eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Uzytkowanie auta z turbo
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 113

  • 51. Data: 2010-10-25 22:16:38
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Lutowanie wcale nie jest takie dobre. Troche wibracji i peka.
    Są różne lutowania.
    http://www.forum.martel.pl/files/thumbs/t_prawidowe_
    lutowanie_108.jpg
    Co tu pęknie od wibracji?
    S.


  • 52. Data: 2010-10-25 22:20:02
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Tak jest. Ile kolega widzial padnietych silnikow, a ile padnietych
    > kostek :-)
    Jarku!
    To pytanie przypomina mi takie, na które należy odpowiedzieć tylko TAK lub
    NIE:
    Czy często bijesz swoją żonę?
    :-)
    S.


  • 53. Data: 2010-10-25 22:27:37
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 22:16:38 +0200, Sylwester Łazar wrote:
    >> Lutowanie wcale nie jest takie dobre. Troche wibracji i peka.
    >Są różne lutowania.
    >http://www.forum.martel.pl/files/thumbs/t_prawidowe
    _lutowanie_108.jpg
    >Co tu pęknie od wibracji?

    Zalezy od sytuacji, ale moze sie zaczac odkrecac.

    Daj lepiej za przyklad R-105 albo telewizor Junost

    J.


  • 54. Data: 2010-10-25 23:22:24
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: megrims <m...@i...pl>

    (ciach)
    > poza tym nie zwiazane z turbina


    Wydaje mi się, że jeśli auto jest MEGA_rozgrzane to włączenie
    ogrzewania i dmuchawy na maxa jednak schłodzi czynnik chłodzący.
    Miałem tak kiedyś dawno temu w CIVIC 1.5 z 1992 roku. Do tego
    stopnia, ze wskazówka temperatury opadała, jak się ogrzewanie
    na maxa włączyło. Rozumiem - na pewno było coś popsute.

    I dlaczego jak jechałem dłuższy odcinek z prędkością powiedzmy
    powyżej 200 km/h to we większości nowych aut, jakie miałem
    temperatura rosła. Pomimo czystych chłodnic i dobrej wymianie
    powietrza?

    A czy nie związane z turbiną?
    Jednak ogólny spadek temp. środka chłodzącego przekłada się
    trochę na temp. oleju, a IMO turbina chłodzona jest głównie
    przez olej. Chyba, że zupełnie nie ogarniam o co lata.

    Ale to dyskusja czysto akademicka. Pewnie w różnych autach
    to różnie wygląda. Auta robione do krajów arabskich
    mają większe chłodnice i tam też to inaczej wszytko działa.

    IMO możemy ją zakończyć.


  • 55. Data: 2010-10-25 23:26:02
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-25 21:05, Sylwester Łazar wrote:
    >> Silnik to cholernie złozony i przekombinowany układ mechaniczny. Tam
    > Bez przesady. Prostota bije po oczach.

    Ilość elementow trących o siebie i mogących uszkodzić silnik jest
    imponująca. A tu potrzebujesz dwa kabelki w miarę rozsądnie połączyć z
    innymi dwoma kabelkami. Myślisz że ludzkość nie da rady rozwiązać tego
    problemu współczesna technologią? Myslisz że kiedyś może wylądujemy na
    księżycu jak już bedziemy to potrafili?

    >> może się popsuć o wiele więcej. Dlaczego zakładasz że akurat kostka (i
    >> po co kostka) się popsuje?
    > Zapewne z doświadczenia.

    Ze złymi kostkami. Ogolnie w samochodzie znajdziesz połaczenia robione
    byle jak (np. kostki do świateł mijania w Seicento) jak i cholerne dobre
    (okolice silnika w większości samochodów, po 20 latach zero problemów ze
    stykiem, hermetyczność zachowana, działa).

    > Powinny być zalutowane WSZYSTKIE przewody w miejscach, gdzie teraz są
    > złączki.

    Powinny być *zaciśnięte* gazoszczelnie jesli już boisz się kostek.

    > W związku z powyższym - zgadzam się, że pompa elektryczna to dobre
    > rozwiązanie,
    > ale pod warunkiem, że bezstykowa i bezszczotkowa.

    Ten warunek mocno utrudnia implementację sterowania. O całe 100zł za
    falownik w hurcie ...

    Ogólnie można zauwazyć fobie przed elektryką w samochodach, szczególnie
    jak dotyka się świętości czyli elementów napędzanych dotychczas
    mechanicznie. A ja z ciekawością powitałbym rozrząd elektryczny. Ktoś
    takie robi?


  • 56. Data: 2010-10-25 23:29:22
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-25 22:20, Sylwester Łazar pisze:

    > Czy często bijesz swoją żonę?

    To jest akurat presupozycja. Obojętnie jaka będzie odpowiedź
    przekaz jest jasny: pytany ma żonę i ją bije. Typowy chwyt
    dla języka reklamy i manipulacji. Moja odpowiedź brzmi:

    NIE

    :D


  • 57. Data: 2010-10-26 10:07:28
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Mon, 25 Oct 2010 15:58:37 +0200, Przembo <x...@x...xx> wrote:

    >>>> Wpadł już ktoś na to zeby pompa oleju była elektryczna?
    >>> No wpadli i wprowadzają do produkcji - PSA z BMW czyli silniki
    >>> benzynowe rodziny Prince 1,4 i 1,6. Te silniki mają mieć takie
    >>> rozwiązanie - "pompa na żądanie" - docelowo (nie wiem, czy już są na
    >>> drogach); nie jest jasne z opisów, czy będzie podtrzymywała ciśnienie
    >>> po zgaszeniu zapłonu.
    >> Nawet jeśli będzie podtrzymywać... to co? Żeby sensownie
    >> smarować element taki jak turbina, musi on być w ruchu.
    >> Najlepszym rozwiązaniem dla ochrony jest turbo timer
    >> -- nie wiem czemu tego producenci nie instalują domyślnie.
    >> Przecież w masówce zwiększyłoby to koszt nowego auta
    >> maks. o 100-200 zł.
    >
    > Chodzi o ekologie, 30-50ml paliwa spalonego więcej to wszak zbrodnia na
    > okolicznej faunie i florze. Turbospreżarka najwyżej wytrzyma 50kkm
    > zamiast 250kkm (mam nadzieje że moja przekroczy 300kkm),

    TSD, to moja zrobiła conajmniej 450Mm i chodzi bez najmniejszego problemu.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba


  • 58. Data: 2010-10-26 10:10:22
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Też. Ale pierwszym zauważonym objawem był brak
    > wspomagania. Mocno
    > zauważonym :)

    Tzn. że co? Że silnik jeszcze pracował bez paliwa? ;-)))


  • 59. Data: 2010-10-26 10:26:05
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Kostki (w zamyśle autora pewnie złączki) elektryczne to
    > zmora samochodów.

    Chyba Zaporożców ;-))). Bo w normalnie użytkowanym aucie
    usterki kostek elektrycznych nie sądzę żeby przekraczały 1%
    wszystkich usterek ;-))). Ja od ponad 20 lat jeżdżenia
    autami naprawiałem tylko jedną kostkę: przy reflektorze w
    poprzednim aucie, przegrzała się :-). A i to dlatego, że
    prawdopodobnie przy wcześniejszej wymianie żarówki rozgiąłem
    niechcący nasuwkę... Nawet w perszingu 126p nic się z
    kostkami nie działo (fakt, raz się stopiło gniazdo jednego
    bezpiecznika, bo był za luźny).
    Problemy z kostkami zaczynają się w momencie, gdy domorośli
    mechanicy zaczynają bawić się w domorosłych elektryków
    samochodowych :-). I grzebią w instalacji nie posiadając ku
    temu wiedzy i narzędzi. Zaciskają złącza obcęgami, nasuwki
    kombinerkami itd...



    > Powinny być zalutowane WSZYSTKIE przewody w miejscach,
    > gdzie teraz są
    > złączki.
    > Łącznie z żarówkami.

    Współczuję wtedy wymiany żarówki ;-)))


  • 60. Data: 2010-10-26 10:38:07
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> napisał w wiadomości
    news:op.vk6biqcia6rut4@koder...
    > On Mon, 25 Oct 2010 15:58:37 +0200, Przembo <x...@x...xx> wrote:
    >> Chodzi o ekologie, 30-50ml paliwa spalonego więcej to wszak zbrodnia na
    >> okolicznej faunie i florze. Turbospreżarka najwyżej wytrzyma 50kkm
    >> zamiast 250kkm (mam nadzieje że moja przekroczy 300kkm),
    > TSD, to moja zrobiła conajmniej 450Mm i chodzi bez najmniejszego problemu.
    > pozdrawiam,

    A moja jakies ~100kkm temu (przy przebiegu ~150kkm?) ASO zakwalifikowało
    jako szrot do natychmiastowej wymiany. Więc niestety ten element silnika
    jest niesamowicie awaryjny... czy wspomniałem już że zalecenia ASO nie
    posłuchałem? Turbo nie leje i kręci się nadal, choć powątpiewam czy dotrwa
    do 450kkm jak u Ciebie :)

    Pozdr

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: