  • 31. Data: 2014-10-15 21:11:26
    Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    news:543eb4ad$0$18094$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bo to oczko to zaden hi-tech, precik z tworzywa, kulka, owszem, kulka moze
    > sie zepsuc, tworzywo zmatowiec, zabrudzic, ale jak pokazuje na bialo, to
    > chyba dobrze pokazuje usterke ..

    Jeśli jednak akumulator działa prawidłwo, to może jednak uszkodzone jest
    "oczko"? Dlaczego nie podjedzie do elektryka, który rozwiałby wątpliwości?

    Przejmowałem się tylko przy pierwszym akumulatorze posiadającym to
    ustrojstwo. Kiedy się przekonałem, że to co pokazuje nie ma przełożenia na
    stan akumulatora, przestałem specjalnie wnikać czy oczko jest zielone,
    czarne czy białe. Liczy się tylko to czy akumulator jest sprawny i czy jest
    w stanie bezproblemowo uruchomić samochód.

    Ja bym się zastanowił na miejscu neelixa dlaczego tego elektrolitu mogło
    ubyć? Czy sprawdzał ładowanie w swoim aucie? Może przeładowuje i elektrolit
    się gotuje? Od tego bym zaczął zabawę, a nie od wymiany w ciemno aku, ale to
    nie moje pieniądze, więc i nie mój problem...

    Wiwo

  • 32. Data: 2014-10-20 00:34:32
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    k...@g...com wrote:

    > żywotność akumulatora mają wpływ stan silnika i rozrusznika, stan układu

    Stan silnika?

    --
    Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
    http://motogof.tumblr.com/

  • 33. Data: 2014-10-20 00:38:05
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    k...@g...com wrote:

    > wynoszącego niecałe 15V. Prąd jest nieistotny.

    A producenci podaja maksymalny prad ladowania ot tak...

  • 34. Data: 2014-10-20 00:41:16
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Trybun <I...@j...com> wrote:

    > ile pozostało na dzień dzisiejszy z dawnej ich jakości to trudno
    > powiedzieć. Wszystko schodzi na psy, a więc i Varta nie będzie tu pewnie
    > wyjątkiem w obowiązującym trendzie.

    Mialem w moto Varte Funstart. Oj fun... nigdy wiecej nie kupie.

  • 35. Data: 2014-10-20 00:43:45
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Wiwo <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> wrote:

    > Z jednej strony jeździsz Uno, z drugiej zachowujesz się, jakbyś nie wiedział
    > na co kasę wydawać...

    Nie przesadzaj. Oszczedny traci dwa razy.

    Co do reszty (ze nie ma sensu zmieniac aku, gdy stary jest dobry), to
    pelna zgoda.

  • 36. Data: 2014-10-20 00:49:40
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 października 2014 00:34:32 UTC+2 użytkownik Gof napisał:

    > Stan silnika?
    >

    > --
    >
    > Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
    >
    > PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
    >
    > http://motogof.tumblr.com/

    Pełnosprawny silnik spalinowy ma zapalić po trzecim czwartym obrocie wału. Trwa to
    maksymalnie sekundę. Jak jest taka sztuka nówka nie śmigana co ją trzeba kręcić 10
    sekund to akumulator dostaje w dupę gorzej niż przy kilku rozruchach sprawnego
    silnika.

  • 37. Data: 2014-10-20 00:52:12
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    neelix <a...@w...pl> wrote:

    > Białe oczko sugerujące niski poziom elektrolitu,

    Moze dolej wody?

    > 4 lata pracy a więc raczej schyłek,

    Bez przesady...

  • 38. Data: 2014-10-20 00:56:20
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 października 2014 00:38:05 UTC+2 użytkownik Gof napisał:

> [...]
    >
    > Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
    >
    > PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

    To ładuj prądem maksymalnym podawanym pzrez producenta. Nie pozwala Ci ktoś? Ja
    ładuję według zaleceń innego producenta który każe ładować ze źródła napięciowego.
    Tak przy okazji Zgadnij jaki jest prąd ładowania w typowym samochodzie z alternatorem
    o mocy ok 800W w pierwszej sekundzie po odpaleniu. I jak dobrze zgadniesz to porównaj
    ten prąd z zalecanym przez Twojego producenta akumulatorów. Jakim prądem będziesz
    ładował pięcio letni akumulator o pojemności 60Ah zużyty w osiemdziesięciu
    procentach?

  • 39. Data: 2014-10-20 08:23:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Oct 2014 22:38:05 +0000 (UTC), Gof napisał(a):

    > A producenci podaja maksymalny prad ladowania ot tak...

    A *** wie czemu podaja. Moze licza ze bedzie podlaczony stale i boja
    sie przeladowania.
    Bo faktycznie - w samochodzie alternator daje stale napiecie a prad
    plynie jaki chce. No nie calkiem - alternator ma wydajnosc
    ograniczona, ale to potrafi byc dzis i 100A ...

    J.

  • 40. Data: 2014-10-20 08:49:38
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > plynie jaki chce. No nie calkiem - alternator ma wydajnosc
    > ograniczona, ale to potrafi byc dzis i 100A ...

    Duży prąd płynie tylko przez moment i o ile akumulator jest w dobrym stanie
    nie jest to problemem to jesli odpalamy z kabli akumulator całkowicie
    padnięty i jeszcze mocno zasiarczony to przyspieszamy jego degradacje w
    mocno przyspieszonym tempie. Jesli nam zalezy na akumulatorze bo np. nie
    mamy kasy na nowy to trzeba go ladowac jak najmniejszym pradem.