  • 41. Data: 2009-12-05 13:29:35
    Temat: Re: Uzywanie swiatlomierza
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota, 5 grudnia 2009 12:24, J. F. wyraził następujacą opinię:

    l_battery.jpg
    > link nie dziala, ale jesli to jest naprawde 3.8, to albo znaczy ze
    > producent wstawil tam rteciowe [1.35V/ogniwo] albo 3 akumulatorki
    > NiCd.
    > Guzikowych NiCd/MH strasznie dawno juz nie widzialem .. ale moze
    > adaptowac jakis akumulatorek Li-ion sie da ?

    Akumulator?? Co ile lat zamierzasz go ładować?? ;-)
    Światłomierz jest dość odporny na zasilanie, nie zużywa zbytnio baterii więc
    całkowicie wystarczą trzy alkaliczne pastylki, kawałek papieru żeby zrobić
    "tutkę" i parę podkładek żeby dopasować grubość :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 42. Data: 2009-12-05 15:30:19
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał:

    > Chyba się nie pożegnał. Mam "4" i kąt jest z grubsza właśnie 30 stopni
    > co widać zresztą po konstrukcji - element światłoczuły jest osadzony
    > dość głeboko w obudowie, w takiej małej tubie. Bardzo przyzwoity
    > światłomierz MZ. Cały czas można dostać fabrycznie nowe, sprawne, choć
    > pochodzące z lat 80'tych egzemplarze. Tylko z bateriami lekki kłopot.
    >[...]

    O tyle ciekawe, ze oryginalna radziecka instrukcja obsługi do Swierdłowska 4
    dostępna pod adresem http://cameras.alfredklomp.com/sverdlovsk4/manual/2.
    htm
    podaje w danych technicznych kąt pomiaru 8x12 stopni. Jak jest naprawdę -
    nie mogę sprawdzić bo od wielu lat nie mam już Swierdłowska.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 43. Data: 2009-12-05 15:40:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]

    > No problem bo trzeba cudować. To jest taka bateria:
    > http://cameras.alfredklomp.com/sverdlovsk4/original_
    battery.jpg

    > Nominalnie 3.7-3.8V ale tolerancja podług producenta to 3-4V. Z
    oczywistych
    > względów chce się być raczej w dolnych okolicach 4V.
    >
    > Oryginalna bakteria jest dość wysoka więc nie pasują za bardzo dwa/trzy
    > "guziczki" czyli albo adapter jakiś, albo np. taka TL-5902, na której ja
    > lecę a która jest odrobinę za wysoka. Ja wiem, że mogę to podłączyć do
    > cytryny, ale nie do końca chyba o to chodzi :)

    Miałem Swierdłowska z battery packiem na 3 baterie AA. W latach 80-tych gdy
    z bateriami były kłopoty zdarzało mi się, ze nie miałem AA a miałem
    pastylkowe do zegarków (chyba LR-43 albo LR-44 - różnią się nieco
    grubością - nie pamiętam juz które to były) Wkładałem wtedy 3 szt tych
    pastylkowych i dla wyrównania różnicy grubości dokładałem mosiężną nakrętkę
    M4 albo M5.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 44. Data: 2009-12-05 16:26:52
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > podaje w danych technicznych kąt pomiaru 8x12 stopni. Jak jest naprawdę -
    > nie mogę sprawdzić bo od wielu lat nie mam już Swierdłowska.

    Sprawdzałem - czułe pole minimalnie wyłazi poza ramkę, więc mniej więcej
    tyle właśnie jest.

    Piotr

  • 45. Data: 2009-12-07 02:00:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-12-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    l_battery.jpg

    > link nie dziala, ale jesli to jest naprawde 3.8, to albo znaczy ze

    Ciekawe :-) chyba za duże było zainteresowanie.

    > producent wstawil tam rteciowe [1.35V/ogniwo] albo 3 akumulatorki
    > NiCd.

    Rtęciowe. Poszukałem po symbolu i na photo.net coś takiego odkopałem:
    "Natively, the FSU-made Salut TTL camera, Sverdlovsk-4 light meter, Lada
    cinema camera and some other devices of that time used a 3-element
    mercury battery 3-RTs-53 (3,75V nominal at 0.25A).[..]"

    > Guzikowych NiCd/MH strasznie dawno juz nie widzialem .. ale moze
    > adaptowac jakis akumulatorek Li-ion sie da ?
    >
    > Zobacz/spytaj http://www.batimex.pl/

    Mam te litowe 3.6V (baterie, nie aku) i pewnie starczą na długo, więc
    chwilowo przeżyję lekkie wyboczenie natury estetycznej w postaci
    dodatkowej przekładki.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2009-12-07 02:06:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-12-05, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

    battery.jpg

    > oczywistych

    > Miałem Swierdłowska z battery packiem na 3 baterie AA. W latach 80-tych gdy
    > z bateriami były kłopoty zdarzało mi się, ze nie miałem AA a miałem

    AA to bym chciał uniknąć (mój zresztą był bez adaptera) bo jedna z zalet
    tego światłomierza to jego wielkość. Pierwotnie Swierdłowska kupiłem
    sobie jako światłomierz awaryjny a podstawowy Gossena Lunę Pro, ale jak
    ten podstawowy przybył i zobaczyłem jakiej jest wielkości to się
    kolejności zamieniły.

    --
    Marcin