eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyVW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpmRe: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin2!gobli
    n.stu.neva.ru!mpls-nntp-01.inet.qwest.net!feed.news.qwest.net!mpls-nntp-08.inet
    .qwest.net!216.196.98.145.MISMATCH!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.d
    ca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.google.com!n13g2000vbv.googlegroups.
    com!not-for-mail
    From: Czarek Daniluk <c...@c...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
    Date: Mon, 24 Oct 2011 05:13:09 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 91
    Message-ID: <a...@n...googlegroups.com>
    References: <4ea50f65$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
    <j834ev$8tb$1@mx1.internetia.pl>
    <d...@g...googlegroups.com>
    <4ea547d3$0$8442$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77.79.235.235
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1319458390 14793 127.0.0.1 (24 Oct 2011 12:13:10 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Oct 2011 12:13:10 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: n13g2000vbv.googlegroups.com; posting-host=77.79.235.235;
    posting-account=I4ZO3QoAAAA01l0p8Kn5DQyobuawlUun
    User-Agent: G2/1.0
    X-Google-Web-Client: true
    X-Google-Header-Order: HUALESNKRC
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:5.0) Gecko/20100101
    Firefox/5.0,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408724
    [ ukryj nagłówki ]

    On 24 Paź, 13:11, s2k <s...@d...pl> wrote:
    > W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze:
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > > On 24 Paź, 09:34, Przemysław Czaja<p...@p...fm>  wrote:
    > >> Użytkownik "s2k"
    >
    > >>> Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy
    > >>> 2000 a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
    > >>> że ledwo idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160
    > >>> nic się nie trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na
    > >>> postoju,  bez wbitego biegu w całym zakresie obrotów.
    > >>> Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!
    >
    > >> Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?
    >
    > > Nie wydaje mi się.
    > > Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
    > > Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.
    >
    > > Może być też i poluzowana któraś łapa od poduszki - efekt będzie
    > > podobny.
    >
    > > Dużo rzeczy może takie zachowanie powodować, trudno stwierdzić bez
    > > obmacania co to jest w tym przypadku.
    >
    > > Pozdrawiam !!
    >
    > > PS: Do tego wszystkiego dodałbym łącznik elastyczny wydechu do
    > > sprawdzenia, i wszystkie gumy mocujące wydech ;)
    >
    > Po dokręcać śruby poduszek? Jak stwierdzić że poduszka/ łapa jest
    > urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, żeby co
    > kol wiek zobaczyć pół samochodu trzeba rozkręcić.

    Po co pół ?? Osłonę silnika wystarczy od spodu zdjąć, a to nie
    rozbieranie połowy wozu ;)
    Najprościej maska w górę, zaciągasz ręczny i próbujesz ruszyć a ktoś z
    boku obserwuje czy silnik za mocno się nie wychyla ;) 1 - wsteczny, to
    czasami wystarczy do zweryfikowania.
    Jeśli są poduszki hydrauliczne to należy luknąć czy nic z nich nie
    wycieka, jak wycieka to do wyrzucenia.

    W Golfie 3 częstą przypadłością było buczenie w okolicach 3000rpm, ja
    w swoim byłym zlikwidowałem owe buczenie (jakby miało coś za chwilę
    spod deski wylecieć) na jakieś ~10kkm ;) później nie chciało mi się
    szukać czego dokręcenie likwidowało ten efekt, a nawymieniałem się
    sporo.

    Czasami pomaga poluzowanie łap i lekkie ruszenie w jedną to w drugą
    stronę, ustawienie optymalne silnika i wtedy skręcenie.

    Jak był bity i jest źle zrobiony to nic nie zrobisz, możesz przyjąć że
    tttm - ten typ tak ma.

    Obejrzyj łącznik elastyczny wydechu i wieszaki, któryś może pękł i
    wydech leży na belce zawieszenia z tyłu i buczy w pewnym zakresie
    obrotów, wiem że potrafi buczeć w 1,9 strasznie, a w 1,4 jako że m
    ajeszcze większe wibracje wszak to 3 cylindry może być tylko jeszcze
    gorzej.

    Pozdrawiam !

    PS:
    Więcej nie pomogę, swoją przygodę z TDI zakończyłem w kwietniu tego
    roku ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: