-
91. Data: 2014-10-26 01:37:03
Temat: Re: VARTA
Od: "Witolko" <f...@w...pl>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:6b9351e1-e1ac-4806-8bc9-0a2192955903@googlegrou
ps.com...
Zgadza się. Szkodzi za wysokie napięcie. Jeśli będziesz miał źródło napięciowe 14,5V
mogące dostarczyć 50A i podłączysz do niego rozładowany ale nie uszkodzony
akumulator. To w pierwszej chwili popłynie prąd ograniczony wydajnością źródła i
rezystancją wewnętrzną akumulatora. Prąd w takim przypadku będzie zbliżony do 50A
Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora.
----------------------
W: Ja bym nie ładował tak przez miesiąc. Najprawdopodobniej akumulator
ulegnie uszkodzeniu.
-
92. Data: 2014-10-26 02:47:25
Temat: Re: VARTA
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 26 Oct 2014 01:37:03 +0200, Witolko napisał(a):
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:6b9351e1-e1ac-4806-8bc9-0a2192955903@googlegrou
ps.com...
>
> Zgadza się. Szkodzi za wysokie napięcie. Jeśli będziesz miał źródło napięciowe
14,5V mogące dostarczyć 50A i podłączysz do niego rozładowany ale nie uszkodzony
akumulator. To w pierwszej chwili popłynie prąd ograniczony wydajnością źródła i
rezystancją wewnętrzną akumulatora. Prąd w takim przypadku będzie zbliżony do 50A
Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora.
> ----------------------
> W: Ja bym nie ładował tak przez miesiąc. Najprawdopodobniej akumulator
> ulegnie uszkodzeniu.
Sie kompletnie mylisz.
Tak przeciez dziala akumulator w samochodzie - napiecie w instalacji
jest 14.5V (w niektorych mniej) a prad (po naladowaniu) jest malutki.
Ale to akumulator go ogranicza.
J.
-
93. Data: 2014-10-26 02:51:39
Temat: Re: VARTA
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 26 października 2014 01:38:23 UTC+2 użytkownik Witolko napisał:
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:6b9351e1-e1ac-4806-8bc9-0a2192955903@googlegrou
ps.com...
>
> Zgadza się. Szkodzi za wysokie napięcie. Jeśli będziesz miał źródło napięciowe
14,5V mogące dostarczyć 50A i podłączysz do niego rozładowany ale nie uszkodzony
akumulator. To w pierwszej chwili popłynie prąd ograniczony wydajnością źródła i
rezystancją wewnętrzną akumulatora. Prąd w takim przypadku będzie zbliżony do 50A
Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora.
> ----------------------
> W: Ja bym nie ładował tak przez miesiąc. Najprawdopodobniej akumulator
> ulegnie uszkodzeniu.
Cytowanie tylko tego co Ci pasuje to manipulacja.
-
94. Data: 2014-10-26 14:52:18
Temat: Re: VARTA
Od: "Witolko" <f...@w...pl>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:a7fa174c-4e86-4e44-988e-5e561ca8f42a@googlegrou
ps.com...
W dniu niedziela, 26 października 2014 01:38:23 UTC+2 użytkownik Witolko napisał:
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:6b9351e1-e1ac-4806-8bc9-0a2192955903@googlegrou
ps.com...
>
> Zgadza się. Szkodzi za wysokie napięcie. Jeśli będziesz miał źródło napięciowe
14,5V mogące dostarczyć 50A i podłączysz do niego rozładowany ale nie uszkodzony
akumulator. To w pierwszej chwili popłynie prąd ograniczony wydajnością źródła i
rezystancją wewnętrzną akumulatora. Prąd w takim przypadku będzie zbliżony do 50A
Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora.
> ----------------------
> W: Ja bym nie ładował tak przez miesiąc. Najprawdopodobniej akumulator
> ulegnie uszkodzeniu.
-------------------
K : Cytowanie tylko tego co Ci pasuje to manipulacja.
-------------------------------------------
W : Niżej masz całość. Odpowiedź jest ta sama
i co to zmienia ?
Początek cytatu :
K : Zgadza się. Szkodzi za wysokie napięcie. Jeśli będziesz miał źródło napięciowe
14,5V mogące dostarczyć 50A i podłączysz do niego rozładowany ale nie uszkodzony
akumulator. To w pierwszej chwili popłynie prąd ograniczony wydajnością źródła i
rezystancją wewnętrzną akumulatora. Prąd w takim przypadku będzie zbliżony do 50A
Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora i nie będzie miało wpływu na jego żywotność
w samochodzie, bo tak jest ładowany akumulator w samochodzie. Jest ładowany ze źródła
napięciowego o dużej wydajności prądowej. Jeśli jednak samochodowy akumulator
rozruchowy zaczniesz ładować ze źródła napięciowego 15,5V i to źródło będzie miało
obciążalność pół ampera. To po przekroczeniu na zaciskach akumulatora jakiegoś
magicznego napięcia w okolicach 15V to pól amperem jeśli ładowanie będzie
dostatecznie długo trwało zniszczy akumulator. To długo trwało to nie musi być 50
godzin na raz a 10 razy po 5 50 razy po godzinie itd.
Koniec cytatu.
-
95. Data: 2014-10-26 14:52:52
Temat: Re: VARTA
Od: "Witolko" <f...@w...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:zkv584dndzpz.13l8h787myvip.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 26 Oct 2014 01:37:03 +0200, Witolko napisał(a):
>> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:6b9351e1-e1ac-4806-8bc9-0a2192955903@googlegrou
ps.com...
>>
>> Zgadza się. Szkodzi za wysokie napięcie. Jeśli będziesz miał źródło napięciowe
14,5V mogące dostarczyć 50A i podłączysz do niego rozładowany ale nie uszkodzony
akumulator. To w pierwszej chwili popłynie prąd ograniczony wydajnością źródła i
rezystancją wewnętrzną akumulatora. Prąd w takim przypadku będzie zbliżony do 50A
Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora.
>> ----------------------
>> W: Ja bym nie ładował tak przez miesiąc. Najprawdopodobniej akumulator
>> ulegnie uszkodzeniu.
>
> Sie kompletnie mylisz.
> Tak przeciez dziala akumulator w samochodzie - napiecie w instalacji
> jest 14.5V (w niektorych mniej) a prad (po naladowaniu) jest malutki.
> Ale to akumulator go ogranicza.
> J.
Nie było pisane o ładowaniu w samochodzie.
-
96. Data: 2014-10-26 15:07:26
Temat: Re: VARTA
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 26 października 2014 14:54:20 UTC+1 użytkownik Witolko napisał:
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:zkv584dndzpz.13l8h787myvip.dlg@40tude.net...
> > Dnia Sun, 26 Oct 2014 01:37:03 +0200, Witolko napisał(a):
> >> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:6b9351e1-e1ac-4806-8bc9-0a2192955903@googlegrou
ps.com...
> >>
> >> Zgadza się. Szkodzi za wysokie napięcie. Jeśli będziesz miał źródło napięciowe
14,5V mogące dostarczyć 50A i podłączysz do niego rozładowany ale nie uszkodzony
akumulator. To w pierwszej chwili popłynie prąd ograniczony wydajnością źródła i
rezystancją wewnętrzną akumulatora. Prąd w takim przypadku będzie zbliżony do 50A
Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora.
> >> ----------------------
> >> W: Ja bym nie ładował tak przez miesiąc. Najprawdopodobniej akumulator
> >> ulegnie uszkodzeniu.
> >
> > Sie kompletnie mylisz.
> > Tak przeciez dziala akumulator w samochodzie - napiecie w instalacji
> > jest 14.5V (w niektorych mniej) a prad (po naladowaniu) jest malutki.
> > Ale to akumulator go ogranicza.
> > J.
>
> Nie było pisane o ładowaniu w samochodzie.
Uważasz że przy ładowaniu z prostownika będącego źródłem napięciowym akumulator w
miarę jak będzie się ładował nie będzie ograniczał prądu?
-
97. Data: 2014-10-27 08:01:17
Temat: Re: VARTA
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 26 Oct 2014 14:52:52 +0100, Witolko napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> Dnia Sun, 26 Oct 2014 01:37:03 +0200, Witolko napisał(a):
>>> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:6b9351e1-e1ac-4806-8bc9-0a2192955903@googlegrou
ps.com...
>>> Zgadza się. Szkodzi za wysokie napięcie. Jeśli będziesz miał źródło napięciowe
14,5V mogące dostarczyć 50A i podłączysz do niego rozładowany ale nie uszkodzony
akumulator. To w pierwszej chwili popłynie prąd ograniczony wydajnością źródła i
rezystancją wewnętrzną akumulatora. Prąd w takim przypadku będzie zbliżony do 50A
Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora.
>>> ----------------------
>>> W: Ja bym nie ładował tak przez miesiąc. Najprawdopodobniej akumulator
>>> ulegnie uszkodzeniu.
>>
>> Sie kompletnie mylisz.
>> Tak przeciez dziala akumulator w samochodzie - napiecie w instalacji
>> jest 14.5V (w niektorych mniej) a prad (po naladowaniu) jest malutki.
>> Ale to akumulator go ogranicza.
>
> Nie było pisane o ładowaniu w samochodzie.
Ale akumulator wiekszosc czasu spedza w samochodzie. A tam jest
podlaczony pod 14.5V, jesli tylko silnik pracuje. I mu to nie szkodzi.
Osobowka jezdzi rzadko, ale ciezarowka pare godzn dziennie, a autokar
nawet wiecej. I im to nie szkodzi.
Owszem, niektore auta obnizaja do 14.0 czy nawet 13.8V.
J.
-
98. Data: 2014-10-27 17:37:42
Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-10-15 19:31, John Kołalsky pisze:
>
> Użytkownik "Trybun" <I...@j...com>
>
>>>
>>> Mi varta zdechła miesiąc po upływie gwarancji, czyli po 25
>>> miesiącach i przebiegu w tym okresie rzędu 90 tys.
>>> Takie samo gówno,jak pozostałe 90% rynku.
>>>
>>> Przemek
>>
>> A te pozostałe 10% to kto?
>
> Było tutaj kilka razy o naprawdę dobrych, ale drogich akumulatorach.
Nie miałem okazji przeczytać. Są to jakieś specjalne baterie. Np. w
łodzi mam akumulator żelowy. Wytrzymuje dość długo, jednak użytkuje go
trochę inaczej niż zwykły aku w aucie.
-
99. Data: 2014-10-27 17:37:46
Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-10-20 00:41, Gof pisze:
> Trybun <I...@j...com> wrote:
>
>> ile pozostało na dzień dzisiejszy z dawnej ich jakości to trudno
>> powiedzieć. Wszystko schodzi na psy, a więc i Varta nie będzie tu pewnie
>> wyjątkiem w obowiązującym trendzie.
> Mialem w moto Varte Funstart. Oj fun... nigdy wiecej nie kupie.
>
Pewnie i ta firma uznała że nie opłaca jej się robić dobrych rzeczy.
-
100. Data: 2014-10-27 18:35:20
Temat: Re: VARTA czy CENTRA?
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2014-10-27 17:37, Trybun pisze:
> Nie miałem okazji przeczytać. Są to jakieś specjalne baterie. Np. w
> łodzi mam akumulator żelowy. Wytrzymuje dość długo, jednak użytkuje go
> trochę inaczej niż zwykły aku w aucie.
bo do łodzi przeznaczone są inne akumulatory - nie muszą dostarczać
dużego prądu rozruchowego, ale mają za to wytrzymywać głębokie cykle
rozładowania
--
Pozdr.
Michał