-
21. Data: 2014-12-16 19:26:43
Temat: Re: VW New Beetle - Nowy Garbus
Od: "wowa" <w...@g...pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:m6nra1$oj0$...@d...me...
"wowa" <w...@g...pl> wrote in message
news:548f1d70$0$2657$65785112@news.neostrada.pl...
>> Kabrioletu nie kupuje się po to aby dobrze w nim wyglądać
>> tylko po to, aby cieszyć się jazdą pełną miłego przewiewu
>> i miłego słoneczka w upalne dni... W okolicach Chicago dużo
>> jest słonecznych dni od wczesnej wiosny do bardzo późnej jesieni.
>
> Acha... I przed każdą jazdą będziesz się smarował kremem z filtrami :)
Bez przesady...
Nie smaruje się przed wyjściem na spacer czy rower, dlaczego
miałbym się nagle zacząć smarować przed jazdą kabrioletem?
Bo praży :( Jeśli pamiętasz czasy bez klimy to przypomnij sobie jak
wyglądała Twa lewa ręka po dłuższej jeździe na wiosennym słońcu. I nie chcę
obrzydzić Ci tego auta, to tylko mój punkt widzenia i dotyczy wszystkich
kabrioletów.
Wojtek
-
22. Data: 2014-12-16 22:45:53
Temat: Re: VW New Beetle - Nowy Garbus
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:m6fpb8$781$...@d...me...
"Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote in message
news:m6f0rp$3t4$1@speranza.aioe.org...
> W dniu 2014-12-12 15:21, P.B. pisze:> Dnia Fri, 12 Dec 2014 15:02:35
> +0100, Liwiusz napis
> >>
>> >> W sukienkach też chodzisz?
> >
> > Ciii... On ma iPhone!
> >
>
>> iPhone, Beetle, jeszcze ray banów brakuje 8)
>Co to jest ray banów?
Nie tak się po polsku odmienia.
-
23. Data: 2014-12-17 01:10:02
Temat: Re: VW New Beetle - Nowy Garbus
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Ghost" <g...@e...com> wrote in message
news:5490a81d$0$2655$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:m6fpb8$781$...@d...me...
>
> "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote in message
> news:m6f0rp$3t4$1@speranza.aioe.org...
>> W dniu 2014-12-12 15:21, P.B. pisze:> Dnia Fri, 12 Dec 2014 15:02:35
>> +0100, Liwiusz napis
>> >>
>>> >> W sukienkach też chodzisz?
>> >
>> > Ciii... On ma iPhone!
>> >
>>
>>> iPhone, Beetle, jeszcze ray banów brakuje 8)
>
>>Co to jest ray banów?
>
> Nie tak się po polsku odmienia.
Jak to zwykle u Ghosta - trafnie i na temat grupy... :-)))
-
24. Data: 2014-12-17 01:12:07
Temat: Re: VW New Beetle - Nowy Garbus
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"wowa" <w...@g...pl> wrote in message
news:54907961$0$2662$65785112@news.neostrada.pl...
>> Acha... I przed każdą jazdą będziesz się smarował kremem z filtrami :)
>
> Bez przesady...
> Nie smaruje się przed wyjściem na spacer czy rower, dlaczego
> miałbym się nagle zacząć smarować przed jazdą kabrioletem?
>
> Bo praży :( Jeśli pamiętasz czasy bez klimy to przypomnij sobie jak
> wyglądała Twa lewa ręka po dłuższej jeździe na wiosennym słońcu.
> I nie chcę obrzydzić Ci tego auta, to tylko mój punkt widzenia
> i dotyczy wszystkich kabrioletów.
Rozumiem Wojtku - ale kabriolet ma tą zaletę że dach można
zawsze założyć, w normalnym aucie dachu zdjąć nie da się...
Więc jak będzie za bardzo prażyć lub pogoda nie będzie jak
należy to dach można zamknąć - to nie jest jakaś Honda Del Sol,
gdzie dach jest twardy, metalowy, trzeba zdjąć i do bagażnika
się nie zmieści - jak zdejmiesz i zostawisz dach w garażu
i złapie Cię po drodze deszcz to masz "przechlapane" - dosłownie.
Nie w convertible :-)
-
25. Data: 2014-12-17 12:04:46
Temat: Re: VW New Beetle - Nowy Garbus
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2014-12-14 o 01:03, Pszemol pisze:
>>> Mam na oku 2006 VW Beetle Cabriolet z silnikiem I5 2.5 litra.
>>> Czyli 5-cylindrowy (!?) wolnossący (bez turbo) maly przebieg 54k km.
>>>
>>> Jak się ma ich niezawodność w porównaniu z Jettą/Golfem/Passatem?
>> Samochodu ogólnie?
>> To jest inaczej oblachowany Golf, więc nie ma różnicy.
> Acha... no to fajnie. A Golfy robi się w wersji z takim motorkiem?
Na USA - są. W eu się rzadko spotyka.
>> Silnika?
>> To ten sam, tylko że (raczej) w beetlu karbriolecie nikt go nie cisnął
>> na maksa nonstop, więc powinien być mniej zmęczony.
> Czemu sądzisz że cabrioleta nikt nie cisnął? :-)
No "nie na maksa" zapewne, bo a) drogi zabraknie b) hałas i wicher głowe
urywa c) sztywność i prowadzenie nie te, co w zwykłej budzie
> I o co chodzi z tym 5-cylindrowym silnikiem - czy tam każdy
> cylinder strzela w innym czasie? Bo chyba nie idą parami,
> jak w I4 skoro cylindrów jest nieparzysta ilość?
tak, idą z przesunięciem pewnym. Stąd bardzo przyjemny dźwięk tych
silników.
> Tak, zdecydowanie automat. Mieszkam w USA, tu się takimi jeździ ;-)
>> Ale sam sens kabrioletu (w naszych warunkach klimatycznych)...
Cóż, nie wiedziałem że USA, pisałem o warunkach polskich, trochę różnica
czy Sosnowiec czy Chicago ;)
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
26. Data: 2014-12-17 13:30:38
Temat: Re: VW New Beetle - Nowy Garbus
Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>
W dniu 2014-12-15 o 10:04, Vlad The Ripper pisze:
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:m6drog$p1e$1@dont-email.me...
>> Jakie są przeważające opinie o tych samochodach?
>> Mam na oku 2006 VW Beetle Cabriolet z silnikiem I5 2.5 litra.
>> Czyli 5-cylindrowy (!?) wolnossący (bez turbo) maly przebieg 54k km.
>> Jak się ma ich niezawodność w porównaniu z Jettą/Golfem/Passatem?
>> A jak w porównaniu z Hondą lub Toyotą?
>> Jakie są najczęstrze usterki i na co zwracać szczególną uwagę przy
>> zakupie prawie 10-letniej używki?
>
> Silnik 2,5 wolnossący nie wystepował (bądź bardzo rzadko występował) w
> europejskich wersjach VW. To produkcja typowo na Amerykę. Myslę, że
> opini lepiej poszukać na forach USA lub kanadyjskich.
> W europejskich wersjach stosowano jako odpowiednik 5 cylindrowy
> wolnossący 2,3 V5 o mocach 150/170KM.
chyba R5? bo jak nieparzystą liczę cylindrów ustawić w V???
-
27. Data: 2014-12-17 13:33:24
Temat: Re: VW New Beetle - Nowy Garbus
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"BartekK" <s...@d...org> wrote in message
news:m6ro62$g61$1@node1.news.atman.pl...
> W dniu 2014-12-14 o 01:03, Pszemol pisze:
>>>> Mam na oku 2006 VW Beetle Cabriolet z silnikiem I5 2.5 litra.
>>>> Czyli 5-cylindrowy (!?) wolnossący (bez turbo) maly przebieg 54k km.
>>>>
>>>> Jak się ma ich niezawodność w porównaniu z Jettą/Golfem/Passatem?
>>> Samochodu ogólnie?
>>> To jest inaczej oblachowany Golf, więc nie ma różnicy.
>> Acha... no to fajnie. A Golfy robi się w wersji z takim motorkiem?
> Na USA - są. W eu się rzadko spotyka.
No tak, bo pojemność skokowa większa niż 2000cm3 => kara z ubezpieczalni.
Stąd ta popularność silników z turbo i prawie wszystkie mają 1998cm3 :-)
>>> Silnika?
>>> To ten sam, tylko że (raczej) w beetlu karbriolecie nikt go nie cisnął
>>> na maksa nonstop, więc powinien być mniej zmęczony.
>> Czemu sądzisz że cabrioleta nikt nie cisnął? :-)
> No "nie na maksa" zapewne, bo a) drogi zabraknie b) hałas i wicher
> głowe urywa c) sztywność i prowadzenie nie te, co w zwykłej budzie
Czemu każdy sobie myśli, że te samochody MUSISZ prowadzić
z otwartym dachem? :-) Jak dach zamkniesz to wicher Ci nic nie urywa.
Można wtedy cisnąć na maksa :-)
>> I o co chodzi z tym 5-cylindrowym silnikiem - czy tam każdy
>> cylinder strzela w innym czasie? Bo chyba nie idą parami,
>> jak w I4 skoro cylindrów jest nieparzysta ilość?
> tak, idą z przesunięciem pewnym. Stąd bardzo przyjemny dźwięk tych
> silników.
Jeszcze nie przysłuchiwałem się... może w tą sobotę.
A może dziś? Zobaczę...
>> Tak, zdecydowanie automat. Mieszkam w USA, tu się takimi jeździ ;-)
>>> Ale sam sens kabrioletu (w naszych warunkach klimatycznych)...
> Cóż, nie wiedziałem że USA, pisałem o warunkach polskich, trochę różnica
> czy Sosnowiec czy Chicago ;)
No zgadza się. Albo czy Chicago czy La Jolla/San Diego, California.
Bo to też jest duża, duża różnica dla cabrio - na niekorzyść Chicago.
-
28. Data: 2014-12-17 15:16:37
Temat: Re: VW New Beetle - Nowy Garbus
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
news:m6rt36$fsi$1@pippin.nask.net.pl...
> W dniu 2014-12-15 o 10:04, Vlad The Ripper pisze:
>> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
>> news:m6drog$p1e$1@dont-email.me...
>>> Jakie są przeważające opinie o tych samochodach?
>>> Mam na oku 2006 VW Beetle Cabriolet z silnikiem I5 2.5 litra.
>>> Czyli 5-cylindrowy (!?) wolnossący (bez turbo) maly przebieg 54k km.
>>> Jak się ma ich niezawodność w porównaniu z Jettą/Golfem/Passatem?
>>> A jak w porównaniu z Hondą lub Toyotą?
>>> Jakie są najczęstrze usterki i na co zwracać szczególną uwagę przy
>>> zakupie prawie 10-letniej używki?
>> Silnik 2,5 wolnossący nie wystepował (bądź bardzo rzadko występował) w
>> europejskich wersjach VW. To produkcja typowo na Amerykę. Myslę, że opini
>> lepiej poszukać na forach USA lub kanadyjskich.
>> W europejskich wersjach stosowano jako odpowiednik 5 cylindrowy
>> wolnossący 2,3 V5 o mocach 150/170KM.
> chyba R5? bo jak nieparzystą liczę cylindrów ustawić w V???
Jak na załączonych obrazkach:
http://motokiller.pl/56630
-
29. Data: 2014-12-17 15:32:08
Temat: Re: VW New Beetle - Nowy Garbus
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Vlad,
Wednesday, December 17, 2014, 3:16:37 PM, you wrote:
>>>> Jakie są przeważające opinie o tych samochodach?
>>>> Mam na oku 2006 VW Beetle Cabriolet z silnikiem I5 2.5 litra.
>>>> Czyli 5-cylindrowy (!?) wolnossący (bez turbo) maly przebieg 54k km.
>>>> Jak się ma ich niezawodność w porównaniu z Jettą/Golfem/Passatem?
>>>> A jak w porównaniu z Hondą lub Toyotą?
>>>> Jakie są najczęstrze usterki i na co zwracać szczególną uwagę przy
>>>> zakupie prawie 10-letniej używki?
>>> Silnik 2,5 wolnossący nie wystepował (bądź bardzo rzadko występował) w
>>> europejskich wersjach VW. To produkcja typowo na Amerykę. Myslę, że opini
>>> lepiej poszukać na forach USA lub kanadyjskich.
>>> W europejskich wersjach stosowano jako odpowiednik 5 cylindrowy
>>> wolnossący 2,3 V5 o mocach 150/170KM.
>> chyba R5? bo jak nieparzystą liczę cylindrów ustawić w V???
> Jak na załączonych obrazkach:
> http://motokiller.pl/56630
Płaska głowica - czy tłoki mają skośne denka czy też cylindry są
ustawione prostopadle do głowicy? Jeśli to drugie, to jest to R5 z
poprzesuwanymi cylindrami a nie V5 :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
30. Data: 2014-12-17 16:22:20
Temat: Re: VW New Beetle - Nowy Garbus
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Hello Vlad,
>>>> W europejskich wersjach stosowano jako odpowiednik 5 cylindrowy
>>>> wolnossący 2,3 V5 o mocach 150/170KM.
>>> chyba R5? bo jak nieparzystą liczę cylindrów ustawić w V???
>> Jak na załączonych obrazkach:
>> http://motokiller.pl/56630
>Płaska głowica - czy tłoki mają skośne denka czy też cylindry są
>ustawione prostopadle do głowicy? Jeśli to drugie, to jest to R5 z
>poprzesuwanymi cylindrami a nie V5 :(
Ale cylindry sa skosnie do siebie :)
Takie zboczenie VW - pamietasz ze oni robia VR6 i nie wiedza - V czy R
:-)
A z innych wynalazkow VW
http://vogel.nazwa.pl/artykul_772.html?p=15
pierwsze zdjecie ... czy to jest HEMI ? :-)
J.