-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: VARTA czy CENTRA?
Date: Mon, 20 Oct 2014 21:48:51 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 31
Message-ID: <m23q43$194$1@mx1.internetia.pl>
References: <543c334b$0$16536$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<2...@g...com>
<1...@g...com>
<1...@g...com>
<g...@n...chmurka.net>
<m...@4...net>
<m22ba5$cge$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<m233bu$vn$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<m23c9s$aes$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<m23jn3$ijh$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1413835715 1316 78.10.177.126 (20 Oct 2014 20:08:35 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Oct 2014 20:08:35 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
In-Reply-To: <m23jn3$ijh$1@node1.news.atman.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547441
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl>
>> http://elportal.pl/pdf/k01/10_15.pdf
>>
>> http://elportal.pl/pdf/k01/11_11.pdf
>
>>Jak by się ktoś pytał to swoją mądrością popsujesz swój akumulator. Z
>>koniem kopał się nie będę.
>
> Ja wiem, za dużo czytania :)
> Akurat ze mną się nie kopiesz bo to nie ja jestem autorem tych artykułów i
> niepotrzebnie się unosisz bo napisałeś dużo prawdy ale i nieprawdę, że "
> Akumulatorowi rozruchowemu nie szkodzi prąd tylko napięcie... " :)
Bo to zasadniczo jest prawda, że akumulatorowi szkodzi prąd (x czas!) tyle,
że ten prąd zaraz po odpaleniu samochodu może być duży bo przekłada się na
ładowanie, więc nie da się go uniknąć, ale po naładowaniu prąd nie jest już
potrzebny bo akumulator bardziej nie naładuje się. Łatwo mierzalnym
elektrycznie objawem naładowania jest napięcie więc się je utrzymuje
dostarczając prąd. I kwestia jest taka, że by naładowany akumulator nie
zużywał się, trzeba utrzymywać odpowiednie NAPIĘCIE właśnie po to by ten
prąd był malutki. Autor artykułu proponuje ładowanie rozładowanego
akumulatora do 2,4V na celę prądem nie większym niż 0,25C (10A dla
akumulatora 40Ah), czyli 14,4V całego a następnie utrzymywanie 2,3V/celę,
czyli 13,8V. To są właśnie te wartości napięć jakie się obserwuje w
samochodach. Jak ktoś ma mniej lub więcej to albo mu się akumulator nie
naładuje (i np zimą nie odpali) albo przeładuje (i szybciej zużyje). A prąd
... jak coś kopnie akumulator większym to się on szybko zmniejszy bo szybko
osiągnięte zostanie to progowe napięcie przy którym zaczyna maleć prąd.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.14 22:52 Czesław Wiśniak
- 20.10.14 23:42 k...@g...com
- 21.10.14 20:53 Czesław Wiśniak
- 21.10.14 21:09 k...@g...com
- 21.10.14 22:42 Czesław Wiśniak
- 22.10.14 02:48 k...@g...com
- 22.10.14 03:01 k...@g...com
- 24.10.14 04:35 __Maciek
- 24.10.14 13:20 k...@g...com
- 24.10.14 20:01 __Maciek
- 24.10.14 20:35 k...@g...com
- 25.10.14 01:50 Witolko
- 25.10.14 01:49 Witolko
- 25.10.14 03:00 k...@g...com
- 25.10.14 08:48 Witolko
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz