  • 61. Data: 2010-10-26 10:39:57
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ia62di$ikp$1@news.onet.pl...
    > Tzn. że co? Że silnik jeszcze pracował bez paliwa? ;-)))

    Jak się jedzie z górki bez gazu to poza zaświceniem się kontrolek na desce
    nie zauważysz, że Ci silnik zgasł :)

    Pozdr

  • 62. Data: 2010-10-26 10:40:42
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tzn. że co? Że silnik jeszcze pracował bez paliwa? ;-)))

    Jak się jedzie aktualnie bez gazu to poza zaświceniem się kontrolek na desce

  • 63. Data: 2010-10-26 11:01:52
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-26 10:07, Mariusz Chwalba pisze:

    > TSD, to moja zrobiła conajmniej 450Mm i chodzi bez najmniejszego problemu.

    Że chodzi (kręci się i nie puszcza oleju), to nic. Pytanie - czy
    ciśnienie jakie daje mieści się w normie?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 64. Data: 2010-10-26 12:00:44
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-26, Robert_J <d...@o...pl> wrote:

    > Tzn. że co? Że silnik jeszcze pracował bez paliwa? ;-)))

    Uwierz na słowo, że wyłączające się wspomaganie łatwiej zauważyć :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 65. Data: 2010-10-26 14:32:39
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Tue, 26 Oct 2010 11:01:52 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
    <e...@3...lp> wrote:

    > Że chodzi (kręci się i nie puszcza oleju), to nic. Pytanie - czy
    > ciśnienie jakie daje mieści się w normie?

    A wiesz, nie mierzyłem. Ale czuja efekt jest spodziewany - jak zaczyna
    gwizdać, to auto wyrywa się do przodu.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 66. Data: 2010-10-26 16:17:22
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > ... cholerne dobre
    > (okolice silnika w większości samochodów, po 20 latach zero problemów ze
    > stykiem, hermetyczność zachowana, działa).
    > Powinny być *zaciśnięte* gazoszczelnie jesli już boisz się kostek.
    Kostek to ja się nie boje.
    Robię to samo co z wrogami :-)
    Odcinam i wyrzucam do śmieci, bo tam jesty ich miejsce, a nie w samochodzie.

    Mam pytanie o hermetyczność i gazoszczelność.
    Czy według kolegi, mam rozumieć, że przy wtyczkach hermetyczność oznacza
    oddzielenie objętości "chronionej" wokuł miejsca, gdzie dwie blachy się
    dotykają od atmosfery zewnętrznej?
    Jeśli tak, to mam drugie pytanie:
    Co się znajduje w objętości "chronionej":
    1) próżnia
    2) powietrze o wilgotności 40%
    3) powietrze o wilgotności 60%
    4) argon pod ciśnieniem

    Jeśli odpowiedź to 1) to zwracam honor
    jeśli dowolna z pozostałych proponuję zmianę definicji "hermetyczność"
    używanej przez kolegę na:
    "bryzgoszczelność"

    S.

  • 67. Data: 2010-10-26 16:19:18
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    "wokół"
    oczywiście.
    Przepraszam.

  • 68. Data: 2010-10-26 16:39:45
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    _lutowanie_108.jpg

    > Zalezy od sytuacji, ale moze sie zaczac odkrecac.

    Styk straci wcześniej niż złącze?
    Jeśli nawet zacznie się obkręcać, co jest bardzo małoprawdopodobne,
    to i tak styk elektryczny będzie istnieć.
    W związku z tym lutowanie złączenia mechanicznego dwóch przewodów,
    to wyższy poziom niż styk.Coś dodatkowego.
    W szczególności można zalutować istniejące styki w złączce bez ich
    obcinania.
    I wtedy połączenie będzie lepsze niż styk.
    Niestety pozostają połączenia kabel-styk, które zresztą też można zalutować.
    Tylko po co pozostawiać coś co jest do niczego niepotrzebne?

    Nie można porównywać dwóch rzeczy, gdzie wyraźnie widać,
    która ma dużo lepsze cechy elektryczne,
    podając wadę lepszego rozwiązania.
    Gorsze rozwiązanie ma więcej wad.

    Poza tym, ja jestem praktykiem i bazuję na FAKTACH, a nie opiniach.
    Od kilku lat sukcesywnie odcinam złącza w samochodach i je zalutowuję.
    Robię to przy każdej nadarzającej się okazji.
    W związku z powyższym wyrzuciłem już małe wiaderko złączy (też hermetyczne
    AMP)
    W samochodach, które testuję pod tym względem mam złącza i połączenia
    zalutowane.
    FAKTY są takie, że NIGDY nie było problemu z zalutowanymi złączami.
    Problemy ze złączkami wszelkiej maści - były WIELOKROTNE.
    Oczywiście nie każdego stać na takie badania, gdyż należy przełamać swój
    styl myślenia
    i "zniszczyć" swój samochód wyrzucając z niego zbędne kilkogramy
    bezużytecznych śmieci.
    Dyskusja z osobami które nie stosowały lutowania w miejsce złączy,
    może być prowadzona, ale to tak jakby kobieta, która nigdy nie rodziła,
    zapewniała że to okropne uczucie i to gorsze niż nierodzenie w ogóle :-)
    S.

  • 69. Data: 2010-10-26 16:44:36
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Uwierz na słowo, że wyłączające się wspomaganie łatwiej zauważyć :)
    Jadąc prosto - można nie zauważyć.
    S.

  • 70. Data: 2010-10-26 17:17:52
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>