  • 41. Data: 2014-10-20 08:56:14
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    >To ładuj prądem maksymalnym podawanym pzrez producenta. Nie pozwala Ci
    >ktoś? Ja ładuję według zaleceń >innego producenta który każe ładować ze
    >źródła napięciowego. Tak przy okazji Zgadnij jaki jest prąd ładowania >w
    >typowym samochodzie z alternatorem o mocy ok 800W w pierwszej sekundzie po
    >odpaleniu.

    U mnie np. w miejskim fiacie 1.2 max prąd to 10A, sprawdzone miernikiem i
    oczywiście prąd ładowania jak i ilość cykli ma wpływ na żywotnośc
    akumulatora.

  • 42. Data: 2014-10-20 09:03:45
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Moze dolej wody?

    Nie zawsze się da w sposób nieingerujący hermetyczne zamknięcie akumulatora.

    > Bez przesady...

    Zależy jak eksploatowany. Wcale nie bez przesady.

  • 43. Data: 2014-10-20 14:13:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    >U mnie np. w miejskim fiacie 1.2 max prąd to 10A, sprawdzone
    >miernikiem i

    Czy to byl cegowy miernik DC ?
    Bo zwykly amperomierz mocno zmniejsza ten prad.

    J.

  • 44. Data: 2014-10-20 14:31:49
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 października 2014 08:49:38 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:

    > Du�y pr�d p�ynie tylko przez moment i o ile akumulator jest w dobrym stanie
    >
    > nie jest to problemem to jesli odpalamy z kabli akumulator ca�kowicie
    >
    > padni�ty i jeszcze mocno zasiarczony to przyspieszamy jego degradacje w
    >
    > mocno przyspieszonym tempie. Jesli nam zalezy na akumulatorze bo np. nie
    >
    > mamy kasy na nowy to trzeba go ladowac jak najmniejszym pradem.

    Ładując prądem 200mA akumulator 60Ah bez problemu można dojąć do 17V na klemach jeśli
    prostownik nie ma ograniczenia napięcia. Akumulatorowi rozruchowemu nie szkodzi prąd
    tylko napięcie. To ze mały prąd to jakiś mit w przypadku akumulatorów rozruchowych.
    Są prostowniki rozruchowe. Mogą dać 100A i więcej. Ale przy 14,5V na klemach
    przestają ładować. Zachowują się dokładnie tak jak układ ładowania w samochodzie.

  • 45. Data: 2014-10-20 15:04:05
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Czy to byl cegowy miernik DC ?
    > Bo zwykly amperomierz mocno zmniejsza ten prad.

    Tak oczywiście cęgowy, UT203. Tani ale dobry.

  • 46. Data: 2014-10-20 15:40:10
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]

    >100A i więcej. Ale przy 14,5V na >klemach przestają ładować. Zachowują się
    >dokładnie tak jak układ ładowania w samochodzie.

    Szkodzi duży prąd. Możesz mu zapodać ale bardzo krótko inaczej niszczysz
    akumulator. Zresztą zapytaj eksperta, prosto wytłumaczone :)

    http://www.homepower.com/articles/solar-electricity/
    equipment-products/ask-experts-battery-charging-rate

  • 47. Data: 2014-10-20 16:51:59
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 października 2014 15:40:10 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:

> [...]
    >

    > http://www.homepower.com/articles/solar-electricity/
    equipment-products/ask-experts-battery-charging-rate

    Opis dotyczy trochę innych akumulatorów niż rozruchowe.

  • 48. Data: 2014-10-20 17:46:37
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Po raz kolejny powtórzę, "oczko" nie jest wiarygodnym wyznacznikiem
    > sprawności akumulatora. To tylko gadżet, za który można policzyć trochę
    > więcej przy kasie.
    > W większości akumulatorów z którymi miałem do czynienia, wcześniej czy
    > później "oczko" pokazywało głupoty.

    A jakie ono może pokazywać głupoty? Jak rozładowany to robi się czarne a jak
    się naładuje to oczko jest zielone. Po latach robi się białe. To nie miernik
    tylko wskaźnik. Nie robi się biały bo go tak zaprogramowali. :-)

    > Niech Ci będzie. Ślepej wierze nie podołam, jeśli wiedza nie dociera,
    > muszę się poddać...

    Nie ślepej bo przy okazji mierzyłem napięcie.

    > Zgodnie z tą filozofią, Uno powinno iść do wymiany na nowe auto...
    > Dobre auto, to wiele kłopotów z głowy... ;-)

    Coś mnie wydaje się, że nowe aku tańsze od nowego auta. Dobre auto to tak,
    ale czy nowe to klopoty z głowy ??? Same przeglądy gwarancyjne to kupa kasy.

    > Ja podejrzewam, że wiek Twojego auta może w niedługim czasie sugerować
    > jego awarię. Nie powinieneś wymienić auta?

    Nie. Potrzebne jest mnie właśnie to, a nie nowe. :-)

    > No jednak nie zawsze... Uno to jednak niższa półka, w kierunku gleby...
    > ;-)

    Po latach każdy będzie na najniższej półce.

    > Miałeś kiedykowiek okazję skorzystać z takiej gwarancji? Zapewne nie, bo
    > wiedziałbyś, że w przypadku akumulatorów jest bardzo mocno iluzoryczna.
    > W większości przypadków awaria akumulatora wynika z jego wadliwego
    > użytkowania (a jeśli nie, to gwarant i tak to stwierdzi).

    Gwarancja mniejsza niż 4 lata mało gwarantuje. W razie bubla lepiej jednak
    mieć 3-letnią niż 2-letnią. Na Uno na blachę miałem 8 lat gwarancji. :-)

    > Znany producent
    > No to po co pytasz na grupie jaki akumulutor kupić, skoro wyraźnie
    > określiłeś priorytety?
    > Ma być drogi, w ładnej obudowie i z mocną rączką. ;-) Obejrzyj zdjęcia i
    > będziesz wiedział co kupić.

    Oba ładne. ;-) Centra powinna wytrzymać ok. 5 lat a nie straszyć przed
    upływem 4! Gdyby miała korki może dolałbym wody i bym wiedział co się
    dzieje. Skąd wniosek, że ma być drogi? Ma nie być tandetą za psie pieniądze.
    Priorytety były różne. Warto zapytać przed zakupem i poczytać opinie. Może
    ktoś ostatnio kupował jeden z tych dwóch i umoczył tyłek? W sklepie niczego
    się nie dowiem, bo oni mają do sprzedania. Dowiedziałem się, że ma srebro w
    środku bo napisali Silver. :-) Kiedyś kupiłem nagrywarkę Liteon,a po kilku
    latach wielu już odradzało tego producenta. Kto pyta nie błądzi.

    neelix

  • 49. Data: 2014-10-20 17:59:02
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Jeśli jednak akumulator działa prawidłwo, to może jednak uszkodzone jest
    > "oczko"? Dlaczego nie podjedzie do elektryka, który rozwiałby wątpliwości?

    A co zmierzy lokalny elektryk? Napięcie akumulatora, bo gęstości już nie?

    > Przejmowałem się tylko przy pierwszym akumulatorze posiadającym to
    > ustrojstwo. Kiedy się przekonałem, że to co pokazuje nie ma przełożenia na
    > stan akumulatora, przestałem specjalnie wnikać czy oczko jest zielone,
    > czarne czy białe. Liczy się tylko to czy akumulator jest sprawny i czy
    > jest w stanie bezproblemowo uruchomić samochód.

    Przy ok. 4 latach to w nim dostatecznie sprawna może być tylko obudowa. :-)

    > Ja bym się zastanowił na miejscu neelixa dlaczego tego elektrolitu mogło
    > ubyć? Czy sprawdzał ładowanie w swoim aucie? Może przeładowuje i
    > elektrolit się gotuje? Od tego bym zaczął zabawę, a nie od wymiany w
    > ciemno aku, ale to nie moje pieniądze, więc i nie mój problem...

    No i żeś mnie zmusił do kolejnego sprawdzenia. :-) Bez świateł -14,54V, z
    mijania - 14,45V. Jeśli ktoś uprze się na przedział 13,9 - 14,2V to jest za
    dużo.

    neelix

  • 50. Data: 2014-10-20 18:00:52
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Gof" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    > Moze dolej wody?

    Jak?

    > Bez przesady...

    Nie ma przesady. Producenci by zbankrutowali.

    neelix