  • 1. Data: 2011-10-24 09:10:10
    Temat: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
    Od: s2k <s...@d...pl>

    Witam

    Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy 2000
    a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak że ledwo
    idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160 nic się nie
    trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na postoju, bez
    wbitego biegu w całym zakresie obrotów.
    Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!

  • 2. Data: 2011-10-24 09:34:22
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "s2k"

> [...]
    > postoju, bez wbitego biegu w całym zakresie obrotów.
    > Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!

    Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?

  • 3. Data: 2011-10-24 10:22:51
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 24 Paź, 09:34, Przemysław Czaja <p...@p...fm> wrote:
    > Użytkownik "s2k"

    > Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?

    Nie wydaje mi się.
    Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
    Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.

    Może być też i poluzowana któraś łapa od poduszki - efekt będzie
    podobny.

    Dużo rzeczy może takie zachowanie powodować, trudno stwierdzić bez
    obmacania co to jest w tym przypadku.

    Pozdrawiam !!

    PS: Do tego wszystkiego dodałbym łącznik elastyczny wydechu do
    sprawdzenia, i wszystkie gumy mocujące wydech ;)

  • 4. Data: 2011-10-24 13:11:10
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze:

> [...]
    >
    > PS: Do tego wszystkiego dodałbym łącznik elastyczny wydechu do
    > sprawdzenia, i wszystkie gumy mocujące wydech ;)

    Po dokręcać śruby poduszek? Jak stwierdzić że poduszka/ łapa jest
    urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, żeby co
    kol wiek zobaczyć pół samochodu trzeba rozkręcić.

  • 5. Data: 2011-10-24 14:13:09
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 24 Paź, 13:11, s2k <s...@d...pl> wrote:

    > Po dokręcać śruby poduszek? Jak stwierdzić że poduszka/ łapa jest
    > urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, żeby co
    > kol wiek zobaczyć pół samochodu trzeba rozkręcić.

    Po co pół ?? Osłonę silnika wystarczy od spodu zdjąć, a to nie
    rozbieranie połowy wozu ;)
    Najprościej maska w górę, zaciągasz ręczny i próbujesz ruszyć a ktoś z
    boku obserwuje czy silnik za mocno się nie wychyla ;) 1 - wsteczny, to
    czasami wystarczy do zweryfikowania.
    Jeśli są poduszki hydrauliczne to należy luknąć czy nic z nich nie
    wycieka, jak wycieka to do wyrzucenia.

    W Golfie 3 częstą przypadłością było buczenie w okolicach 3000rpm, ja
    w swoim byłym zlikwidowałem owe buczenie (jakby miało coś za chwilę
    spod deski wylecieć) na jakieś ~10kkm ;) później nie chciało mi się
    szukać czego dokręcenie likwidowało ten efekt, a nawymieniałem się
    sporo.

    Czasami pomaga poluzowanie łap i lekkie ruszenie w jedną to w drugą
    stronę, ustawienie optymalne silnika i wtedy skręcenie.

    Jak był bity i jest źle zrobiony to nic nie zrobisz, możesz przyjąć że
    tttm - ten typ tak ma.

    Obejrzyj łącznik elastyczny wydechu i wieszaki, któryś może pękł i
    wydech leży na belce zawieszenia z tyłu i buczy w pewnym zakresie
    obrotów, wiem że potrafi buczeć w 1,9 strasznie, a w 1,4 jako że m
    ajeszcze większe wibracje wszak to 3 cylindry może być tylko jeszcze
    gorzej.

    Pozdrawiam !

    PS:
    Więcej nie pomogę, swoją przygodę z TDI zakończyłem w kwietniu tego
    roku ;)

  • 6. Data: 2011-10-24 15:11:57
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-10-24 14:13, Czarek Daniluk pisze:

> [...]
    >
    > Pozdrawiam !
    >
    > PS:
    > Więcej nie pomogę, swoją przygodę z TDI zakończyłem w kwietniu tego

    Wszystko działało pięknie, przejechałem 1000 km. Ruszyłem do domu a tu
    takie klocki, już widziałem lawete, jednak powyżej 100km/h przestało
    trzęść i tak dojechałem do domu, pilnując by nie jechać wolniej niż 100
    km/h stąd wątpie że to kwestja wcześniejszych przejśc samochodu.

  • 7. Data: 2011-10-24 15:59:04
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Czarek Daniluk"

    >Nie wydaje mi się.
    >Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
    >Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.

    Zwróciłeś uwagę, że w opisywanej sytuacji drgania są związane z
    prędkością a nie obrotami silnika? Dlaczego nie trzęsie na niższych
    biegach w określonym zakresie obrotów, tylko dokładnie w zakresie
    60-90km/h? Dokładnie tak zachowywała mi się skoda 105, gdy wytrzaskały
    się plastikowe podkładki w drązkach. Po przekroczeniu pewnej prędkości
    koła się stabilizowały.

  • 8. Data: 2011-10-24 16:10:35
    Od: to <t...@x...abc>

    begin s2k

    > Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy 2000
    > a 3000 rpm.

    To pewnie szatan.

  • 9. Data: 2011-10-24 17:19:02
    Od: s2k <s...@d...pl>

> [...]
    > 60-90km/h? Dokładnie tak zachowywała mi się skoda 105, gdy wytrzaskały
    > się plastikowe podkładki w drązkach. Po przekroczeniu pewnej prędkości

    Miałeś luz na kole? Łapie za koło i próbuje lewo prawo i nie ma luzu.

  • 10. Data: 2011-10-24 23:36:39
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "s2k"

    > Miałeś luz na kole? Łapie za koło i próbuje lewo prawo i nie ma luzu.

    Czyli moja teoria bierze w łeb :) u mnie był luz

    Pozdrówki.