eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleVFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 11. Data: 2009-09-09 20:14:19
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Jasio napisał(a):
    > Okazało się, że stylizacja nowego high tech cuda hondy jest podyktowana
    > nie tylko wymogami stylizacji na miarę XXI wieku, ale i względami
    > bezpieczeństwa.

    No i kul. Przynajmniej dla tych wszystkich, dla ktorych moto bez ABS nie
    hamuje i generalnie nie nadaje sie do jazdy. ;)

    > Ten dziwny wystający przód z podświetleniem wystaje tak bardzo, gdyż
    > skrywa pierwsze na świecie strefy zgniotu. Patrząc z boku na rysunek
    > motocykla widać, że "nos" wystaje mniej więcej tak jak przednie koło. I
    > http://w709.wrzuta.pl/obraz/8EQAruND3tn/dsc_4130
    > Pod przednimi plastikami ukryto aluminiową konstrukcję przymocowaną do
    > przedniej części ramy za główką ramy. Konstrukcja z aluminium wystaje
    > mniej więcej jak przednie koło, aby w razie najbardziej typowego wypadku
    > (czyli wyjeżdżaniu z podporządkowanej i wbiciu się motocykla w bok auta)
    > uderzyła równo z przednim kołem i przyjęła na siebie część sił uderzenia.

    IMO troche kicha, bo przeciez statystyczny wyjezdzajacy z
    podporzadkowanej samochod jest "nieprostopadly" do podloza, wiec i
    jednak pierwej uderzy przednie kolo. :)
    No chyba, ze:
    1. Z badan wychodzi, ze statystycznie najczesciej wymuszajacym jest
    "prostopadloscienny" Ford Transit ;)
    lub
    2. Z badan wychodzi, ze ugiecie przedniego zawieszenia kompensuje te
    nieprostopadlosc przeszkody i rownosilowe odksztalcanie pozniej
    uderzajacego dziobu motocykla :)

    > Oprócz tego rysunek tego podwójnego sprzęgła i skrzyni, które pozwalają
    > komputerowi na jednoczesne zapięcie dwóch biegów. Za MCN:
    > http://www.motorcyclenews.com/upload/256627/images/0
    9.jpg

    Sliczny rysuneczek :)
    Ciekawe, czy przypadkiem walek (a raczej tuleja) ;) biegow parzystych,
    nie bedzie najbardziej poszukiwana czescia zamienna tego motocykla ;)
    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 12. Data: 2009-09-09 20:33:28
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    zbigi pisze:
    > Ivam napisał(a):
    >> "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
    >> news:h88tl5$a68$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >>> Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny
    >>> (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny'
    >>> kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.
    >>
    >> Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych"
    >> (obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z
    >> "automatami" wiecej pala.
    >
    > Sprawnosc maja nizsza ale przedpisca slusznie zauwazyl, ze porzadna
    > automatyka przecietnie moze zmniejszyc zuzycie paliwa w porownaniu z
    > przecietnym gownoznajacym sie na efektywnym wykorzystywaniu
    > charakterystyki silnika uzyszkodnikiem pojazdu. Po prostu utrzymuje
    > takie przelozenia, ktore gwarantuja prace silnika w najekonomiczniejszym
    > zakresie obrotow/otwarcia przepustnicy.
    No to najwidoczniej nie umiem jezdzic z tym silniekiem, ew, z moja
    skrzynia sie nie moge dogadac:) DSG jest swietne, jezdzilem automatami
    od 3 biegowego civica przez rozne posrednie stadia (wlacznie z
    bbezstopniowa) ale to cos mnie rozwala i chce to miec w nastepnym
    samochodzie:)
    >> A skrzynia DSG (albo PDK w Porsche) to tak naprawde klasyczna
    >> skrzynia, sterowana jedynie troszeczke inaczej. Ja bym ta skrzynie
    >> okreslil jako "zautomatyzowana" niz "automatyczna" ew. "z
    >> automatycznym sterowaniem".

    W rzeczy samej.
    > I to wlasnie automatyczne sterowanie ma byc glupotoodporne. Przecietnie
    > (statystycznie) rzecz biorac, oczywiscie :)
    Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby
    fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za
    20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.

    --
    Qlfon, Kraków


  • 13. Data: 2009-09-09 20:44:12
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote in message
    news:h89208$6fj$1@news.onet.pl...
    > Juz nie wspomne o tym, ze kiepska sprawnosc "klasycznych" automatow brala
    > sie glownie z zastosowania hydrokinetycznego sprzegla, ktore z zasady
    > zawsze troche sie "slizgalo" ;)

    Sugerujesz, ze przekladnia obiegowa jest sprawniejsza, albo rownie sprawna
    co klasyczna?

    "Qlfon" <r...@l...pl> wrote in message news:4aa81117$1@news.home.net.pl...
    > DSG jest swietne, jezdzilem automatami od 3 biegowego civica przez rozne
    > posrednie stadia (wlacznie z bbezstopniowa) ale to cos mnie rozwala i chce
    > to miec w nastepnym samochodzie:)

    DSG jest swietne, bo to nie jest automat!

    --
    pzdr:
    Ivam


  • 14. Data: 2009-09-09 21:33:10
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 09 Sep 2009 22:33:28 +0200, Qlfon <r...@l...pl> wrote:

    [...]
    > Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby
    > fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za
    > 20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.

    Oczywiście, po co komu mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym
    silnikiem, który ma moment wszędzie?

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650


  • 15. Data: 2009-09-10 05:44:46
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu wmotocyklu[NTG]
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Leszek Karlik pisze:
    > On Wed, 09 Sep 2009 22:33:28 +0200, Qlfon <r...@l...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >> Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby
    >> fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za
    >> 20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.
    >
    > Oczywiście, po co komu mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym
    > silnikiem, który ma moment wszędzie?
    Zgin przepadnij nocna maro! Kysz!
    To juz bedzie koniec swiata, czas skupowac nowki sztuki na zapasy czy jak?

    > Leslie


    --
    Qlfon, Kraków


  • 16. Data: 2009-09-10 11:04:39
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu wmotocyklu[NTG]
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 10 Sep 2009 07:44:46 +0200, Qlfon <r...@l...pl> wrote:

    [...]
    >> Oczywiście, po co komu mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym
    >> silnikiem, który ma moment wszędzie?

    > Zgin przepadnij nocna maro! Kysz!
    > To juz bedzie koniec swiata, czas skupowac nowki sztuki na zapasy czy
    > jak?

    Nie zapomnij o cysternie benzyny zakopanej pod ogródkiem.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650


  • 17. Data: 2009-09-10 19:00:56
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Qlfon napisał(a):
    > zbigi pisze:
    >> Ivam napisał(a):
    >>> "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> wrote in message
    >>> news:h88tl5$a68$1@inews.gazeta.pl...
    >>>
    >>>> Z resztą nie trzeba mieć skrzyni DSG, a wystarczy porządny
    >>>> (nowoczesny) automat z kupą elektroniki, zeby przeciętnie 'drurny'
    >>>> kierowca zanotował zmniejszone zużycie paliwa.
    >>>
    >>> Niekoniecznie... zwroc uwage, ze sprawnosc skrzyn "automatycznych"
    >>> (obiegowych) jest nizsza niz klasycznych. Stad zwykle auta z
    >>> "automatami" wiecej pala.
    >>
    >> Sprawnosc maja nizsza ale przedpisca slusznie zauwazyl, ze porzadna
    >> automatyka przecietnie moze zmniejszyc zuzycie paliwa w porownaniu z
    >> przecietnym gownoznajacym sie na efektywnym wykorzystywaniu
    >> charakterystyki silnika uzyszkodnikiem pojazdu. Po prostu utrzymuje
    >> takie przelozenia, ktore gwarantuja prace silnika w
    >> najekonomiczniejszym zakresie obrotow/otwarcia przepustnicy.
    >
    > No to najwidoczniej nie umiem jezdzic z tym silniekiem, ew, z moja
    > skrzynia sie nie moge dogadac:)

    Moze byc, ze automatyka nie dorosla albo zle zgrali silnik ze skrzynia.
    Co sie dziwisz? :)

    >> I to wlasnie automatyczne sterowanie ma byc glupotoodporne.
    >> Przecietnie (statystycznie) rzecz biorac, oczywiscie :)
    >
    > Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby
    > fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za
    > 20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.

    Beda, beda :)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 18. Data: 2009-09-10 19:01:50
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu[NTG]
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Leszek Karlik napisał(a):
    > On Wed, 09 Sep 2009 22:33:28 +0200, Qlfon <r...@l...pl> wrote:
    > [...]
    >
    >> Ale mimo wszystko w motocyklu bym chyba raczej tego nie chcial. Niby
    >> fajne ale juz za bardzo skuterem "smierdzi". Inna sprawa ze pewnie za
    >> 20-30 lat nie uswiadczymy std. mechanicznej skrzyni biegow w motocyklu.
    >
    > Oczywiście, po co komu mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznym
    > silnikiem, który ma moment wszędzie?

    Moze i ma wszedzie moment, ale mocy, to juz nie bardzo ;)
    Co mi z momentu, gdy nie mam obrotow? :)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 19. Data: 2009-09-10 19:02:39
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Ivam napisał(a):
    > "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote in message
    >
    >> Juz nie wspomne o tym, ze kiepska sprawnosc "klasycznych" automatow
    >> brala sie glownie z zastosowania hydrokinetycznego sprzegla, ktore z
    >> zasady zawsze troche sie "slizgalo" ;)
    >
    > Sugerujesz, ze przekladnia obiegowa jest sprawniejsza, albo rownie
    > sprawna co klasyczna?

    Nic nie sugeruje - napisalem, co napisalem i biore za to odpowiedzialnosc :)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 20. Data: 2009-09-10 20:54:23
    Temat: Re: VFR 1200 - kolejna nowinka techniczna - strefy zgniotu w motocyklu [NTG]
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote in message
    news:h8big0$ao9$5@news.onet.pl...
    > Nic nie sugeruje - napisalem, co napisalem i biore za to odpowiedzialnosc
    > :)

    Oj podyskutowalbym, ale flejma nie bedzie bo jutro wyjezdzam i robie sobie 2
    tygodnie urlopu od precli;)

    --
    pzdr:
    Ivam

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: