eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyVARTA czy CENTRA?Re: VARTA czy CENTRA?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: VARTA czy CENTRA?
    Date: Mon, 20 Oct 2014 21:48:51 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <m23q43$194$1@mx1.internetia.pl>
    References: <543c334b$0$16536$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <2...@g...com>
    <1...@g...com>
    <1...@g...com>
    <g...@n...chmurka.net>
    <m...@4...net>
    <m22ba5$cge$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <m233bu$vn$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <m23c9s$aes$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <m23jn3$ijh$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1413835715 1316 78.10.177.126 (20 Oct 2014 20:08:35 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Oct 2014 20:08:35 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    In-Reply-To: <m23jn3$ijh$1@node1.news.atman.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547441
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl>

    >> http://elportal.pl/pdf/k01/10_15.pdf
    >>
    >> http://elportal.pl/pdf/k01/11_11.pdf
    >
    >>Jak by się ktoś pytał to swoją mądrością popsujesz swój akumulator. Z
    >>koniem kopał się nie będę.
    >
    > Ja wiem, za dużo czytania :)
    > Akurat ze mną się nie kopiesz bo to nie ja jestem autorem tych artykułów i
    > niepotrzebnie się unosisz bo napisałeś dużo prawdy ale i nieprawdę, że "
    > Akumulatorowi rozruchowemu nie szkodzi prąd tylko napięcie... " :)

    Bo to zasadniczo jest prawda, że akumulatorowi szkodzi prąd (x czas!) tyle,
    że ten prąd zaraz po odpaleniu samochodu może być duży bo przekłada się na
    ładowanie, więc nie da się go uniknąć, ale po naładowaniu prąd nie jest już
    potrzebny bo akumulator bardziej nie naładuje się. Łatwo mierzalnym
    elektrycznie objawem naładowania jest napięcie więc się je utrzymuje
    dostarczając prąd. I kwestia jest taka, że by naładowany akumulator nie
    zużywał się, trzeba utrzymywać odpowiednie NAPIĘCIE właśnie po to by ten
    prąd był malutki. Autor artykułu proponuje ładowanie rozładowanego
    akumulatora do 2,4V na celę prądem nie większym niż 0,25C (10A dla
    akumulatora 40Ah), czyli 14,4V całego a następnie utrzymywanie 2,3V/celę,
    czyli 13,8V. To są właśnie te wartości napięć jakie się obserwuje w
    samochodach. Jak ktoś ma mniej lub więcej to albo mu się akumulator nie
    naładuje (i np zimą nie odpali) albo przeładuje (i szybciej zużyje). A prąd
    ... jak coś kopnie akumulator większym to się on szybko zmniejszy bo szybko
    osiągnięte zostanie to progowe napięcie przy którym zaczyna maleć prąd.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: