eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyVW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpmRe: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
  • Data: 2011-10-24 14:13:09
    Temat: Re: VW 1.4 tdi miota nadwoziem pomiędzy 2000 a 3000 rpm
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 24 Paź, 13:11, s2k <s...@d...pl> wrote:
    > W dniu 2011-10-24 10:22, Czarek Daniluk pisze:
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > > On 24 Paź, 09:34, Przemysław Czaja<p...@p...fm>  wrote:
    > >> Użytkownik "s2k"
    >
    > >>> Mam taki problem że VW Polo 1.4 tdi 2000r miota nadwoziem pomiędzy
    > >>> 2000 a 3000 rpm.Zaczyna się telepotanie od 60 km/h przy 80 miota tak
    > >>> że ledwo idzie wytrzymać, zanika powyżej 100 km/h. Przy 130-140-160
    > >>> nic się nie trzęsie, samochód przyspiesza płynnie. Nie telepie na
    > >>> postoju,  bez wbitego biegu w całym zakresie obrotów.
    > >>> Czy to poduszka silnika, łapa skrzyni czy dwu masa?!
    >
    > >> Bardziej wygląda na luzy w zawieszeniu - może końcówki drążków?
    >
    > > Nie wydaje mi się.
    > > Ja bym obstawiał na poduszki pod silnikiem.
    > > Któraś wybita i w pewnym przedziale obrotów układ napędowy wibruje.
    >
    > > Może być też i poluzowana któraś łapa od poduszki - efekt będzie
    > > podobny.
    >
    > > Dużo rzeczy może takie zachowanie powodować, trudno stwierdzić bez
    > > obmacania co to jest w tym przypadku.
    >
    > > Pozdrawiam !!
    >
    > > PS: Do tego wszystkiego dodałbym łącznik elastyczny wydechu do
    > > sprawdzenia, i wszystkie gumy mocujące wydech ;)
    >
    > Po dokręcać śruby poduszek? Jak stwierdzić że poduszka/ łapa jest
    > urwana/uszkodzona?! Za wiele nie pomacasz, wszystko zabudowane, żeby co
    > kol wiek zobaczyć pół samochodu trzeba rozkręcić.

    Po co pół ?? Osłonę silnika wystarczy od spodu zdjąć, a to nie
    rozbieranie połowy wozu ;)
    Najprościej maska w górę, zaciągasz ręczny i próbujesz ruszyć a ktoś z
    boku obserwuje czy silnik za mocno się nie wychyla ;) 1 - wsteczny, to
    czasami wystarczy do zweryfikowania.
    Jeśli są poduszki hydrauliczne to należy luknąć czy nic z nich nie
    wycieka, jak wycieka to do wyrzucenia.

    W Golfie 3 częstą przypadłością było buczenie w okolicach 3000rpm, ja
    w swoim byłym zlikwidowałem owe buczenie (jakby miało coś za chwilę
    spod deski wylecieć) na jakieś ~10kkm ;) później nie chciało mi się
    szukać czego dokręcenie likwidowało ten efekt, a nawymieniałem się
    sporo.

    Czasami pomaga poluzowanie łap i lekkie ruszenie w jedną to w drugą
    stronę, ustawienie optymalne silnika i wtedy skręcenie.

    Jak był bity i jest źle zrobiony to nic nie zrobisz, możesz przyjąć że
    tttm - ten typ tak ma.

    Obejrzyj łącznik elastyczny wydechu i wieszaki, któryś może pękł i
    wydech leży na belce zawieszenia z tyłu i buczy w pewnym zakresie
    obrotów, wiem że potrafi buczeć w 1,9 strasznie, a w 1,4 jako że m
    ajeszcze większe wibracje wszak to 3 cylindry może być tylko jeszcze
    gorzej.

    Pozdrawiam !

    PS:
    Więcej nie pomogę, swoją przygodę z TDI zakończyłem w kwietniu tego
    roku ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: