  • 21. Data: 2005-05-12 14:26:09
    Temat: Re: Vectranet - transfery na papierze a transfery rzeczywiste
    Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>

    [ciach]

    > Tyle tylko, że w Neostradzie nie ma większych problemów z całkowitym
    > wysyceniem łącza.

    Nie inaczej. Pozwolilem sobie dzisiaj na dokladniejsze testy (w
    cogodzinnych odstepach) i zauwazylem, ze nawet w godzinach dalekich od
    godzin szczytu sytuacja niewiele sie zmienila. Jednakowoz udalo mi sie kolo
    poludnia (userzy w pracy i w szkole) osiagnac zawrotne ca. 150kpbs
    (sumarycznie) przy rownoczeswnym pobieraniu jakichs wielgachnych plikow z
    sunsite-a, planetmirrora i kilku innych hostow o sprawdzonej jakosci
    polaczenia.

    Pozwole sobie zacytowac posta od jednego z administratorow z lokalnego
    newsserwera:

    -- quote --

    aknoT wrote:

    > Witam.
    >
    > Korzystam z uslugi ev_Dom - oferta na www mowi o transferach "do 256kbps",
    > a tymczasem:
    [ciach, tutaj moje zale i krwawice niemozebne]

    na dniach będzie sprzęt wymieniany na szybszy.

    -- quote ends --

    Innymi slowy (przynajmniej ja tak to interpretuje), provider sie przyznaje
    do delikatnie mowiac nienajlepszej infrastruktury.

    Zastanawiam sie tylko co znaczy owo enigmatyczne "na dniach" - zobowiazuje
    informowac Szanownych Grupowiczow (o ile watek sie nie przedawni) co to "na
    dniach" oznaczac moze...

  • 22. Data: 2005-05-12 14:35:23
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 12 May 2005 12:38:42 +0200, użyszkodnik aknoT
    <a...@u...elb.vectranet.pl> napisał:

    > Wobect tego czuje sie jeszcze bardziej poszkodowany - czyli "kreatywny
    > podzial pasma" nie jest domena wszystkich nitek vectranetu.
    > A moze po prostu admin sie uwzial na wymagajacego klienta, co przy braku
    > konkurenscji z prawdziwego zdarzenia moze mu ujsc plazem...

    buetam wymagajacego, taki klient jest delikatnie mowiac niepozadany :>

    --
    futszaK
    ja pół dnia topilem smutki w cynie i kalafonii

  • 23. Data: 2005-05-12 14:47:59
    Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>

    [ciach]

    > buetam wymagajacego, taki klient jest delikatnie mowiac niepozadany :>

    Nie wiem, czy mam ta uwage traktowac osobiscie?

    (jezeli nie: coz klient, ktory moze sprawdzic, co dostaje, wiec trudno mu
    oczy mydlic moze byc niepozadany z punktu widzenia providera)

  • 24. Data: 2005-05-12 16:37:36
    Od: Romuald Szcześniak <r...@m...pl>

    Thu, 12 May 2005 11:22:10 +0200, *Kokosz* wrote:

    > W Sieradzu Vectra dziala bez zarzutu (nie liczac wylaczen sieci na okolo
    > godzine/tydzien)
    > 256 które mam to realne 256;] - transfery z www 30-32kb, na DC tez mozna
    > tyle osiagnac choc przecietnie mam "tylko" ca. 25kb

    to w Sieradzu jest DC, od kiedy? ponieważ zarzekali się, że nie będzie.

    Date: Sun, 18 Jul 2004 22:39:57 +0200
    From: Rafal Wozniak <admin [at] sie.vectranet.pl>
    Newsgroups: vectranet.sie.admin
    Subject: Re: dc++

    ---------------- Początek ----------------

    > Wiem ze zanudzam moze pana tym ... moim stalymi pytaniami o dc++ ale...
    > czy moze jednak jest choc cien szansy aby powastal hub vectranetu
    > Sieradz? Wiekszosc sieci ma cos takiego... POZDRAWIAM.

    Nie będę Cię trzymał dalej w niepewności: na pewno nie powstanie. Nie męcz
    nas dalej o to. To zbyt śliska sprawa, nie możemy sobie na to pozwolić.

    ----------------- Koniec -----------------

    czy DC to faktycznie śliska sprawa?
    (tak tylko pytam żeby nie było OT)

    --
    RomekSz ____________________ http://sqadaq.tk/ ________________ ICQ 38248653
    I guess I've been wrong all my life, but so have billions of other people...

  • 25. Data: 2005-05-12 18:23:18
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 11 May 2005 17:37:23 +0200,
    aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl> screamed:
    > Zamowilem sobie u nich usluge dostepu do Internetu przez siec kablowa - na
    > fakturze stoi *do 256kbps*, a tymczasem transfery (przy maksymalnym
    > dociazeniu lacza wszystkim czym sie da) wygladaja tak, jak na ponizszych
    > obrazkach (gorna granica - 32kB/s <=> 256kbps):
    > http://www.elb.vectranet.pl/~aknot/transfer_sredni.j
    pg
    > http://www.elb.vectranet.pl/~aknot/transfer_chwilowy
    .jpg

    Szczerze mówiąc mam identyczny pakiet tylko w .kie. i w zasadzie
    górny pułap mam zawsze. IMHO jest to jedna z lepiej zbalansowanych sieci
    za te pieniądze jakie widziałem...

    Artur

    ps. nie, nie testuje prędkości numionowym barachłem...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 20:21:44 user up 10609 days, 8:16, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I am not asking you to live in sin, just visit for a while.

  • 26. Data: 2005-05-12 18:38:11
    Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>

    [ciach]

> [...]
    >>

    > Szczerze mówiąc mam identyczny pakiet tylko w .kie. i w zasadzie
    > górny pułap mam zawsze. IMHO jest to jedna z lepiej zbalansowanych sieci

    Po czesci sie zgodze, podpytalem znajomkow z:
    - Belchatowa
    - Sieradza (na grupie zreszta ktos sie z Sieradza tez wypowiedzial)

    I z pelna stanowczoscia moge powiedziec, ze u nich to faktycznie chodzi
    (wlaczajac w to testy "numionowym barachlem" dajace przyzwoitsze wyniki niz
    u mnie).

    Sprawdzilem tez, co tam ciekawego u znajomych korzystjacych z lacz
    vectranetu w moim miescie i... boje sie publicznie zacytowac ich opinii
    (sic!)
    Moze to wynika z braku konkurencji (wiadomo.. "trendy" jest stronic od
    tepsy, a dialog ma u nas skromna, acz rozbudowujaca sie infrastrukture)

    > Artur
    >
    > ps. nie, nie testuje prędkości numionowym barachłem...

> [...]

    To na obrazkach powyzej, jak pewnie wszystkim wiadomo nie sa testy z
    numiona jeno z pewnego monitorka/licznika pakietow dla windows. Diagnostyka
    pod uniksowatymi oesami daje podobne rezultaty.

    Wyniki testow on-line dodalem dla "efektu medialnego", chociaz sam nie ufam
    zbytnio ich wynikom.

    BTW. Czy moglbys zlamac swoje zasady i podac, co wypluwa Ci rzeczone
    "numionowe barachlo" i www.continuum.com.pl w trakcie testow?

  • 27. Data: 2005-05-12 20:22:19
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Pink wrote:

    > Tyle tylko, że w Neostradzie nie ma większych problemów z całkowitym
    > wysyceniem łącza.

    Narazie generalnie nie ma problemu, aczkowiek zgłaszały się i tu płaczące
    owieczki, że "tepsa be, bo mi Nerwozdrada słabo ciągnie".

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 28. Data: 2005-05-12 20:36:25
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    aknoT wrote:

    > Zaraz zaraz... Nie bojcie sie mnie uswiadomic, jezeli zle zrozumialem.
    > Prowider COKOLWIEK Sp. z o.o. ma siec w topologii 100BaseT, jednego
    > hosta z paroma wirtualkami np. www.cokolwieknet.pl,
    > router.cokolwieknet.pl itp podlaczony do ethernetu i do np. SDI.
    > Provider COKOLWIEK jest wiec ograniczony w tym co podaje jedynie
    > przepustowoscia lokalnego ethernetu (?), bo takiz jest dostep do
    > serwerow w sieci providera.

    Przejaskrawiłeś sytuację i to strasznie, ale jeśli taki łonabi prowajder Ci
    powie, że ma sieć 100BaseT to nie skłamie niestety i może Ci sprzedać dostęp
    do _swojej_ sieci 100Mbps przemilczając najspokojniej w świecie czym dalej
    łączy się ze światem. Oczywiście takie podejście uważam za nieuczciwe,
    babolskie i szerokim łukiem omijałbym "dostawców internetu" co mniej lub
    bardziej zręcznie wymigują się od odpowiedzi, czym/kim konkretnie łączą się
    dalej w świat.

  • 29. Data: 2005-05-13 06:49:18
    Od: Rafal Wozniak <n...@r...wozniak.name>

    Romuald Szcześniak wrote:

    > to w Sieradzu jest DC, od kiedy? ponieważ zarzekali się, że nie będzie.

    mógł lokalnie user postawić, ale provider tego nie zapewnia.

    --
    http://www.rafal.wozniak.name

  • 30. Data: 2005-05-13 07:01:51
    Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>

    [ciach]

> [...]
    > bardziej zręcznie wymigują się od odpowiedzi, czym/kim konkretnie łączą się

    Fakt, uzylem satyrycznego przejaskrawienia i podalem przyklad hmm...
    skrajny, ale kierowalem sie zdaniem (cytuje wyjatek z porzedniego Twojego
    posta) "Sprawdzenie parametrów łącza powinno odbyć się do jakiegoś
    serwera stojącego w sieci danego prowajdera"