-
1. Data: 2011-10-24 09:10:10
Temat: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Od: s2k <s...@d...pl>
Witam
Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy 2000
a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak że ledwo
idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160 nic się nie
trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na postoju, bez
wbitego biegu w całym zakresie obrotów.
Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!
-
2. Data: 2011-10-24 09:34:22
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "s2k"
> Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy
> 2000 a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
> że ledwo idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160
> nic się nie trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na
> postoju, bez wbitego biegu w całym zakresie obrotów.
> Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!
Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?
-
3. Data: 2011-10-24 10:22:51
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On 24 Paź, 09:34, Przemysław Czaja <p...@p...fm> wrote:
> Użytkownik "s2k"
>
> > Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy
> > 2000 a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
> > że ledwo idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160
> > nic się nie trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na
> > postoju, bez wbitego biegu w całym zakresie obrotów.
> > Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!
>
> Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?
Nie wydaje mi się.
Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.
Może być też i poluzowana któraś łapa od poduszki - efekt będzie
podobny.
Dużo rzeczy może takie zachowanie powodować, trudno stwierdzić bez
obmacania co to jest w tym przypadku.
Pozdrawiam !!
PS: Do tego wszystkiego dodałbym łącznik elastyczny wydechu do
sprawdzenia, i wszystkie gumy mocujące wydech ;)
-
4. Data: 2011-10-24 13:11:10
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Od: s2k <s...@d...pl>
W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze:
> On 24 Paź, 09:34, Przemysław Czaja<p...@p...fm> wrote:
>> Użytkownik "s2k"
>>
>>> Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy
>>> 2000 a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
>>> że ledwo idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160
>>> nic się nie trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na
>>> postoju, bez wbitego biegu w całym zakresie obrotów.
>>> Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!
>>
>> Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?
>
> Nie wydaje mi się.
> Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
> Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.
>
> Może być też i poluzowana któraś łapa od poduszki - efekt będzie
> podobny.
>
> Dużo rzeczy może takie zachowanie powodować, trudno stwierdzić bez
> obmacania co to jest w tym przypadku.
>
> Pozdrawiam !!
>
> PS: Do tego wszystkiego dodałbym łącznik elastyczny wydechu do
> sprawdzenia, i wszystkie gumy mocujące wydech ;)
Po dokręcać śruby poduszek? Jak stwierdzić że poduszka/ łapa jest
urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, żeby co
kol wiek zobaczyć pół samochodu trzeba rozkręcić.
-
5. Data: 2011-10-24 14:13:09
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On 24 Paź, 13:11, s2k <s...@d...pl> wrote:
> W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > On 24 Paź, 09:34, Przemysław Czaja<p...@p...fm> wrote:
> >> Użytkownik "s2k"
>
> >>> Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy
> >>> 2000 a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
> >>> że ledwo idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160
> >>> nic się nie trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na
> >>> postoju, bez wbitego biegu w całym zakresie obrotów.
> >>> Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!
>
> >> Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?
>
> > Nie wydaje mi się.
> > Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
> > Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.
>
> > Może być też i poluzowana któraś łapa od poduszki - efekt będzie
> > podobny.
>
> > Dużo rzeczy może takie zachowanie powodować, trudno stwierdzić bez
> > obmacania co to jest w tym przypadku.
>
> > Pozdrawiam !!
>
> > PS: Do tego wszystkiego dodałbym łącznik elastyczny wydechu do
> > sprawdzenia, i wszystkie gumy mocujące wydech ;)
>
> Po dokręcać śruby poduszek? Jak stwierdzić że poduszka/ łapa jest
> urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, żeby co
> kol wiek zobaczyć pół samochodu trzeba rozkręcić.
Po co pół ?? Osłonę silnika wystarczy od spodu zdjąć, a to nie
rozbieranie połowy wozu ;)
Najprościej maska w górę, zaciągasz ręczny i próbujesz ruszyć a ktoś z
boku obserwuje czy silnik za mocno się nie wychyla ;) 1 - wsteczny, to
czasami wystarczy do zweryfikowania.
Jeśli są poduszki hydrauliczne to należy luknąć czy nic z nich nie
wycieka, jak wycieka to do wyrzucenia.
W Golfie 3 częstą przypadłością było buczenie w okolicach 3000rpm, ja
w swoim byłym zlikwidowałem owe buczenie (jakby miało coś za chwilę
spod deski wylecieć) na jakieś ~10kkm ;) później nie chciało mi się
szukać czego dokręcenie likwidowało ten efekt, a nawymieniałem się
sporo.
Czasami pomaga poluzowanie łap i lekkie ruszenie w jedną to w drugą
stronę, ustawienie optymalne silnika i wtedy skręcenie.
Jak był bity i jest źle zrobiony to nic nie zrobisz, możesz przyjąć że
tttm - ten typ tak ma.
Obejrzyj łącznik elastyczny wydechu i wieszaki, któryś może pękł i
wydech leży na belce zawieszenia z tyłu i buczy w pewnym zakresie
obrotów, wiem że potrafi buczeć w 1,9 strasznie, a w 1,4 jako że m
ajeszcze większe wibracje wszak to 3 cylindry może być tylko jeszcze
gorzej.
Pozdrawiam !
PS:
Więcej nie pomogę, swoją przygodę z TDI zakończyłem w kwietniu tego
roku ;)
-
6. Data: 2011-10-24 15:11:57
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Od: s2k <s...@d...pl>
W dniu 2011-10-24 14:13, Czarek Daniluk pisze:
> On 24 Paź, 13:11, s2k<s...@d...pl> wrote:
>> W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze:
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>> On 24 Paź, 09:34, Przemysław Czaja<p...@p...fm> wrote:
>>>> Użytkownik "s2k"
>>
>>>>> Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy
>>>>> 2000 a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
>>>>> że ledwo idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160
>>>>> nic się nie trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na
>>>>> postoju, bez wbitego biegu w całym zakresie obrotów.
>>>>> Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!
>>
>>>> Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?
>>
>>> Nie wydaje mi się.
>>> Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
>>> Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.
>>
>>> Może być też i poluzowana któraś łapa od poduszki - efekt będzie
>>> podobny.
>>
>>> Dużo rzeczy może takie zachowanie powodować, trudno stwierdzić bez
>>> obmacania co to jest w tym przypadku.
>>
>>> Pozdrawiam !!
>>
>>> PS: Do tego wszystkiego dodałbym łącznik elastyczny wydechu do
>>> sprawdzenia, i wszystkie gumy mocujące wydech ;)
>>
>> Po dokręcać śruby poduszek? Jak stwierdzić że poduszka/ łapa jest
>> urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, żeby co
>> kol wiek zobaczyć pół samochodu trzeba rozkręcić.
>
> Po co pół ?? Osłonę silnika wystarczy od spodu zdjąć, a to nie
> rozbieranie połowy wozu ;)
> Najprościej maska w górę, zaciągasz ręczny i próbujesz ruszyć a ktoś z
> boku obserwuje czy silnik za mocno się nie wychyla ;) 1 - wsteczny, to
> czasami wystarczy do zweryfikowania.
> Jeśli są poduszki hydrauliczne to należy luknąć czy nic z nich nie
> wycieka, jak wycieka to do wyrzucenia.
>
> W Golfie 3 częstą przypadłością było buczenie w okolicach 3000rpm, ja
> w swoim byłym zlikwidowałem owe buczenie (jakby miało coś za chwilę
> spod deski wylecieć) na jakieś ~10kkm ;) później nie chciało mi się
> szukać czego dokręcenie likwidowało ten efekt, a nawymieniałem się
> sporo.
>
> Czasami pomaga poluzowanie łap i lekkie ruszenie w jedną to w drugą
> stronę, ustawienie optymalne silnika i wtedy skręcenie.
>
> Jak był bity i jest źle zrobiony to nic nie zrobisz, możesz przyjąć że
> tttm - ten typ tak ma.
>
> Obejrzyj łącznik elastyczny wydechu i wieszaki, któryś może pękł i
> wydech leży na belce zawieszenia z tyłu i buczy w pewnym zakresie
> obrotów, wiem że potrafi buczeć w 1,9 strasznie, a w 1,4 jako że m
> ajeszcze większe wibracje wszak to 3 cylindry może być tylko jeszcze
> gorzej.
>
> Pozdrawiam !
>
> PS:
> Więcej nie pomogę, swoją przygodę z TDI zakończyłem w kwietniu tego
> roku ;)
Wszystko działało pięknie, przejechałem 1000 km. Ruszyłem do domu a tu
takie klocki, już widziałem lawete, jednak powyżej 100km/h przestało
trzęść i tak dojechałem do domu, pilnując by nie jechać wolniej niż 100
km/h stąd wątpie że to kwestja wcześniejszych przejśc samochodu.
-
7. Data: 2011-10-24 15:59:04
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Czarek Daniluk"
>> Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?
>Nie wydaje mi się.
>Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
>Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.
Zwróciłeś uwagę, że w opisywanej sytuacji drgania są związane z
prędkością a nie obrotami silnika? Dlaczego nie trzęsie na niższych
biegach w określonym zakresie obrotów, tylko dokładnie w zakresie
60-90km/h? Dokładnie tak zachowywała mi się skoda 105, gdy wytrzaskały
się plastikowe podkładki w drązkach. Po przekroczeniu pewnej prędkości
koła się stabilizowały.
-
8. Data: 2011-10-24 16:10:35
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Od: to <t...@x...abc>
begin s2k
> Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy 2000
> a 3000 rpm.
To pewnie szatan.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
9. Data: 2011-10-24 17:19:02
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Od: s2k <s...@d...pl>
W dniu 2011-10-24 15:59, Przemysław Czaja pisze:
>
> Użytkownik "Czarek Daniluk"
>
>>> Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?
>
>> Nie wydaje mi się.
>> Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
>> Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.
>
> Zwróciłeś uwagę, że w opisywanej sytuacji drgania są związane z
> prędkością a nie obrotami silnika? Dlaczego nie trzęsie na niższych
> biegach w określonym zakresie obrotów, tylko dokładnie w zakresie
> 60-90km/h? Dokładnie tak zachowywała mi się skoda 105, gdy wytrzaskały
> się plastikowe podkładki w drązkach. Po przekroczeniu pewnej prędkości
> koła się stabilizowały.
Miałeś luz na kole? Łapie za koło i próbuje lewo prawo i nie ma luzu.
-
10. Data: 2011-10-24 23:36:39
Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "s2k"
> Miałeś luz na kole? Łapie za koło i próbuje lewo prawo i nie ma luzu.
Czyli moja teoria bierze w łeb :) u mnie był luz
Pozdrówki.