnie :-)

    Kuzyn ma firmę transportową nie raz i nie dwa dyskutowaliśmy co im najdrożej
    wychodzi.

    Problem jest gdzie indziej, każdy się boi podnieść ceny, bo oszukująca
    konkurencja nie podniesie i wykosi z rynku.
    A na to sobie nie mogą pozwolić, sam wiesz że szukanie nowych zleceń to
    niełatwa sprawa.
    Dlatego ten okres przejściowy, w którym jeszcze nie wszyscy podnieśli ceny
    za km, to taki ból dla nich.

    > A te wladze wybrali .. oni ? :-)

    Sami siebie wybierają, ustalając reguły wyborów.
    Dopóki nie będzie wyborów bezpośrednich nic się nie zmieni.

    > No jakze to - a czasu straconego wlasnego nie liczysz ? :-P

    Nie liczę, bo do pracy autostradą nie jeżdżę, a za czas na wakacjach i
    innych takich wyjazdach i tak mi nikt nie zapłaci.

    > Ale o ile rozumiem to jest twoja zachcianka. A bedzie co bedzie :-)

    To jest moje oczekiwanie wobec władzy.
    Tej lub nowej.

    > No to w sumie gorzej dla Ciebie, bo zmiana procentowo mniejsza :-)

    Nie dla mnie , bo to nie moja kasa.
    Worek się wyczerpał, więc zmieniono sposób - to było słuszne.

    > Stalexport to im chyba duza czesc zwracal, bo jednak autostrada panstwowa,

    A Kulczykowe Września-Konin to niby jakie?

  • 119. Data: 2011-07-15 13:41:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    bedziesz dopiero usatysfakcjonowany jak beda darmowe autostrady

    > No coz, w zasadzie popieram, ale beda tacy co popierac nie beda. Bo niby

    Nikt za mnie nic nie dopłaci, bo i tak nie zapłacę i tak.
    A mój ewentualny przejazd ani nic nie zniszczy, ani nikomu nie zabierze.

    > Zysk w tym wszystkim ze moze i na prywatnych autostradach oplaty spadna.
    > Jakie sa obecnie - tak do archiwum ?

    Za wysokie.

  • 120. Data: 2011-07-15 13:42:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie klam nie klam - mowimy o sytuacji gdy kaza ci kupic telefon, powiedzmy
    > ze drogi, a siec uruchomia za rok, moze dwa.

    Brak analogii.
    Drogi są, jeździć można.

> [...]
    > kupisz przed terminem, a przeciez z powodow technicznych ciagle nie jest
    > pobierana oplata za panstwowe autostrady :-)

    Nie kupię, bo i tak płatnymi nie mam zamiaru jeździć. ;-)