-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin2!gobli
n.stu.neva.ru!mpls-nntp-01.inet.qwest.net!feed.news.qwest.net!mpls-nntp-08.inet
.qwest.net!216.196.98.145.MISMATCH!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.d
ca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.google.com!n13g2000vbv.googlegroups.
com!not-for-mail
From: Czarek Daniluk <c...@c...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
Date: Mon, 24 Oct 2011 05:13:09 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 91
Message-ID: <a...@n...googlegroups.com>
References: <4ea50f65$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
<j834ev$8tb$1@mx1.internetia.pl>
<d...@g...googlegroups.com>
<4ea547d3$0$8442$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 77.79.235.235
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1319458390 14793 127.0.0.1 (24 Oct 2011 12:13:10 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Oct 2011 12:13:10 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: n13g2000vbv.googlegroups.com; posting-host=77.79.235.235;
posting-account=I4ZO3QoAAAA01l0p8Kn5DQyobuawlUun
User-Agent: G2/1.0
X-Google-Web-Client: true
X-Google-Header-Order: HUALESNKRC
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:5.0) Gecko/20100101
Firefox/5.0,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408724
[ ukryj nagłówki ]On 24 Paź, 13:11, s2k <s...@d...pl> wrote:
> W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > On 24 Paź, 09:34, Przemysław Czaja<p...@p...fm> wrote:
> >> Użytkownik "s2k"
>
> >>> Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy
> >>> 2000 a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
> >>> że ledwo idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160
> >>> nic się nie trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na
> >>> postoju, bez wbitego biegu w całym zakresie obrotów.
> >>> Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!
>
> >> Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?
>
> > Nie wydaje mi się.
> > Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
> > Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.
>
> > Może być też i poluzowana któraś łapa od poduszki - efekt będzie
> > podobny.
>
> > Dużo rzeczy może takie zachowanie powodować, trudno stwierdzić bez
> > obmacania co to jest w tym przypadku.
>
> > Pozdrawiam !!
>
> > PS: Do tego wszystkiego dodałbym łącznik elastyczny wydechu do
> > sprawdzenia, i wszystkie gumy mocujące wydech ;)
>
> Po dokręcać śruby poduszek? Jak stwierdzić że poduszka/ łapa jest
> urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, żeby co
> kol wiek zobaczyć pół samochodu trzeba rozkręcić.
Po co pół ?? Osłonę silnika wystarczy od spodu zdjąć, a to nie
rozbieranie połowy wozu ;)
Najprościej maska w górę, zaciągasz ręczny i próbujesz ruszyć a ktoś z
boku obserwuje czy silnik za mocno się nie wychyla ;) 1 - wsteczny, to
czasami wystarczy do zweryfikowania.
Jeśli są poduszki hydrauliczne to należy luknąć czy nic z nich nie
wycieka, jak wycieka to do wyrzucenia.
W Golfie 3 częstą przypadłością było buczenie w okolicach 3000rpm, ja
w swoim byłym zlikwidowałem owe buczenie (jakby miało coś za chwilę
spod deski wylecieć) na jakieś ~10kkm ;) później nie chciało mi się
szukać czego dokręcenie likwidowało ten efekt, a nawymieniałem się
sporo.
Czasami pomaga poluzowanie łap i lekkie ruszenie w jedną to w drugą
stronę, ustawienie optymalne silnika i wtedy skręcenie.
Jak był bity i jest źle zrobiony to nic nie zrobisz, możesz przyjąć że
tttm - ten typ tak ma.
Obejrzyj łącznik elastyczny wydechu i wieszaki, któryś może pękł i
wydech leży na belce zawieszenia z tyłu i buczy w pewnym zakresie
obrotów, wiem że potrafi buczeć w 1,9 strasznie, a w 1,4 jako że m
ajeszcze większe wibracje wszak to 3 cylindry może być tylko jeszcze
gorzej.
Pozdrawiam !
PS:
Więcej nie pomogę, swoją przygodę z TDI zakończyłem w kwietniu tego
roku ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.11 15:11 s2k
- 24.10.11 15:59 Przemysław Czaja
- 24.10.11 16:10 to
- 24.10.11 17:19 s2k
- 24.10.11 23:36 Przemysław Czaja
- 25.10.11 01:15 scobowski
- 25.10.11 12:48 s2k
- 25.10.11 12:51 Jakub Witkowski
- 25.10.11 12:57 Jakub Witkowski
- 25.10.11 14:21 Czarek Daniluk
- 25.10.11 17:57 s2k
- 25.10.11 18:00 s2k
- 25.10.11 18:01 s2k
- 25.10.11 18:02 s2k
- 26.10.11 08:29 Czarek Daniluk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-02 Tusk idzie na rekord deportacji po 1989 [Będzie popyt na prawników]
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=