  • Data: 2011-07-01 17:11:08
    Temat: Re: ViaToll
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości

    >No wlasnie patrzac na mape odcinkow objetych ViaToll zastanawia mnie,
    >czy czasami komus bardzo nie zalezalo na takim ich postawieniu. Zeby
    >niejako zmusic do korzystania z platnych autostrad

    To jak najbardziej byl jeden z celow, drugi - uwolnienie panstwa od
    placenia za te 2.5 prywatne autostrady, trzeci - wiazacy sie zreszta z
    drugim - rozliczanie tez za inne drogi, no i zapewne poczatkowe
    ograniczenie kosztow - dlatego chwilowo tylko kilka drog krajowych, a
    w przyszlosci wszystkie :-)

    >(bo jaki sens objechac platna autostrade jakas DK, skoro i tak trzeba
    >bedzie zaplacic, co doliczajac nadwyzkowe kilometry i stracony czas
    >da stawke podobna co za autostrade)

    Na razie stawki sa dosc istotnie rozne, a nadwyzka moze byc w druga
    strone - to wlasnie autostradami moze byc "dalej ale szybciej".

    >IMHO ta sprawa wyglada bardzo ciekawie, bo "niechcacy" napycha sie
    >kieszenie prywatnym autostradom...

    No, akurat tu to raczej nastapi uwolnienie, bo to co sie do tej pory
    dzialo, to z wolnym rynkiem nie mialo nic wspolnego.

    J.