    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 6 Dec 2020 17:48:00 -0800 (PST)
    Subject: Re: VHDL - konwersja bin2bcd
    From: Stachu Chebel <s...@g...com>

    sobota, 5 grudnia 2020 o 20:47:15 UTC+1 Atlantis napisał(a):

    > Postawiłem na CPLD z dwóch powodów:
    > 1. FPGA przeważnie wymagają zewnętrznej pamięci do przechowywania
    > konfiguracji. CPLD mają wbudowany flash i można je zaprogramować tak
    > samo, jak zwykły mikrokontroler.

    Ośmiopinowy flash za jakieś 5 zeta to chyba nie problem. A programujesz
    JTAG'iem podobnie jak cokolwiek innego.

    > 2. Zwykle staram się dopasować użyty układ do planowanego stopnia
    > złożoności projektu. Czyli np. nie będę używał STM32F4 tam, gdzie
    > potrzeba po parę kB flasha i RAM-u.

    Niby racja, ale skoro możesz dostać więcej za tę samą cenę, to ja obstawiam
    na FPGA.

    > Ale tak z ciekawości: jak złożone projekty można wepchnąć do tych
    > najprostszych FPGA, w porównaniu do CPLD takiego jak CoolRunner II? Czy
    > można już myśleć o dodaniu jakiegoś prostego mikroprocesora, który
    > współpracowałby z pozostałymi peryferiami zaprogramowanymi w układzie?

    Nawet nie ma co porównywać. Przepuść sobie implementację tego co masz
    zrobione na CPLD z ustawieniem na najprostszego Spartana-3 i popatrz na
    raport wykorzystania zasobów. Nie ma najmniejszego problemu jeśli chodzi
    o zaimplementowanie procesora w FPGA. Oczywiście wszystko zależy od
    stopnia złożoności projektu i wybranego modelu FPGA. Są dostępne w sieci
    darmowe IP na 8080,Z80,8051 itp. Ponadto na pokładzie FPGA masz też
    konfigurowalną pamięć BRAM. Dużo się da...