  • 11. Data: 2009-02-11 13:10:02
    Temat: Re: Uzywa ktos Zonera do czytania RAWow?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Radio Erewan wrote:

    > jak jest fajny, to jest dobrze naświetlony

    Ale naświetlenie zależy od doboru ekspozycji, a fajnośc JPGa od innych czynników...

  • 12. Data: 2009-02-11 13:19:20
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Ale naświetlenie zależy od doboru ekspozycji, a fajnośc JPGa od
    > innych czynników...

    Jakich?

  • 13. Data: 2009-02-11 13:29:58
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Na stronie, której link podałem wczesniej jest też aplikacja szumnie
    > nazywana Pro Photo Tools. Delikatnie mówiąc, nazwa na wyrost, ale
    > zdjęcia zapisuje z pomocą owych kodeków. Nie masz Visty, ale darmowy
    > jest zarówno MS Virtual PC jak i beta Windows 7, która na VPC
    > instaluje się 20 minut. Jak byś sprawdził, czy to działa, chętnie
    > poznam twoją na temat tych kodeków opinię.

    Drukowalem dzisiaj to:
    http://75.126.132.154/PRODS/DMCG1/FULLRES/DMCG1FARI0
    100.RW2
    na formacie 40x60cm do 4ooISO jest akceptowalne.

    Ciekaw jestem czy da sie jeszcze poprawic ilosc detali
    w porownaniu z DNGiem...

  • 14. Data: 2009-02-11 13:36:27
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Jakich?

    Od sposobu odwzorowania tych ponad 10EV dynamiki w ośmiu bitach rawa. Chyba że
    scena ma tylko 8EV, wtedy faktycznie liczy się głównie poprawne naświetlenie.

  • 15. Data: 2009-02-11 13:39:35
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Aaaa kontekst jest taki, ze Zoner uzywa kodekow dostarczanych
    > przez producentow sprzetu - w kazdym razie w przypadku Lumuxa G1.
    > Daje to w efekcie taki sam sposob obrobki obrazu jak z aparatu.

    ale po co? jak ktos ma aparat to nim robi jpg (ew. +RAW), a jak ktos nie
    ma to czym bedzie produkowal RAWy?
    Marx

  • 16. Data: 2009-02-11 13:44:48
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 11 Feb 2009 12:59:34 +0100, "Jakub Jewuła"
    <b...@s...com.pl> wrote:

    >Taaak, a codec do G1 dziala tylko pod Vista...
    >Zeby ich posralo.
    Da sie je skonwertować za pomocą konwertera DNG od Adobe? Bo jak tak
    to w Zonerze podajesz ścieżkę do konwertera i wio.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 17. Data: 2009-02-11 13:58:35
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > ale po co? jak ktos ma aparat to nim robi jpg (ew. +RAW), a jak ktos
    > nie ma to czym bedzie produkowal RAWy?

    Bo ja jestem swiata ciekawy...

  • 18. Data: 2009-02-11 13:59:02
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Da sie je skonwertować za pomocą konwertera DNG od Adobe? Bo jak tak
    > to w Zonerze podajesz ścieżkę do konwertera i wio.

    Da.
    Sprawdze to co piszesz jak sie troche odrobie...

  • 19. Data: 2009-02-11 22:10:36
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Jakich?

    No mozesz wlaczyc sepie w aparacie i wtedy jpgi slabo oddaja kolory ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 20. Data: 2009-02-12 08:58:31
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > O, to moze probowales uzywac typowych aplikacji do odszumiania,
    > pracujacych na wywolanych juz rawach? Noise Ninja, Noiseware, Neat
    > Image itp.

    Tak, wszystko to strata czasu :)
    Wspaniala metoda zeby zrobic ze zdjecia koszmarek.

    W polaczeniu z USM o sporym promieniu daje lepsze
    efekty niz srodki przeczyszczajace ;)

    Zdjecia trzeba umiec robic - poprawnie naswietlac,
    nie uzywac wysokich ISO gdzie nie trzeba itd.