    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: V8 na wodor
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 24 Feb 2022 20:09:09 +0100

    On Thu, 24 Feb 2022 19:37:29 +0100, T. wrote:

    > Wodór w stanie ciekłym wymaga ok. -240 stopni. Sprężonego nikt nie
    > będzie wysyłał rurociągiem, bo to zbyt niebezpieczne,

    do rurociagu nie musi byc az tak bardzo sprezony.

    >a sam wodĂłr jest bardzo przenikliwy.

    to zalezy kto mowi "bardzo" :-)

> [...]
    > potem można odzyskać. Ciśnienie w NS wynosi 103 bary.
    > Znalazłem też przykładową cenę zestawu do produkcji i sprężania wodoru.
    > W jego skład wchodzą: system uzdatniania wody, osuszacz wodoru,
    > sprężarka powietrza, instalacja chłodząca, 2 zbiorniki, sprężarka
    > wodoru, itp. - razem 2975382 USD. Do tego magazyny wodoru , stacja
    > tankowania, sterownia - razem 5 379 454 USD. Dotyczy to większej stacji
    > do tankowania kilku autobusów, dla pojedynczego samochodu pewnie będzie
    > to nie więcej niż 3 mln USD, a może nawet nieco mniej.

    A ile kosztuje stacja benzynowa z 6 stanowiskami?

    A stacja LPG?

    > Koszt
    > eksploatacji: coroczny zestaw konserwacyjny 6000 USD, konserwacja
    > systemu uzdatniania wody - 4500 USD, serwis sprężarek 91 tys. USD,
    > części zamienne do elektrolizera - 59 tys. UDS - razem ok. 235 tys. zł
    > rocznie. Kto bogatemu zabroni? 👂
    > Te podane ceny nie są z Ameryki - to kosztorys stacji dla MZK Wejherowo.
    > No i wydając te 20 mln zł + ponad 200 tys. zł rocznie można sobie już za
    > darmo za pomocą elektrolizy robić wodór :-)

    A z drugiej strony
    https://www.wroclaw.pl/zielony-wroclaw/mostek-park-w
    schodni-przebudowa

    Taki mostek/kładka.
    dlugosc jakies 10m, szerokosc 3/4m, nosnosc ... dla pieszych, no ale
    jakis ciagnik tez moglby czasem przejechac.

    https://www.wroclaw.pl/budzet-obywatelski-wroclaw/pr
    ojekty-2020/projekt,id,398

    "Według wstępnych szacunków ZZM wnioskowana kwota 500 000 zł jest
    niewystarczająca. Należy podnieść kwotę do 2 mln zł."

    J.

    P.S.

    https://en.wikipedia.org/wiki/High-pressure_electrol
    ysis